Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Resortferie i juni - hvor?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-13, 13:02   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Resortferie i juni - hvor?

Vi planlegger resortferie i juni, men føler vi ikke finner det perfekte alternativet. Vi reiser vanligvis på Sunwing, men prøver gjerne noe nytt i år av flere grunner.

- Vi ønsker å dra 3 uker fra rundt 7.juni, men ser Star Tour kun har 3 ukers turer til Bulgaria. Dit vil vi ikke. Det er ikke uaktuelt med 2 uker, men ønsker helst 3 uker.
- Vi har barn på 10 år, 8 år og en som vil være 10 mnd i juni. Ser ikke helt at Sunwing er sååå kult for de to eldste lengre, selv om de selv er gira. Kanskje Star Tour er bedre for dem?
- Det bør være max 1 t fra flyplassen i transfer.
- Aller helst så vil vi ha gåavstand til et form av sentrum. Siden vi har med en på 10 mnd er taxi fullstendig uaktuelt. Buss kan gå. Er ikke veldig mobil selv, så lange avstander går ikke. Når det er sagt så holder vi oss mest på resorten altså. Sunwing har god mat, er vår erfaring, så vi spiser de fleste måltider der.
- Hotellet bør ha strandbeliggenhet, men bassengområdene er viktigst.
- Prøver gjerne hotell med badeland.
- Mannen vil ikke til Tyrkia, og Egypt vet jeg ikke om vi tør med tanke på bakterieflora og de tidvise urolighetene. Bekymrer vi oss uten grunn?

Kypros er værsikkert, men tør vi ta sjansen på andre øyer i Middelhavet på den tiden? Jeg blir sur når det er for kaldt

Mye mulig jeg kommer på flere "begrensninger" etterhvert

Gammel 04-01-13, 13:25   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Resortferie i juni - hvor?

Hva med Kypros? Ellers er vel kanskje Kanariaøyene et alternativ? Vi likte oss godt i Playa de Las Americas på Tenerife.

Gammel 04-01-13, 13:32   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror du Star tour sine Splash-hotell kunne være noe? Det er definitivt noe vi vurderer hvis vi skal på resortferie med unger på den alderen.

Jeg er ganske sikker på at dere kan få til 3-ukersturer hvis du bare kontakter Star tour direkte.

Gammel 04-01-13, 13:41   #4
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

.

Jeg er ganske sikker på at dere kan få til 3-ukersturer hvis du bare kontakter Star tour direkte.

Gammel 04-01-13, 13:46   #5
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Hva med Nazar sine hotell med vannsklier? Gøy for de eldre barna.
Mener å ha lest at de også har hotell på Kreta, eller var det Kypros tro?
Men det er vel flere reisebyråer som har sånne hotell med vannsklier, har jeg sett.

Gammel 04-01-13, 13:57   #6
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde med Lillebror én uke til Kypros i juni, var der første uka, og det var bare helt fantastisk! Vi var to voksne + to babyer, 7 mnd og 10 mnd, og det var helt perfekt temperatur både i havet og i lufta. Kypros er virkelig å anbefale! Tok med resten av fam'en og reiste dit igjen i oktober, jeg.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 14:08   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Hva med Kypros? Ellers er vel kanskje Kanariaøyene et alternativ? Vi likte oss godt i Playa de Las Americas på Tenerife.

Vi liker Kypros, og har bodd to ganger på Sunwing der. Tips om andre reorter? Hvor bodde dere på Tenerife? Hvordan er klima der i juni? Bedre enn i Middelhavet?

Gammel 04-01-13, 14:10   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

Da skal jeg høre med Star Tour direkte Slash er fristende! Nazar har vi ingen erfaring med. Noen?

Gammel 04-01-13, 14:11   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Jeg hadde med Lillebror én uke til Kypros i juni, var der første uka, og det var bare helt fantastisk! Vi var to voksne + to babyer, 7 mnd og 10 mnd, og det var helt perfekt temperatur både i havet og i lufta. Kypros er virkelig å anbefale! Tok med resten av fam'en og reiste dit igjen i oktober, jeg.

Ja, Kypros er bankers, det vet vi Vil gjerne ha tips om gode resorter der annet enn Sunwing

Gammel 04-01-13, 18:09   #10
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Estrella & Corall de Mar, Alcudia på Mallorca med Star Tour. God standard, den type beliggenhet dere ønsker, god mat på hotellet, store bassenger og mange gratis aldersinndelte aktiviteter. Ikke garantert varmt i juni. Veldig varmt juni i fjor, men det varierer. En venninne har vært på stedet i juni tre år på rad, de har aldri klaget, men så er de heller ikke veldig glad i varmen.

Gammel 04-01-13, 19:49   #11
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Ja, Kypros er bankers, det vet vi Vil gjerne ha tips om gode resorter der annet enn Sunwing

Prøv gjerne Blue Village Nausicaa Beach. Fantastisk mat og sted, og det er med Star Tour. Du burde søke det opp, vi skal hvertfall tilbake dit!

Gammel 04-01-13, 20:01   #12
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Litt sånn på siden, får barna fri fra skolen i 3 uker?

