|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Kanalbåtferie i EnglandLitt overgang fra fjorårets backpacking på Cuba, men jeg har aldri vært i sør-England. Og jeg har en litt romantisk forestilling om at å daffe rundt med kanalbåter er den ultimate måte å se en liten del av England, men jeg kan ingenting om det.
![]() |
#2 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kanalbåtferie i EnglandJeg må henge her, for dette har vi også vurdert |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Smugleser
|
![]() Sv: Kanalbåtferie i EnglandIngen erfaring, men flirte godt av kollegas beskrivelse etter deres ferie i sommer. Særlig følelsen av møtende kanalbåter i enkelte sluser. Eller var det broer? Eller tunneller? :ikke hjelpsom:
![]() |
#4 |
Epikur
|
![]() Sv: Kanalbåtferie i EnglandHenge også med! Uaktuelt med to- og fireåring, men snart!
![]() |
#5 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Kanalbåtferie i EnglandVi var på en ukes tur med kanalbåt i Cheshire i fjor, en av våre beste og mest avslappende ferier. Kan skrive mer når jeg er på Pc igjen
![]() |
#6 |
Champagne til alt
![]() Sv: Kanalbåtferie i Englandhttp://www.abcboathire.com/
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kanalbåtferie i EnglandJeg var på kanalferie i England som barn, og husker det som en veldig fin ferie. Vi var to familier som reiste sammen og det var med unger på 3, 4, 5 og 6. Jeg var hun på 5 år. Jeg mener at vi startet i Norwich, men det ligger jo ikke i sør.
![]() |
![]() |
#8 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kanalbåtferie i EnglandJeg var også som barn, vi startet i Coventry. Jeg likte det godt, utrolig avslappende. To uker høres dog litt lenge ut, det er relativt ensformig. Vi stanset ved små tettsteder, fant den lokale puben og spiste ofte der, eller laget enkel mat ombord. Tror ikke jeg hadde reist med småbarn, det krever i alle litt mer av de voksne å holde dem i ånde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Kanalbåtferie i EnglandKult! Man får svar på alt på FP.
![]() |
#10 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Kanalbåtferie i EnglandWales hadde vært kult, hvis det er bra der. Det teller nesten som eget land.
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kanalbåtferie i EnglandTeller Wales altså?
Sist redigert av Tjorven : 30-12-12 kl 20:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Champagne til alt
![]() Sv: Kanalbåtferie i EnglandDa er jeg på PC! Vi var i Nordvest-England, mot grensen til Wales (Cheshire), og fikk utrolig lyst til å utforske Wales' kanaler neste gang! Vi reiste med mine foreldre og våre 3 barn, som da var 4,5 år, 10 og 14 år. Vi fløy til Manchester og kjørte forhåndsbestilt maxi-taxi til marinaen der vi hentet båten. Båten var 20 meter lang og veldig smal, derav navnet "Narrowboat"
![]() |
#17 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Kanalbåtferie i EnglandSå morsomt! Kan du si noe om hvorfor dere valgte den ruten, og om dere har sett på eller vurdert andre?
![]() |
#18 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Kanalbåtferie i EnglandDu kan ikke dra før du har sett Adrian Mole igjen, nei.
![]() |
#19 |
Champagne til alt
![]() Sv: Kanalbåtferie i EnglandVi ville i utgangspunktet til Yorkshire. Men de rutene som var der, ble da betegnet som utfordrende, for viderekomne, med veldig lange dagsetapper for å rekke gjennom rutene etc. Pluss at det var 2-3 ganger så mange sluser, noe vi følte ble for mye før vi helt visste hva det gikk ut på. Så kikket vi litt mer med utgangspunkt i Manchester, også siden vi ønsket å unngå storbyer, ville ha mer landsbygd og kuer
![]() |
#20 |
Champagne til alt
![]() Sv: Kanalbåtferie i EnglandHehe, husket ikke at kanalbåtferie var tema i Adrian Mole, må visst repetere den litteraturen
![]() |
|
|