|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Vaskemaskin 6 kilo/8 kilo? HjelpJeg har kjøpt en ny vaskemaskin, som var utsolgt slik at jeg ikke får den før om en uke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Vaskemaskin 6 kilo/8 kilo? Hjelp...8 kg kan du fint vaske dyner i. Det er det beste argumentet jeg har. 4 skift med sengetøy burde gå i en 8kg.
![]() |
#3 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaskemaskin 6 kilo/8 kilo? Hjelp...8 kg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2009
![]() |
![]() Sv: Vaskemaskin 6 kilo/8 kilo? Hjelp...Vår maskin tar 7 kg. Hvis jeg fyller den helt får jeg ikke plass til alle klærne på tørkestativet. Så jeg fyller den ikke helt opp lenger, men varsker mer tøy av ganen nå enn jeg gjorde med den gamle som tok 4 eller 5kg.
![]() |
#5 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaskemaskin 6 kilo/8 kilo? Hjelp...Har 7kg. Ville ikke hatt mindre. Har du 8kg kan du iallefall lett vaske dyner og styr.
![]() |
#6 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Vaskemaskin 6 kilo/8 kilo? Hjelp...Jeg ville garantert byttet og gått for en på 8 kg ja.
![]() |
#8 |
Epikur
|
![]() Sv: Vaskemaskin 6 kilo/8 kilo? Hjelp...Vi har åtte kilo, og jeg kan ikke fatte at vi har klart oss med mindre.
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Vaskemaskin 6 kilo/8 kilo? Hjelp...Jeg har 7 kg, og jeg er alene med en to-åring, likevel er jeg veldig glad jeg ikke har mindre.
![]() |
![]() |
#10 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Vaskemaskin 6 kilo/8 kilo? Hjelp...Vi har 8 kg, og jeg ville ikke hatt mindre, nei. Vi er fire i familien, og halvfulle maskiner har vi ikke sett.
![]() |
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Vaskemaskin 6 kilo/8 kilo? Hjelp...Jeg gikk fra 4 kg til 7 kg, og syntes det var helt fantastisk. Vi hadde helt sikkert klart oss med 6 kg også, men det er godt med stor vaskemaskin, altså.
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Vaskemaskin 6 kilo/8 kilo? Hjelp...Vi har åtte, og digger det. Trommelen tar også åtte. Finfint, siden vi tidvis vasker dyne (Knerten er ikke helt nattetørr) og generelt er ikke halvfulle maskiner noe problem, nei.
![]() |
#13 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Vaskemaskin 6 kilo/8 kilo? Hjelp...Vi har en maskin som tar 9 kg og har aldri angret! Den tar ikke 9 kg tøy på klesprogrammene, men der tar den i alle fall mer enn den gamle. 9-kiloskapasiteten gjelder på håndkle-programmene, dyneprogrammene, osv og det er gull verdt! i nyhuset skal vi faktisk ha 2 vaskemaskiner fordi jeg har så mye klesvask at jeg sliter med å komme meg gjennom haugen til tross for maskin som har stor kapasitet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Unik
|
![]() Sv: Vaskemaskin 6 kilo/8 kilo? Hjelp...Me har ei maskin som tar 7 kg. Ville aldri hatt noko mindre. Og når denne må byttast ut ser eg vel igrunn på ei som tar litt meir. Så eg hadde gått for 8 kg.
![]() |
#15 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Vaskemaskin 6 kilo/8 kilo? Hjelp...Du kommer neppe til å klage på en 6 kg maskin, din gamle er sannsynligvis 5 kg, muligens 4kg om du har hatt den lenge (nærmere 8-10 år). Små maksiner er 3.5 kg, og tar litt mindre plass også i ytre mål. 8 kg høres imidlertidig ut som luksus, og jeg ville bentyttet sjansen til å ombestemme meg |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Vaskemaskin 6 kilo/8 kilo? Hjelp...Jeg har en relativt ny og svindyr 6 kg maskin fra Miele og jeg liker den ikke i hele tatt . Den er alt for liten og jeg ender veldig ofte opp med å måtte dele f.eks. lys 60 graders vask i to omganger. Det blir akkurat for mye til en maskin og for lite til to fulle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Vaskemaskin 6 kilo/8 kilo? Hjelp...Vi har seks kilo og jeg synes det holder til det meste. Noen ganger kunne den vært større, men det er sjelden, da venter overskuddet til senere. Det jeg savner er tørketrommel. Vinterdynene går sikkert ikke i vår, men alle de andre dynene får fint plass. Vi er fem i familien.
S.E.& O. Sist redigert av veobra : 30-12-12 kl 22:25. Årsak: Las til antall familiemedlemmer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaskemaskin 6 kilo/8 kilo? Hjelp...Vi har tre barn og kjøpte akkurat 12 kgs maskin. Vasker med lite vann hvis maskinen ikke er full, dn tar ikke større plass og bruker ikke mer energi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Vaskemaskin 6 kilo/8 kilo? Hjelp...Vil anbefale minst 8 kgs maskin ja
![]() |
![]() |
#20 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Vaskemaskin 6 kilo/8 kilo? Hjelp...Vi har 8 kg. Ikke ofte den er helt full, men kjekt å kunne vaske mange håndklær og sengetøy på en gang. Og gull verdt når dynene trenger en vask!!
![]() |
|
|