|
Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
This is normal!
|
![]() Irriterende "torrenttråder"Så vidt jeg har skjønt er det ulovlig å laste ned serier, filmer osv via torrentsider (det heter sikkert ikke det, men bær over med meg). Dessuten er det nå mange muligheter for å se disse tingene og betale for det.
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Irriterende "torrenttråder"Det er ikke ulovlig å laste ned alt fra torrentsider, men skal det være lovlig må de som har rettighetene på verket være den som har delt det. Det finnes endel uavhengige filmskapere der ute som gjør det. Men majoriteten av delingen og nedlastingen er selvsagt ulovlig.
![]() |
#3 |
This is normal!
|
![]() Sv: Irriterende "torrenttråder"
Ja, det er vel noe som er lovlig, men seriene Dixie viser til i innlegget her, vil jeg tro er av det ulovlige materialet.
![]() |
![]() |
#5 |
This is normal!
|
![]() Sv: Irriterende "torrenttråder"Takk til den som flyttet tråden til riktig underforum!
![]() |
![]() |
#6 |
kamerat
|
![]() Sv: Irriterende "torrenttråder"Som privatbruker er jeg i hvert fall prinsipielt enig med deg: nedlasting av denne typen er stort sett ulovlig, og jeg synes personlig det er unødvendig at FP blir brukt til formidling av invitasjoner og direkte opplæring i torrentnedlasting som i den tråden. Spørsmålet er jo om dette er noe som bør være forbudt (som i at moderatorer summarisk sletter alle slike tråder når de oppstår), eller om det er nok at brukere sier fra om at de ikke liker det (som du og jeg gjør nå, noen).
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Irriterende "torrenttråder"Jeg tror jeg kanskje har motsatt syn på saken enn deg, Toffen. Som privatperson har jeg ikke så mye i mot nedlasting av store, amerikanske TV-serier, men jeg syns det er problematisk at FP som moderert nettsted tillater oppfordringer og oppskrifter til brudd på norsk lov.
![]() |
#8 |
This is normal!
|
![]() Sv: Irriterende "torrenttråder"Jeg mener det er i strid med forumreglene:
I hvert fall i en gråsone.
![]() |
![]() |
#9 |
kamerat
|
![]() Sv: Irriterende "torrenttråder"
Jeg tror i hvert fall vi har eksakt samme syn på nedlasting (siden jeg laster ned i begrenset omfang selv, men mener oppskrifter på lovbrudd er problematisk).
![]() |
#10 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Irriterende "torrenttråder"Fjernet vi ikke en annen tråd om emnet, dog med litt mer oppskrift enn det som er i den tråden det henvises til her?
![]() |
#11 |
This is normal!
|
![]() Sv: Irriterende "torrenttråder"Jeg synes det ville være bra om den tråden jeg lenket til blir fjernet. At folk velger å laste ned ulovlig er én sak, men jeg synes altså ikke det er greit med slike tråder på FP.
![]() |
![]() |
#14 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Irriterende "torrenttråder"Tiltredes!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Irriterende "torrenttråder"noen har meget godt poeng!
![]() |
#17 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Irriterende "torrenttråder"Jeg har tenkt på det samme flere ganger, og er helt enig.
![]() |
#18 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Irriterende "torrenttråder"Jeg er veldig enig med noen.
![]() |
![]() |
#19 |
villende
|
![]() Sv: Irriterende "torrenttråder"Jeg er utrolig enig med noen. Jeg syns etter hvert at muligheten for å få kjøpt eller leid digitale filer er såpass gode at jeg ikke lenger syns det er noen god grunner til å laste ned i strid med norsk lov. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|