Vi har vært på Kreta i midten av juni, flere ganger.
Knall vær hver gang!
Liker meg mye bedre der enn Kypros, selv om det er helt greit på Kypros også.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 21:02   #13
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Litt sånn på siden, får barna fri fra skolen i 3 uker?

Vi har vært på Kreta i midten av juni, flere ganger.
Knall vær hver gang!
Liker meg mye bedre der enn Kypros, selv om det er helt greit på Kypros også.

Vi vil be dem fri de to siste ukene Vi vil ikke dra tidligere bl.a. pga nasjonale prøver. Men de to siste ukene er det ganske mye kos på skolen. Mye moro altså, men så og si ingen lekser, men mest jobb med avslutningsforestillingen.

Guttemammis: Hvor har dere bodd på Kreta?

Noterer Star Tour både på Mallorca, Kreta og Kypros - de skal sjekkes ut

Noen som har erfaring med Fig Tree Bay? Hvordan er det der? Så på Golden Star Beach Resort gjennom Ving. Noen som har vært der? Vi er ikke fremmed for å dra til Sunwing på Kypros for 3. gang altså (har vært på en 2 ukes tur og en 3 ukers tur der før), men da blir det vanskelig for oss å komme oss inn til byen der. På en annen side så er jo ikke Ayia Napa så koselig, men har noen gode restauranter...

Gammel 04-01-13, 21:26   #14
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Om dere vil ha det godt og varmt, så synes jeg Mallorca er et litt dristig valg i juni. Man kan være heldig å få godt vær, men sjøen har som regel ikke nådd å bli så varm. Og det kan regne en del. Jeg ville valgt noe lenger øst i Middelhavet.

Gammel 04-01-13, 21:28   #15
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Om dere vil ha det godt og varmt, så synes jeg Mallorca er et litt dristig valg i juni. Man kan være heldig å få godt vær, men sjøen har som regel ikke nådd å bli så varm. Og det kan regne en del. Jeg ville valgt noe lenger øst i Middelhavet.

Ja, jeg er egentlig hjertens enig, det er bare det at Alcudia frister med den deilige strandpromenaden. Hvor bodde dere på Tenerife? Hvordan er det værmessig på den tiden?

Gammel 04-01-13, 21:34   #16
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Ja, jeg er egentlig hjertens enig, det er bare det at Alcudia frister med den deilige strandpromenaden. Hvor bodde dere på Tenerife? Hvordan er det værmessig på den tiden?

Playa de Las Americas. Vi bodde på Parque Cristobal (Star Tour). Helt greit bungalowhotell, litt slitt. Selve Playa de Las Americas var på mange måter mer "interessant" enn Alcudia. Alcudia er jo i stor grad harry strandsjapper, mens Playa de Las Americas kunne by på kjekk shopping.

Strendene er vekslende langs promenaden, noe lys sand og noe vulkansand. Men det er veldig fint, og sjarmerende med de mindre strendene. Stranden er mest "klassisk" i retning Los Cristianos (motsatt retning av vårt hotell).

Kanariaøyene er jo relativt bankers hele året, så det er nok bra i juni. Jeg har vært på Gran Canaria i juni, og det var mer enn varmt nok. Men Antlanteren blir ikke like varm som Middelhavet, synes jeg.

Gammel 04-01-13, 21:42   #17
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Mallorca var veldig skiftende i været i juni. Vi var der 17. Juni for to år siden og da regnet det endel og endel skyer, ble ganske gretten etterhvert ja.

Korsika er fantastisk! Alltid fint vær.

Gammel 04-01-13, 21:48   #18
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Alexandra beach er fint, det er Vingsenter.
Vi leier alltid bil, mye fint å oppleve.
Ellers finnes det flere bra resorts, men de har jeg ikke vært på.
Vi velger ofte mindre hotell med enklere standard.
Har bodd på Stefan Village i Agia Maria og det var også fint(Startour).

Sist redigert av Guttemammis : 04-01-13 kl 22:10.
Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 21:53   #19
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes generelt at Sunving har mye bedre standard enn Star Tour sine Blue Village, og dersom dere går for en resort av den størrelsen, ville jeg tenkte meg nøye om før jeg vraket Sunving. Går dere for mindre anlegg, kan det vel sikkert variere og det er mye som spiller inn.

Jeg har inntrykk av at Fig Tree Bay har et ganske lite bassengområde? Men mulig jeg tar feil.

3 uker i Aya Napa virker som drepen for meg . Jeg har vært både på Sunving og StarTour der og synes Kypros er deilig - for 1 uke og kun tilbragt på anlegget.
Har du vurdert Rhodos? Det er en fin by og Sunving der er et bra anlegg, kort fra flyplassen. Det eneste er transporten til byen. Det GÅR buss, men jeg ville nå gått for taxi. Jeg ville tatt med babysetet til babyen jeg, det er da sånn sett mye enklere med en på 10 mnd enn en toåring?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 22:05   #20
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Standard

Hotellet jeg linket til er i Fig Tree Bay.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.