|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Shake it out!
|
![]() Surrogati - hva synes vi om det?Surrogati er oppe igjen i media, og det virker som om det jobbes politisk for å tillate det. Jeg har vært ufrivillig barnløs, men jeg er likevel der at jeg mener at man ikke kan rettferdiggjøre hva som helst for å få barn. Å føde et barn for en søster eller venninne, ok. En fin handling uten penger involvert. Å dra til fattige land og få fattige kvinner til å være fram barn for deg? Beklager, det gjør meg både trist og litt sint.
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Surrogati - hva synes vi om det?
![]() |
![]() |
#5 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Surrogati - hva synes vi om det?Å føde et ben tror jeg neppe vil la seg gjøre.
![]() |
#6 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Surrogati - hva synes vi om det?På rent filantropisk grunnlag er jeg helt for. På halvfilantropisk grunnlag, som flere steder i USA, er jeg sånn tja-ja. På veldig kommersielt grunnlag som i India er jeg svært skeptisk.
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Surrogati - hva synes vi om det?Jeg er foreløpig i mot. Jeg syns det er problematisk å benytte seg av kvinner i fattige land til å gå gravide for en. Å tillate surrogati i Norge er jeg skeptisk til på barnas vegne. Norge er så lite at det kan bli komplisert både for barna, og for surrogatmødrene, tenker jeg. En ting er å føde et barn som flytter til et annet and, noe annet er det om det går på naboskolen.
![]() |
#8 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Surrogati - hva synes vi om det?Jeg er for. Rett og slett.
![]() |
#11 |
Be happy!
Jeg er kjempetrøtt etter kveldsvakt så hodet virker ikke akkurat nå, men kort fortalt så kan tenker jeg at det kanskje er bedre å selge kroppen sin til surrogati en alternativene.
![]() |
#13 |
Be happy!
![]() Sv: Surrogati - hva synes vi om det?Ja, det gjorde jeg. Komplikasjonene er ille, men jeg ser for meg at komplikasjonene ved alternativene ikke er så mye bedre.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men også at fattige kan selge organene sine, ettersom det kan være bedre enn alternativene?
![]() |
#15 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Surrogati - hva synes vi om det?Kommentar fra Einar Øverenget |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem siden: Jan 2011
Enig i dette.
Nå er det vel sånn at de fleste surrogatmødrene fra India nok ikke ville prostituert seg som et alternativ. Sånn jeg har forstått det er det ikke de aller fattigste kvinnene som er ønsket til dette, men heller de som trenger penger for å kunne eie bolig, gi barna høyere utdanning osv... Selv om de blir betalt for dette er det jo vanskelig å vite hvilket press de er under fra familie eller agentene som formidler denne tjenesten og om dette er et valg kvinnene ville tatt ellers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Surrogati - hva synes vi om det?Sterk motstander av surrogati-industrien som bedrives i land som f.eks. India.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 09-12-12 kl 01:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
maler
|
![]() Sv: Surrogati - hva synes vi om det?Det var en god artikkel synes jeg. Hvorfor skal argumenter som brukes være mer akseptable her enn tilsvarende argumentasjon når det er snakk om prostitusjon?
![]() |
#20 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Surrogati - hva synes vi om det?Jeg lurer på ett par ting.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 09-12-12 kl 10:21. Årsak: Fjernet urelevante linker. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|