|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Morsomme lettleste bøker, med mange bilder, for 7-åring7åringen må lese mer!
![]() |
#2 |
wizzzard
|
![]() Sv: Morsomme lettleste bøker, med mange bilder, for 7åringKva med alvedronningens riddere serien? Lettlest serie med masse bilder, om dragar og riddere og slikt, dei fleste tykkjer den er spennande. Er 8-10 bøker i serien.
![]() |
#3 |
kamerat
|
![]() Sv: Morsomme lettleste bøker, med mange bilder, for 7-åringEn pingles dagbok.
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Morsomme lettleste bøker, med mange bilder, for 7-åringVi strever med det samme. Det skal leses hver dag, og snuppa HATER det.
![]() |
![]() |
#5 |
Tja...
![]() Sv: Morsomme lettleste bøker, med mange bilder, for 7-åringPingleboka? Eldstemann digger de jo, men har ikke tenkt at minstemann kan lese de enda.. vet at det er bilder i den og den ER jo morsom.
![]() |
#6 |
kamerat
|
![]() Sv: Morsomme lettleste bøker, med mange bilder, for 7-åringMin sjuåring, som bare er en middels god leser, ga seg plutselig i kast med å lese pinglebøkene på egen hånd like før jul, som det aller første hun leste innenat av fri vilje. Det har gått kjempefint, nå har hun vel kommet seg gjennom de fire første bindene. De er morsomme, de har typisk høy status i venneflokken, det er masse tegninger og det er ikke veldig mye tekst på hver side.
![]() |
#7 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Morsomme lettleste bøker, med mange bilder, for 7-åringBøkene om Stians far av Jørn Jensen - ekstra passende til gutter kanskje, litt guttehumor og sånn. Bilder på hver side og fin tekst i blokkbokstaver.
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 07-01-13 kl 10:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Morsomme lettleste bøker, med mange bilder, for 7-åringSnuppa er ikke i nærheten av å kunne lese "en pingles dagbok". Eller; jeg mener hun kan det, men hun tror det ikke selv. Og da går det ikke. Hun får helt noia av å se hele sider med tekst. Det blir helt uoverkommelig for henne.
![]() |
![]() |
#9 |
kamerat
|
![]() Sv: Morsomme lettleste bøker, med mange bilder, for 7-åring
Min sjuåring tror alltid at hun kan alt mulig, uavhengig av om det stemmer eller ikke, så hun er grei å ha med å gjøre sånn.
![]() |
#10 |
tankefull
|
![]() Sv: Morsomme lettleste bøker, med mange bilder, for 7-åring10 åringen vår falt veldig for en pingles dagbok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tja...
![]() Sv: Morsomme lettleste bøker, med mange bilder, for 7-åringMin gutt begynner også å sutre og klage allerede før han får åpnet boken. Det viktigste er hvor mange sider det er i boken...
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Morsomme lettleste bøker, med mange bilder, for 7-åringLeseløve har en serie som heter "Jeg vil vite". Vi har lånt de på biblioteket.
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Morsomme lettleste bøker, med mange bilder, for 7-åring7-åringen min syns også leseboken fra skolen er kjedelig, han kan godt lese fiksjon, men han liker nok aller best å lese i faktabøker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Morsomme lettleste bøker, med mange bilder, for 7-åringKimura-bøkene av Benni Bødker. Shishu-serien av samme forfatter også. Arne Svingen har også lansert en grøsserserie for de yngste leserne - Svingens mørke verden. Alle disse har illustrasjoner og god tekst. Storebror begynte på Kimura-bøkene i beg. av 2. klasse men kunne fint ha lest dem tidligere. Shishu likte han også veldig godt men han har ikke lest Svingens mørke verden. Det er litt skummelt....... ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Morsomme lettleste bøker, med mange bilder, for 7-åringDen første boka min datter virkelig gledet seg over, var "Kaja og Stine og sjokoladetyvene." Den finnes også på en app for iPhone/iPad, søk på "Den lille lesehesten".
![]() |
#16 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Morsomme lettleste bøker, med mange bilder, for 7-åringHar ikke skolen bøkene fra damms leseunivers? - De blir brukt som lesetreningsbøker her nemlig. De får fint til å lese ut boka og det er jo i og for seg motiverende det også?
![]() |
#17 |
Tja...
![]() Sv: Morsomme lettleste bøker, med mange bilder, for 7-åringSkolen har sikkert godt utvalg, det gjelder bare å klare å velge ut en interessant bok. Men når læreren velger kjedelig bok så er det vel ikke så lett å få den rette inspirasjonen.
![]() |
#18 |
Off the map.
|
![]() Sv: Morsomme lettleste bøker, med mange bilder, for 7-åringHenger meg på faktabok-tipset. Hvis det er et tema som interesserer så kan man lære mye artig i de bøkene. Det finnes i veldig barnevennlige interesser. Det var de bøkene som fenget mest i starten hos oss. (Nå er hun veldig leseglad da, det er ikke det, men det var disse bøkene hun leste først)
![]() |
#19 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
![]() Sv: Morsomme lettleste bøker, med mange bilder, for 7-åringJeg vil også anbefale den serien av Helena Bross, det er passe med bilder og tekst til din 7-åring tror jeg. Aktuelle temaer, noen er morsommere enn andre.
![]() |
#20 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Morsomme lettleste bøker, med mange bilder, for 7-åringHer er bøkene om Hubert en slager for husets 8-åring. Han leser ikke så mye til vanlig, men pløyde fort gjennom ei bok på sengekanten da det var leseaksjon i høst.
![]() |
|
|