Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kitchen Aid - skal, skal ikke?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-12, 10:11   #1
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Rødme

Kitchen Aid - skal, skal ikke?

Jeg har blitt en sånn. En sånn som ønsker seg Kitchen Aid. En sånn altså. En sånn som jeg sverget at jeg ikke skulle bli ...

Jeg har en Braun supderduper ettellerannet kombi (K3000 ser det ut som), som har fungert ypperlig til min bruk siden vi giftet oss. Den kom med blender og ditt og datt, og en haug utstyr som jeg aldri har rørt, jeg har liksom bare brukt eltekrok og visp. God maskin, men plutselig ble jeg visst slått av lynet, for nå er bakegløden her som aldri før og jeg styrer og steller, og innser at maskinen jeg har faktisk har begynner å irritere meg nå som jeg bruker den såpass mye mer. Sikkert ønsketenkning, men ... Bl.a så festes kroker etc. på en stang i midten av bollene, noe som gjør at det alltid blir mye klin og også litt svinn. Upjakktisk. Blenderen har jeg brukt en håndfull ganger bare.

Jeg kunne sikkert funnet flere feil, selv om det alt i alt er en veldig god maskin som har gjort jobben sin og vel så det. Litt ufortjent kritikk kanskje, for rent fornuftsmessig trenger jeg jo virkelig ikke ny maskin. Det er bare det at den ikke er spesielt pen, ei heller særlig plassvennlig. Åsså vil jeg lage is!! Åsså bare sånn at jeg av en eller annen grunn har klart å forelske meg i en anne kjøkkenmaskin. Jeg!? I en kjøkkenmaskin!!? :rabla: Av alle ting. En KA. En råååsa KA aller helst, hvilket i seg selv er enda rarere, for jeg er så alt annet enn råååsa som person. *dobbeltrabla*

Finnes det noen fornuft i hele denne vide verden som kan forsvare et KA-kjøp? Mannen ler så han griner og synes jeg er helteit, han skjønner ikke greia og mener jeg er like flåsete som han synes søstrene er, som har hatt KA i flere år, og sant og si har jeg nok himlet litt med øynene over dem jeg også. Anyhur, jeg får ikke noen KA til jul. Aldri i verden. Skal jeg ha en KA, må jeg kjøpe den selv. Og jeg har pengene, jeg har fortsatt pengene jeg fikk igjen på skatten i juni. Men så blir jeg så "gjerrig" når jeg sprarer. Sparer og sparer, men når jeg liksom skal kjøpe noe jeg ønsker meg og faktisk har råd til, DA blir jeg gjerrig da. Å himmel så gjerrig jeg blir!! For det er jo så mye annet jeg vil ha også må vite. Men kjøpe det!?? Neeeheii, for da blir jo alle pengene borte!!

Jeg har slåss med meg selv i noen uker allerede; skal, skal ikke, skal, skal ikke ... Jeg TRENGER den ikke, gjør jeg? Men jeg er helt sikker på at denne ekstra bakegløden kommer til å vare mye mye lenger, ja kanskje til og med bli kronisk, hvis jeg bare får en KA? Eller?? Jeg tror det! Men det er veldig veldig mye penger og total, ufornuftig luksus, ja??

Bill.mrk. værsågodbligal

Sist redigert av Bomull : 17-07-14 kl 13:16.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 10:15   #2
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kitchen Aid - skal, skal ikke?

Og, hvisomattedersomatte - skal jeg virkelig kjøpe den nå før jul? De har tilbud på Kitchn frem til julaften, og jeg har ei god venninne som jobber der attpåtil ... Men selv om jeg ikke tror det er sjans i havet for at jeg får en slik en til jul, er det ikke dumt å kjøpe den før allikevel? Sånn i tilfelle. Eller MÅ jeg ha den når jeg skal lage flere julegodter og deilig mat, så som stappe til pinnekjøttet f.eks? Med den kombinasjonspakken funker det kanskje greit, å mose grønnsaker med den?? *grønn*

Gammel 14-12-12, 10:16   #3
Tonjemor
Forvirret

Medlem siden: Oct 2008
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Jeg er kjempefornøyd med vår KA. Sier vår siden sambo hadde den før jeg kom inn i bildet. Jeg hadde en kenwood og var skeptisk til KA. Men nå, jeg elsker den vil ikke ha noe annet! *kjøpepress*

Gammel 14-12-12, 10:18   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

KA er vakker og funksjonell. Jeg har en kremhvit hjemme og fikk en rosa med iskrembolle av snille, fine venninner til bursdagen min. Den skal bo på hytta.

Rosa KA er en sånn må-ha-ting. Den gjør både kjøkkenet og livet vakrere.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 10:24   #5
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vurderer å kjøpe iskrembolle til min. Poenget er at vi har sånn iskrem-maskin fra før, som vi ikke bruker.
Men det virket liksom lurere/lettere med den som hører til KA.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 10:24   #6
Tonjemor
Forvirret

Standard

Eneste jeg ikke er tilfreds med er fargen. Vi har rød. Skulle gjerne hatt kremhvit, som smeg kjøleskapet vårt. Men å bytte ut KA var visst uaktuellt. Forstå det den som kan

Gammel 14-12-12, 10:53   #7
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Se da!!

