Bortkastet å bytte til isofixsete nå?
Minstemor fyller 3 i april, er like over 13 kg og ca 95 cm lang. Før helga spontanbyttet vi nr.2-bil, og nyanskaffelsen (Honda CR-V) har isofix, hvilket den forrige nr.2-bilen ikke hadde. Stolen som stod i den forrige bilen er en Besafe IZI Combi X2, altså beltefestet. I hovedbilen (Ford S-max) har vi en Besafe IZI Kid X3 med isofix, og jeg er veldig fornøyd med den slags innfesting. Da ungene får spise i bilene må setene ut jevnlig for å få rengjort bil og seter, og mens jeg monterte den beltefestede Besafen inn i går og bantes over forankringsbeltene så kjente jeg på lysten på isofixsete i den bilen også. Så er jo spørsmålet om det er noe vits når hun snart er 3. Hun har god plass i setene, vi har hatt Besafen med isofix i den nye bilen også så vi vet at den passer og at hun sitter fint, og beinplassen hennes (og min) er grei. Hva ville FP gjort? *klør i kjøpehånden*
Forøvrig kan det jo nevnes at IZI Combien står støtt som fjell i CR-V'en med beltefestet sitt. Mannen mener at et bytte er unødvendig.