Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vinglass?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-12, 21:31   #1
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Vinglass?

Vi har noen glass fra Hadeland Odysse, men har lyst på komplett serie i en annen type.
Foreløbig står valget mellom Kosta Boda Chateau (mannens valg) og Riedel Vinum (mitt valg). Serviset vi har er Silver Paisley. Hvilke glass blir penest til serviset? Vi kan jo selvsagt også bare gjøre Odyssesamlingen komplett, det blir jo det billigste.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 22:35   #2
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinglass?

Legg inn noen bilder, da vel!

Gammel 30-12-12, 22:39   #3
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har Chateau fra Kosta Boda i det meste av glass, med unntak av noen Odyssé-glass på 82 cl. Jeg elsker Chateau-glassene, men ser jo at kanskje Vinum passer bedre til Odyssé i stil? I forhold til serviset kan det være hipp som happ, etter min smak.

Gammel 01-01-13, 20:32   #4
Geitrams

Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Kosta Boda Chateau:

Riedel Vinum:

Odysse:

Serviset:

Gammel 01-01-13, 20:41   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Kosta Boda Chateau:

Vi har disse, og vi synes de er veldig gode å drikke av.

Vinglassene er dog ganske store, noe jeg både synes er godt, men som også er litt "skummelt": det går nesten en kvart flaske vin i et rødvinsglass, noe som har ført til at jeg av og til drikker litt mer enn jeg tenkte. (To glass vin er jo greit, men en halv flaske er gjerne litt mer enn jeg tenkte at jeg skulle ha.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 20:45   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har Riedel Vinum-glass og elsker dem. Det er mange ulike å velge mellom og de passer til alt.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 22:29   #7
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Riedel, uten tvil. Jeg synes mest om vinglass som ikke er mønstret, og iallfall ikke med farge.

Ps: Husk bare å ikke skrive på fb hva du har i glasset når du drikker.

Gammel 01-01-13, 22:48   #8
Geitrams

Standard

Syrinx: Chateau er ikke farget, de er helt fargeløse, og mønsteret er mer diskret enn på disse bildene som jeg antar er 3D.
Og nei, jeg skal ikke meddele facebook noe som helst av mine vinvaner, da kan jo min kunnskapsløshet på området avsløres

Teofelia: Ja, men vi liker store glass. Odysseene våre er også digre Jeg tenkte mest på om det blir for mye mønster med mønster i serviset og i glasset, men det er jo så diskret mønster i begge.

Gammel 01-01-13, 23:06   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Teofelia: Ja, men vi liker store glass. Odysseene våre er også digre Jeg tenkte mest på om det blir for mye mønster med mønster i serviset og i glasset, men det er jo så diskret mønster i begge.

Det er jo bare så vidt man kan ane mønsteret i glasset i virkeligheten. Jeg synes alle de glassene du viser er veldig diskré og bør passe til serviset.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 00:18   #10
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker Riedelglassene.

Og det smaker svært godt med noe rødt oppi.

Gammel 02-01-13, 09:53   #11
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes dere skal gå for Kosta Boda Chateau, de var virkelig lekre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:29.