|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvorfor stemmer så mange Frp?Jeg tenkte på deg da jeg skummet gjennom den i morges.
![]() |
#3 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Hvorfor stemmer så mange Frp?En klok mann
![]() |
#4 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvorfor stemmer så mange Frp?Jeg synes han har et godt poeng. Men jeg tror også at eliteforakten ledsages av en forakt for saklig og veldokumentert argumentasjon.
Jeg er langt fra sikker på at sånne argumenter finnes.
![]() |
#5 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor stemmer så mange Frp?Bare en liten tanke... er ikke denne forfatteren også en del av "eliten" nå? Og en nyttig idiot for FrP? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Sær og kresen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor stemmer så mange Frp?
Jeg er enig med Tinetoff her.
![]() |
#7 |
Leser
|
Altså, jeg tror at det er flere faktorer som spiller inn, men jeg nekter å kjøpe arugumentasjonen om at alle som stemmer Frp er idioter. (som jo er en annen populær forklaringsmodell på hvorfor folk stemmer Frp).
![]() |
#8 |
Live and let live
|
![]() Sv: Hvorfor stemmer så mange Frp?God artikkel, godt poeng.
Enig. Følger det et visst ansvar med det å være i kultureliten? Skal vi styre hvilke meninger de skal få lov å ha? Måten de uttrykker seg på?
Dette blir for meg som røykerne som nekter å slutte i trass. Samme mentaliteten. Ikke noe jeg skjønner, men likefullt en tankegang som mange i samfunnet vårt har. (Ikke skjønner jeg at folk leser Se og hør heller, men det er det også mange som gjør i samfunnet vårt, stemmer frp er det også mange som gjør ...
Det var også et godt poeng.
![]() |
#9 |
-
Medlem siden: Oct 2006
Det tror jeg de gjør. Men Frp har greid å få gjennomslag for sitt premiss om at folkelig og vulgærpopulistisk er det samme. Det behøver det ikke å være, men den såkalte kultureliten nører opp under dette ved å rakke ned på Frp i stedet for å argumentere ordentlig. Det er forståelig, fordi det er hardt arbeid å lage solide, forståelige argumenter i kompliserte saker. Det er mye lettere å synke ned til Frp sitt nivå og komme med hatske og fordummende utspill som ikke overbeviser noen men bare tiltrekker applaus fra de som allerede er enige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Leser
|
Veldig enig. Og elegant formulert.
![]() |
#11 |
Sær og kresen
![]() Sv: Hvorfor stemmer så mange Frp? (Aftenposten)Egentlig synes jeg det er like uheldig å kategorisere en haug med mennesker som "kulturelite", som det er å båssette alle Frp-velgere. I dette utvalget som Marsdal har hostet opp finner vi tross alt så ulike personligheter som Elina Krantz og Sivert Høyem.
![]() |
#12 |
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor stemmer så mange Frp? (Aftenposten)Som person "utifra" undres jeg ofte. Det virker iallefall ikke som om det er en kulturelitair hegemoni her - tvertimot !
storebror 1997 og lillebror 2003 ![]() Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !! Sist redigert av Muad'Dib : 19-04-07 kl 21:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|