|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Hvilken oppvaskmaskin skal vi kjøpe?Mamma sier at hun skal spandere på oss ny oppvaskmaskin (
![]() |
#2 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken oppvaskmaskin skal vi kjøpe?Kanskje tenke på å velge en som er mer stillegående enn andre?
![]() |
#3 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvilken oppvaskmaskin skal vi kjøpe?Vår Miele har vart i 30 år, visstnok. Men den holder på å falle fra hverandre, så vi MÅ ha en ny.
![]() |
#4 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken oppvaskmaskin skal vi kjøpe?Jeg impulsbestilte i forigårs. Vår er helt håpløs. Den bråker, bruker 100 år og vasker ikke skikkelig rent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hvilken oppvaskmaskin skal vi kjøpe?Vi har oppvaskmaskin fra Asko. Tror den heter xl eller noe? Krever vel noe høyere kjøkkenbenk enn andre, rommer ihvertfall ekstra mye, 3 høyder selv om midtskuffen ikke er særlig dyp, og den er helt fantastisk. Vår maskin må jobbe hardt, vi er i utgangspunktet 6 personer i husstanden, har masse gjester til stadighet og vi må ha en maskin vi kan stole på. Vi har hatt den i 3-4 år nå og når vi en gang må bytte vil jeg helst ha den samme maskinen igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvilken oppvaskmaskin skal vi kjøpe?Vi har denne: http://www.lefdal.com/product/hvitev...GINE_PRISGUIDE
![]() |
#7 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hvilken oppvaskmaskin skal vi kjøpe?Vi har Miele og er veldig fornøyd. Jeg liker godt at den har egen bestikkskuff øverst. Det frigjør plass nederst fordi vi slipper den bestikkholderen. Den er stillegående. Det jeg savner er et hurtig program som vasker på høy temperatur. Vi vasker alltid på et som tar to timer fordi jeg ikke vil vaske på hurtigprogrammet som holder 40 grader.
![]() |
#9 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvilken oppvaskmaskin skal vi kjøpe?Jeg har villet sett litt inni dem jeg. Vi har en fra Siemens. Den har mange ting jeg ikke liker - blant annet at det ikke er plass til stettglass i øverste hylla. - På jobben har vi en fra Asko - den er veldig fin inni (men kan være at den er noe industrimaskin, selv om den ikke ser sånn ut)
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvilken oppvaskmaskin skal vi kjøpe?Vi har en fra Siemens som vi er veldig fornøyd med. Den øverste hylla kan heves og senkes, basert på om man har stettglass oppi eller digre panner under. Den er stillegående, og har et rødt lys under som viser om den går. Bestikkurven kan flyttes, og alle "pinnene" man kan sette ting i mellom kan legges både halveis og helt ned.
![]() |
#11 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Hvilken oppvaskmaskin skal vi kjøpe?Vi har to fra Siemens og er veldig fornøyd! Den har bestikkskuff øverst (veldig smart, frigjør plass i underkurv), regulerbar høyde i overskuffen (smart både for høye ting man har i underkruven og overkurven) og mange forskjellige program for å tilpasse behov. Hurtigprogram på alle temperaturer. Stillegående (42 eller 43 decibel). Tror vi betalte 15-16 lapper for begge to i 2010.
![]() |
![]() |
#12 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Hvilken oppvaskmaskin skal vi kjøpe?
Youtube er gull for å få litt informasjon dersom du ikke orker å løpe rundt i butikker. (Kilde: youtube.com) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Sep 2011
![]() Sv: Hvilken oppvaskmaskin skal vi kjøpe?Hurtigprogram høres bra ut. Finnes det en mellomting mellom 30 minutter på 40 grader og full tid? Jeg vil heller ikke vaske på 40 grader. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvilken oppvaskmaskin skal vi kjøpe?Min maskin har et hurtigprogram på 40 grader (men som tørker på adskillig høyere temperatur), og de andre ligger på rundt 2 timer og 15 minutter på 70 grader, til 2 timer og 40 minutter. Det siste er et økoprogram.
![]() |
#15 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Hvilken oppvaskmaskin skal vi kjøpe?Min maskin har VarioSpeed, hurtigprogram, på alle grader/program, fra 1t og 10 min til 1t 43 min. Halv maskin kan også vaskes, og reduserer da tiden ytterligere. Nå har vi programert våre maskiner til intensiv tørking også, så det øker tiden noe, så har man ikke det så vil overnevnte tider minskes noe.
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken oppvaskmaskin skal vi kjøpe?Vi har en innebygd fra Gorenje, ikke særlig fornøyd med den. Tidligere hadde vi en fra Siemens og den var helt flott.
![]() |
#17 |
Textrovert
|
Hva er det med den som gjør at dere ikke er fornøyd?
![]() |
#18 |
villende
|
![]() Sv: Hvilken oppvaskmaskin skal vi kjøpe?Jeg elsker min Miele med bestikkskuff. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvilken oppvaskmaskin skal vi kjøpe?Vi har bestikkskuff i oppvaskmaskinen på jobb, men personlig foretrekker jeg bestikkurv, uten at jeg helt vet hvorfor. Men jeg kan jo alltids beholde bestikkurven. Den opprinnelige ble ødelagt, så jeg måtte på loppis for å få tak i en ny. Vi har som sagt Miele nå, og det er fristende å holde seg til samme merke, men jeg er lydhør.
![]() |
#20 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den vasker ikke helt rent bestandig, i alle fall ikke på de korteste programmene og den nederste hylla hopper ut av sporet rett som det er. Og det er ikke bare bare å få den inn på rett spor igjen om hylla er full av oppvask.
![]() |
|
|