Må jeg ikke ha rosa da tro? At det er finest på kjøkkenet mitt? Det er lyst gustaviansk blå med en gammel, kremhvit innredning og benkeplater i sort eik. Jeg har restaurert en gammel spisestue i eik også, som er hvitmalt med samme bordplate som benkeplatene og stolene er trukket med tekstil med små roser. Akkurat nå har jeg ikke de helt hvite gardinene, men noen litt mørkere med et dust blomstret mønster med ørlittegranne innslag av gammelrosa.

Her er et par bilder:

Gammel 14-12-12, 10:58   #8
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes du skal kjøpe deg KA! :hjelpsom:

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 11:00   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor himler man over Kitchen Aider? Jeg har både blender og kjøkkenmaskin og de er supre til vårt bruk.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 11:03   #10
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er man "en sånn" hvis man har Kitchen Aid? Hva slags sånn?

Jeg kjenner mange som har, jeg har det selv, vi er temmelig forskjellige så vidt jeg kan se.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 11:04   #11
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Jeg himlet ikke over Kitchen Aid-er, men det var en periode et rimelig "hysteri" rundt den maskinen innad i familien. Det var det jeg reagerte på, og himlet over svigerinnene mine. Ingen av maskinene er særlig i bruk ser du, den er jo bare så fiiiiin på kjøkkenbenken, men det er en helt annen historie. Jeg mente vel helst bare at jeg lell må "svelge noen kameler" når jeg nå sier at jeg vil ha en jeg også, uten at jeg har en fryktelig god grunn for det.

Gammel 14-12-12, 11:06   #12
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Skal ikke.

Har aldri skjønt hvorfor den er så poppis, den er ikke så fin at den hadde fått stått fremme her hvertfall.

Sist redigert av Chablis : 14-12-12 kl 11:33.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 11:14   #13
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg forbinder KA med interiørbloggedamer, men ønsker meg like fullt en selv.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 11:16   #14
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hatet Braunen du har bilde av der, hadde den i nesten 20 år, og gadd ikke bruke den. For mye dill og dall, og tar for mye plass. Jeg har kastet min. Jeg elsker den lyserosa KA`en min, og har brukt den nesten mer siden februar i år, enn Braunen ble brukt på nesten 20 år. Men jeg lager ikke masse brød og sånt. Men er egentlig Braunen sin bolle så veldig mye større enn KA sin? Det tror jeg faktisk ikke.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 11:26   #15
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Nei, det tror jeg absolutt ikke, AC, den er nok heller større og i alle fall mer praktisk.

Gammel 14-12-12, 11:29   #16
Tonjemor
Forvirret

Standard

KA her blir mye mer brukt enn kenwooden. Grunnen til det er jo at den står på benken hele tiden. Den tar ikke stor plass på benken heller.
Og forøvrig så er jo blenderen kjempebra. Den beste jeg har vært borti.

Gammel 14-12-12, 11:29   #17
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eltekroken på Braunen er dårlig i forhold til KA sin. Synes jeg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 11:37   #18
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kremhvit kitchenaid, og er kjempefornøyd med den! Bakte glutenfrie lussekatter i helga, og de ble nesten helt som vanlig gjærbakst, og det tror jeg var KA sin fortjenste. (og litt min med fin oppskrift, selvfølgelig)
Jeg syns den er så fin at den kan stå på benken.

Gammel 14-12-12, 11:37   #19
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker min veldig godt jeg, men den er ikke noe suverent argument for bakelyst . Den takler jo maks en kg. hvetemel. For meg er det helt perfekt, jeg baker uansett ikke store deiger. Men den har helt klart sine begrensninger: den kliner en del med deigen(deigen kommer nesten over kanten om man faktisk har en kg. oppi), det lokket som er med er håpløst og en del andre ting jeg irriterer meg over.
Jeg er aller mest fornøyd med å bruke den til kakebaking/visping.
Jeg har tilleggspakke, den egner seg ikke for å stappe grønnsaker til pinnekjøttstappe. Til det er stavmikser det beste.

Jeg byttet faktisk ut min K3000 med KA jeg også, men da begynte min Braun å bli ganske sliten. KA har bedre eltekrok en denne maskinen, altså. Også er den jo mye finere og det igjen gjør at man kan ha den ståede fram noe som igjen gjør at den blir brukt enda litt mer.
Jeg laget forresten masse smoothies med frossen frukt i blenderen som var med Braunmaskinen, og fremdeles foretrekker jeg den om jeg skal hakke nøtter eller sjokolade, selv om jeg har blender fra KA. Den er så liten og hendig og maler nøttene perfekt.

Men jeg hadde aldri kjøpt råsa KA nei. Det er litt for happymøffinsblogg for min del . Og jeg bare vet at jeg hadde blitt lei den sukkerklumpen på benken rimelig fort. Men smaken er som baken.

Sist redigert av Vianne Rocher : 14-12-12 kl 11:43. Årsak: #%*~<# autocorrect!
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 11:40   #20
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har den samme braunen som du har og prøver å overbevise gjerrigheten i meg at jeg trenger en Kenwood. KA er kul pga fargene, men jeg bytter nok ikke ut braunen mot en KA.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:26.