|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Badebyer i Sør-EnglandEr det noen som har hete tips til et bra sted å tilbringe en uke i sør-England på sommertid? Brighton, Bath, eller enda lenger sør? Og hvor solusikkert er det egentlig?
![]() |
#2 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Badebyer i Sør-EnglandJeg var tre uker i Bournemouth en sommer for mange år siden, og det var ikke en eneste dag med badetemperatur og knapt noen dager med sol. Det var sikkert spesielt dårlig, men for meg virker det ganske solusikkert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Badebyer i Sør-EnglandTipper du kan ha flaks og ha en strålende uke, som med Danmark, Sørlandet og Vestlandet. Men du kan også fint få en uke med gråvær, regn og lav temperatur. Badeby var liksom ikke det vi opplevde det som i de tre ukene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Badebyer i Sør-EnglandBrighton er en veldig hyggelig by. Jeg har bodd i Portsmouth, så den byen har en spesiell plass i hjertet mitt, men skal jeg være ærlig (
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 06-01-13 kl 22:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Badebyer i Sør-EnglandEngland er solusikkert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Badebyer i Sør-EnglandJeg var 3uker i Bournemouth i 2001 og kan ikke huske noe annet enn sol. Jeg likte meg veldig godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Badebyer i Sør-EnglandForresten, reiser du til Jersey er du mer garantert pent vær og nydelige sandstrender, dessuten er det bare en liten svipptur over til St Malo i Frankrike, hyggelig liten by.
![]() |
#11 |
I mål
|
![]() Sv: Badebyer i Sør-EnglandVi var på tur i de trakter for ca 20 år siden, og jeg vil jo tro klimaet er rimelig likt nå? Det var veldig solusikkert, og utrolig kaldt vann. Kaldere enn Oslofjorden, for å si det sånn. Folk badet med våtdrakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Badebyer i Sør-EnglandDet er en grunn til at de kaller Brighton mini-London by the sea. Veldig fin by men vil vel neppe kalle den en badeby. Har oppholdt meg der veldig mye i voksen alder men husker ikke sist gang jeg badet. Stranden og vannet er renere en det har vært på mange år men det er sjelden varmt nok lenge nok til at det er godt badevann.
![]() |
#16 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Badebyer i Sør-EnglandJersey er mest solsikkert, og det er billigere, i og med at de har tollfrihet.
![]() |
#17 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Badebyer i Sør-EnglandJeg har sett en del flotte hus til leie, de fleste ligger mellom Brighton og Portsmouth. Og en del på Isle of Wight, men jeg tror vi heller vil dra ut dit på dagstur enn å bo der og alltid måtte dra inn til fastlandet?
![]() |
#19 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Badebyer i Sør-EnglandJa, jeg har tittet litt der også. Det ser veldig idyllisk ut, men jeg er litt redd for at det blir litt vel avsides, særlig hvis vi skal ha en uke på kanal på grensen Wales/England først?
![]() |
#20 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Badebyer i Sør-England
Ja, tror det, men litt større sjanse for pent vær er det vel. |
![]() |
![]() |
![]() |
|