|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() |
![]() Bilferie i Europa med barn. Forslag til rute?Vi er usikre på hva vi skal gjøre i ferien. Har lyst til å kjøre nedover i Europa og kanskje tilbringe en uke ved den franske rivieraen (Nice eller Antibes). Forslag til rute? Forslag til hotell/leilighet i Antibes/Nice? Vi ser for oss 3 uker med noen korte og litt lengre stopp. Paris med Disney et par dager ville også vært topp |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bilferie i Europa med barn. Forslag til rute?Vi gjorde det i sommer og skal gjøre det igjen i år. Jeg skal skrive litt om det senere når jeg logger meg inn med PC-en.
![]() |
#4 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Bilferie i Europa med barn. Forslag til rute?Vi har familie i Tyskland, så vi har ofte kjørt ned til Kiel. Det er fint å kjøre gjennom Danmark (legoland) og Tyskland er jo full av fantastiske fornøyelsesparker, bl.a. HansaPark. Vi har vært innom både Amsterdam og flere tyske byer på veien. Mitt stalltips er uansett: Sørg for at barna har det de trenger i baksetet. Vi har fri tilgang til spill og dvd der bak. Stopp ofte! I alle fall så ofte som baksetet ønsker. Kjør gjerne av hovedveien i ny og ne. Det er da man opplever ting. Spesielt om man kjører gjennom Tyskland. Autobaen er gull for da går det fort fort, men det kan også bli kjedelig.
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Bilferie i Europa med barn. Forslag til rute?Jeg anbefaler noen av de små, søte byene lenger bort på rivieraen, (nærmere St. Tropez), jeg synes hverken Nice eller Antibes er utpreget barnevennlige, og så har de sånne kjipe rullestensstrender. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Bilferie i Europa med barn. Forslag til rute?I sommer kjørte vi Oslo-Trelleborg-Hamburg-Bad Homburg-Provence-Alcase-Kiel og båt hjem. Vi hadde en helt herlig ferie synes jeg. Høydaren var Provence.
Nooria Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008. Sist redigert av Nooria : 19-01-13 kl 06:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Bilferie i Europa med barn. Forslag til rute?Hvor lang tid bør man beregne på en tur som dere beskriver da?
![]() |
#8 |
Nå da?
|
![]() Sv: Bilferie i Europa med barn. Forslag til rute?
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bilferie i Europa med barn. Forslag til rute?Dropp Nice. Stopp ellers gjerne i Beneluxlandene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Grubler.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bilferie i Europa med barn. Forslag til rute?
![]() |
#11 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Bilferie i Europa med barn. Forslag til rute?Flotte beskrivelser i den tråden eka. Hva bruker man typisk på en slik biltur på et par uker? Skjønner jo at det vil varierer veldig, men da tenker jeg kun mat, drikke og overnatting?
![]() |
|
|