|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Oppleve så mange nye steder som mulig eller velge seg favoritter?Da jeg leste tråden om engelske badebyer kom jeg på en diskusjon vi hadde med et vennepar for kort tid siden. Vi snakket om reiser og at det var mange steder og land vi kunne tenke oss å se. Kompisen vår mente at man bare måtte innse at man ikke kunne oppleve alt og ville heller konsentrere seg om noen favorittsteder/byer/land og heller fordype seg i det. Han mente det var litt pes å skulle sette seg inn i noe helt nyt hver gang man skulle på ferie. Jeg har nok lyst til å oppleve nye land, men at det nok er et noen steder som utmerker seg for vår del. Jeg tror at for vår del så er Italia og de britiske øyer land vi alltid kommer tilbake til og som jeg vanskelig kan se for meg at vi blir"lei". I år blir det kanskje en tur til begge stedene faktisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Oppleve så mange nye steder som mulig eller velge seg favoritter?Jeg liker litt av begge deler. Jeg reiser gjerne jorden rundt for å se og oppleve nye steder og kulturer, men jeg synes også det er paradis å slenge meg ned ved bassengkanten på et hotell vi har bodd på årlig siden 2002, på Kreta. Da er jeg "hjemme" på ferie og nyyyyter late dager, uten å måtte orientere meg, prøve og feile på hvor vi finner god mat og godt drikke etc. Dessuten får man jo bekjentskaper som kan være gunstige og. Det er like fantastisk, bare på hver sin måte!
![]() |
#3 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppleve så mange nye steder som mulig eller velge seg favoritter?
Paris. Fordi faren min bor der.
![]() |
#4 |
kamerat
|
![]() Sv: Oppleve så mange nye steder som mulig eller velge seg favoritter?Ah, det er et evig dilemma, det der, for vi vil jo begge deler. Vi «løser» problemet med å reise over snittet mye.
![]() |
#5 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppleve så mange nye steder som mulig eller velge seg favoritter?Ja takk, begge deler her også. Steder jeg vender tilbake til/ønsker å vende tilbake til er Lago di Garda, København og Atlasfjellene. Men så har jeg jo lyst å prøve nye steder som Ladakh, Kaukasus, Armenia, Mt. Damavand i Iran, Rocky Mountains, Canada fra øst til vest med tog, havfiske i Costa Rica, Kilimanjaro, (litt nølende på akkurat den pga trengsel) Dolomittene ... og mange, mange flere steder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Oppleve så mange nye steder som mulig eller velge seg favoritter?Jatakk, begge deler. På grunn av gode venner kommer vi alltid til å vende tilbake til sørstatene i USA, samt at vi er glade i London, Gøteborg, Berlin og Danmark. Men innimellom vil vil prøve nye ting, og jeg har alltid en ny ferie planlagt i hodet. Akkurat nå står Vestkysten av USA, New York og Japan for tur, tror jeg. I sommer var vi fire uker i Florida, og det frister veldig å reise til ett sted og være der så lenge igjen.
![]() |
#7 |
Trøtt
|
![]() Sv: Oppleve så mange nye steder som mulig eller velge seg favoritter?Vi heller nok mot å ønske oss til nye steder og nye opplevelser. Vi reiser også mye. Mini på 6 år har hittil vært i 21 land. Det eneste stedet vi stadig vender tilbake til er Dubai, men det er fordi vi bodde der i mange år og fortsatt har mange venner der.
![]() |
#8 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Oppleve så mange nye steder som mulig eller velge seg favoritter?Ja, takk begge deler her også |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Oppleve så mange nye steder som mulig eller velge seg favoritter?Jeg reiser altfor lite, og går derfor for "nye steder"-tankegangen, selv om det er mange steder jeg har vært som jeg gjerne vil tilbake til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Oppleve så mange nye steder som mulig eller velge seg favoritter?Jeg har vært litt i den "nye-steder" tankegangen. Mye fordi at vi ikke reiser SÅ mye, sånn at når jeg reiser så vil jeg ha nye inntrykk. Men nå vurderer vi faktisk å reise tilbake til en plass vi har vært før. Fordi vi vet at det er fint for ungene der. Og vi hadde faktisk følelsen av å ha ferie når vi var der.
![]() |
#11 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Oppleve så mange nye steder som mulig eller velge seg favoritter?Jatakk, begge deler. Selv om lysten på det første begrenser det siste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppleve så mange nye steder som mulig eller velge seg favoritter?Jeg har alltid likt å reise og vil gjerne oppleve nye ting. Vi reiser ofte til nye land, men har også reist flere ganger til Italia, men da til forskjellige steder. Å oppleve noe nytt er ferie for meg (samtidig må jeg innse at jeg ikke kan få med meg alt). |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Oppleve så mange nye steder som mulig eller velge seg favoritter?Kommer an på hva slags ferie vi skal på. Dersom vi bare skal på en vanlig chartertur med ungene, så vil vi helst gjøre det enkelt og ser på hvor vi kan reise direkte og som har godt tilbud til ungene. Men finner vi et sted vi ikke har dratt tidligere, så kan vi godt gjøre det altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppleve så mange nye steder som mulig eller velge seg favoritter?Jeg har hatt sinnsyk flyskrekk og ikke vært særlig mye ute og reist siden jeg var i Thailand i 2000. Nå endelig har jeg klart å få til å tørre å fly (godt hjulpet av beroligende, vel og merke |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
maler
|
![]() Sv: Oppleve så mange nye steder som mulig eller velge seg favoritter?
![]() |
#16 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Oppleve så mange nye steder som mulig eller velge seg favoritter?Ja takk begge deler. Nå er jeg heldig å få reise mye i jobben, med guider, så jeg får se mye, da spesielt av europa. Men mitt "hjerte" ligger i USA, hit har jeg vendt tilbake nå i voksen alder og jeg kjenner at landet gir meg det jeg trenger, ikke spør meg hvorfor, jeg trives der.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 09-01-13 kl 00:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
By the Sea
|
![]() Sv: Oppleve så mange nye steder som mulig eller velge seg favoritter?Definitivt begge deler.
![]() |
#18 |
Klar
|
![]() Sv: Oppleve så mange nye steder som mulig eller velge seg favoritter?Jeg har alltid ønsket å reise til nye steder. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|