Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Anbefal meg en god seng

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-12, 07:17   #1
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Spørsmål

Anbefal meg en god seng

Vi skal ha oss en ny foreldreseng. Var å kikket litt i går og fikk prøveligget litt, men er egentlig bare veldig forvirra.
Har fått med meg at de bør ha pocketfjærer, men ellers ble vi egentlig mer og mer ubestemt ettersom vi fikk mer og mer informasjon.
For det er jo fordel å kunne snu en madrass med ulik fasthetsgrad, slik at man kan velge fastheten selv. Men så er det jo samtidig dumt at en egentlig bør gjøre det innimellom, for da må en kanskje sove noen måneder på en side man synes er for myk?
Og er det vits i å kjøpe en seng til 20000 istedenfor til 10-15000? Om det bare er for å beholde senga lenger så blir jeg usikker, for har man samme seng i 15 år? Er det noen senger som er så gode at de holder seg god så lenge?

Hvilke erfaringer har du?
Hvilken seng anbefaler du?

IKEA-senger er forresten ikke aktuelt, vi får ikke prøvd de.

Svane Zenit var vel den senga vi likte best i går. Noen som har erfaringer med den?

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 09:21   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god seng

15 år er da helt normalt for en god seng.

Jeg har ikke peiling på sengemodeller lenger, siden vi har brukt våre Wonderland-madrasser siden rundt 1999-2000.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 09:35   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt vår Wonderland siden 1999 eller noe sånt. Den bør nok byttes ut snart, men den er fremdeles veldig god.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 10:46   #4
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har en eller annen fantastisk Jensen-variant. Har hatt den siden 2003, og synes fortsatt at det er den beste senga som finnes.

Gammel 28-12-12, 10:56   #5
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Vi har hatt en jensen siden 2002, men den er nå rimelig klar for utskifting. Den kostet ikke mer enn 6000 den gangen, så det var nok ikke dyreste modell.

Vi kommer nok til å gå for svane neste gang.

Gammel 28-12-12, 10:57   #6
LittLemen

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg elsker Tempurmadrassen min (fra 2005) - beste jeg noen gang har ligget på, og når den en eller annen gang må byttes ut blir det nok Tempur igjen.

Gammel 28-12-12, 11:00   #7
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, det er kanskje litt vesentlig -vår kostet 12.000, tror jeg, og da var den på salg.

Gammel 28-12-12, 11:10   #8
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en Jensen Ambassadør som jeg har hatt siden den ble lansert på midten av 90-tallet og kostet 4 månedslønner. Den er god som gull med unntak av en noe slitt overmadrass som jeg har planer om å bytte ut.

Gammel 28-12-12, 11:14   #9
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kaster meg inn for å reklamere for et rimeligere alternativ. Vi har Ikeas Hemnes dobbeltseng, med gode skummadrasser fra IKEA. Fungerer veldig bra! Gode madrasser og pen seng!

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 16:26   #10
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Vi byttet ut en utslitt, salrygget svane kontinentalseng med Malm seng fra IKEA med de beste madrassene deres og regulerbare sengebunner. Herligheten kostet rundt 10.000 totalt.

Vi er ihvertfall veldig fornøyd, og IKEA har madrassgaranti. Sover du ikke godt på madrassen etter 3 mnd, er det bare å levere den igjen.

Nå ville du ikke ha ikea-tips da, men kan jo reklamere litt likevel. Er såpass mye penger å spare at det kan være verdt turen.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 16:31   #11
elg
Superduperaktiv

elg sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
elg er litt kulelg er litt kulelg er litt kul
Standard

Vi har Svane med intelligel. Tror det er Zenit den heter. Har hatt den i en seks syv år og er superfornøyd.

elg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 19:14   #12
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takk for svar!

Da har jeg iallefall fått litt tro på at dyre senger er holdbare.

Det vi ligger på nå er madrasser fra Jysk. De kostet endel tusenlapper, men etter bare 3 år er de blitt så sammensunkne at de ikke fyller ut sengeramma engang!

Denne gangen skal vi gå for Svane, Jensen eller Wonderland. For meg er 20000 kr mye å bruke på en seng, men holder den i mange årer det jo verd det, man oppholder seg jo 1/3 av livet der og både jeg og mannen plages endel med rygg og nakke.

Jungelen der ute gjør det bare vanskelig å bestemme seg. Skal prøve Bohus sine i morgen, bl.a Wonderland Vip, så får se om vi får bestemt oss etter det.
Er 4-6 uker bestillingstid på flere av sengene, og jeg kjenner det blir lenge for ryggen min å vente, så må bestemme oss nå.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 19:47   #13
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Vi kjøpte en wonderland for ca. 8 år siden, den kostet rundt 20.000 da, jeg er ikke fornøyd. Den er utrolig nedligget. Jeg kommer til å kjøpe my i løpet av året.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 20:49   #14
Kanutte
interlektuell

Kanutte sin avatar

Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av elg, her.

Vi har Svane med intelligel. Tror det er Zenit den heter. Har hatt den i en seks syv år og er superfornøyd.

Den kjøpte vi i høst, og vi er veldig fornøyd. Eneste ulempen er at de er sabla tunge med den geleen inni. Men så blir det nok sikkert 15 år til vi skal flytte dem igjen.

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 21:07   #15
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har Svane, ikke den billigste. Det er/var vel den som har kommet best ut i test iallefall hørte jeg, uten at det spilte noen rolle for min beslutning.. Men min er iallefall knallgod, synes jeg. Kjøpte min på salg i fjor.

Sist redigert av ItsOnlyMe : 28-12-12 kl 21:48.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 21:30   #16
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Anbefal meg en god seng

Vi kjøpte nylig en Wonderland symfoni til ca. 15000, da med 40 % rabatt. Mitt tips er vel å kjøpe på salg, for senger fra de store produsentene kommer jo regelmessig med rabatterte priser. Om senga er god vet jeg ikke, for den venter på oss i nyhuset.

Gammel 28-12-12, 23:27   #17
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av elg, her.

Vi også. Den er rådeilig. Vi hadde Jensen-madrass i gjestesenga, den var også fantastisk. Kvalitetsstempelet får jeg når jeg kjenner at hele kroppen slapper fullstendig av og har det behagelig over hele, uansett stilling. Slik var det ikke med vår 8 år gamle IKEA Sultan madrass, den var ganske vond de siste åra. Jeg rømte inn i gjestesenga (Jensen) i ny og ne.

Men nå altså, Svane Intelligel Zenit. Den er dyr da, men svigermor jobbet på en møbelbutikk så vi fikk til innkjøpspris

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 12:29   #18
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har vært mest fornøyd med Jenssen. Uten tvil.

Gammel 29-12-12, 13:04   #19
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Anbefal meg en god seng

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Vi kjøpte nylig en Wonderland symfoni til ca. 15000, da med 40 % rabatt. Mitt tips er vel å kjøpe på salg, for senger fra de store produsentene kommer jo regelmessig med rabatterte priser.

Signerer. Jeg synes feks Bohus har "tidsbegrenset" tilbud på denne hele tiden, så det er verdt å sjekke. Jeg elsker WL-vår, den er bedre enn den dobbelt så dyre Svane-saken vi har på hytten.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 14:50   #20
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Vi har Jenssen. Jeg er sånn passe fornøyd, det er muligens fordi jeg burde hatt en litt mykere. Det aller beste ved vår er overmadrassen. Den er syv cm tykk og av et pustende materiale. Passe myk og fast. Vi kjøpte middels dyr madrass, men den dyre overmadrassen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:53.