Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Anbefal meg en oppvaskmaskin

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-12, 07:49   #1
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anbefal meg en oppvaskmaskin

Da tok oppvaskmaskinen kvelden (heller i dag enn om to uker...) Og vi må ha ny pronto. Jeg trenger derfor anbefalinger både av maskin og om vi bør ha med eller uten bestikkskuff.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 09:30   #2
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en oppvaskmaskin

Vi har Miele, ikke toppmodellen, men den under tror jeg det var. Med bestikkskuff. Du vil absolutt ha bestikkskuff, ikke kurv. Vi er veldig fornøyd med vår. Den har turbo-funksjon man kan bruke når man må ha oppvasken unna fort, stille-program (kjekt når man har gjester og åpen kjøkkenløsning) og utsatt start.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 09:37   #3
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Miele, vi har toppmodellen, eller den XL eller hva den heter, med bestikkskuff.

Jeg ville valgt bestikkskuff var jeg deg.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 09:38   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en Siemens vi er veldig fornøyd med, kjøpt hos Kjøkken Snekkern (eller noe sånt) ved Storo. De har ofte gode tilbud. Den har utsatt start, er stillegående, den øverste kurven kan heves og senkes og den har fire ulike programmer, deriblant øko og et raskt et. Minus er at den ikke har bestikkskuff (det hadde jeg foretrukket), og den masepiper når den er ferdig (og jeg har fremdeles ikke funnet en måte å skru det av på).

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 09:49   #5
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har en av de billigere Miele-maskinene. Elsker den. Virkelig. Særlig bestikkskuffen.

Gammel 10-12-12, 09:54   #6
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har en fra Asko som vi har vært veldig fornøyd med. Ene sensoren har røket to ganger (den er 8 år), men det har vært null problem å fikse og vi har fått deler over natten.

Gammel 10-12-12, 10:40   #7
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Miele med bestikkskuff og mulighet for å endre høyde på skuffen med glassene i.

Bestikskuff er virkelig flott, vi hadde en Siemens uten før, og var fornøyde, men er enda mer fornøyde nå. Bestikket blir reinere og det er mye mer plass.

Gammel 10-12-12, 11:49   #8
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hater bestikkskuffen på vår.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 11:52   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke bestikkskuff, og kan ikke helt skjønne at jeg savner det heller.

MEN; vi har lys i vår oppvaskmaskin. Det synes jeg er veldig ålreit, men det er kanskje standard nå?

Gammel 10-12-12, 12:57   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke vi har lys i vår, men har aldri savnet det heller. Lyset på kjøkkenet når godt nok inn til at jeg ser alt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 13:05   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde Asko (ikke den billingste) i bygdehuset, og var veldig fornøyd! Jeg tok vekk bestikkskuffen, den likte jeg ikke. Selgeren sa at den var litt mer solid og litt mindre plastikk enn Siemens.

Nå har vi IKEA.
Aldri mer!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 10:41   #12
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for innspill! Jeg gikk for en Miele. Jeg tittet også på Asko XL, men kom til at jeg må ha så litt mikk som mulig. Mielen virker mer plasseffektiv enn de fleste andre maskinene, ikke minst siden jeg kan flytte, heise og herje i alle retninger. Hvis jeg ikke liker bestkkskuffen, så tenker jeg at jeg rett og slett kan bruke kurven fra den gamle maskinen. Uansett er erfaringen min at bestikkskuff er gull verdt til redskaper.

Gammel 11-12-12, 10:49   #13
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Takk for innspill! Jeg gikk for en Miele. Jeg tittet også på Asko XL, men kom til at jeg må ha så litt mikk som mulig. Mielen virker mer plasseffektiv enn de fleste andre maskinene, ikke minst siden jeg kan flytte, heise og herje i alle retninger. Hvis jeg ikke liker bestkkskuffen, så tenker jeg at jeg rett og slett kan bruke kurven fra den gamle maskinen. Uansett er erfaringen min at bestikkskuff er gull verdt til redskaper.

Nå fulgte min maskin med huset så jeg vet bare at det er en Miele,men jeg får ikke plass til visper og øser i bestikkskuffen min... Kurv tror jeg heller ikke jeg kan sette inn.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 10:56   #14
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av carmenzita, her.

Nå fulgte min maskin med huset så jeg vet bare at det er en Miele,men jeg får ikke plass til visper og øser i bestikkskuffen min... Kurv tror jeg heller ikke jeg kan sette inn.

Jeg har sett maskinen og vet at jeg i alle fall får plass til øser og visper. Bestikkurven tror jeg også jeg skal få lurt inn, dersom jeg finner ut at jeg trenger den. Det så i alle fall sånn ut.

Gammel 11-12-12, 11:35   #15
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en midtdel på bestikkskuffen som senker ned, da får jeg plass til alle redskaper også. Eneste aberet nå er at vi merker at vi trenger litt mer bestikk og noen flere frokosttallerkener. Det er så god plass at vi faktisk bruker opp.

Grattis med ny oppvaskmaskin!

Gammel 11-12-12, 14:56   #16
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Nedsenkbar midtdel er det på min også.

Gammel 11-12-12, 15:09   #17
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Nå har vi IKEA.
Aldri mer!

Hvorfor ikke? I påvente av oppussing av kjøkkenet med dertil hørende hvitevarer fra Miele, har vi hastekjøpt en fra Ikea, og den er jo ganske så bra, synes jeg. Ikke dårlig, i hvert fall.

Og bestikkskuff er noe herk, i hvert fall synes jeg det når jeg bruker andres maskiner med bestikkskuff (vi har ennå ikke hatt maskin med slik skuff).

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 15:39   #18
Moia
Feil planet

Moia sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Tipper du blir godt fornøyd med Miele - vi har to av dem (en i utleidelen) - en på ca. 20 år som står i utleiedelen og en på ca. 9 år. Null problem med dem, bortsett fra at den eldste manglet en vaskearm da vi overtok den. Det fikset Miele på et par dager. De hadde fremdeles reservedel til den gamle maskinen. Det, samt å slippe å kjøpe nytt + ikke minst slippe frakt av hvitevarer fra butikk og til søppelplass er verd litt dyrere innkjøpspris, spør du meg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:01.