Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Skostr. til litt større barn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-13, 18:00   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skostr. til litt større barn

Hei.
Lurer på: når dere kjøper sko til større barn dvs fra 9 år og oppover ca, hvordan beregner dere str da? kjøper dere slik at det passer akkurat fint? eller beregner dere fortsatt "vokse-plass", dvs 1-2 nr større? (tenker nå spes på vintersko)

Gammel 08-01-13, 18:02   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sko str til litt større barn..

Vi regner litt vokseplass, men ikke så mye som 2 størrelser i hvert fall. Jeg tar det sedvanlige, ca 1,5 cm fra sålekanten.

Gammel 08-01-13, 18:06   #3
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi regner litt vokseplass, men ikke så mye som 2 størrelser i hvert fall. Jeg tar det sedvanlige, ca 1,5 cm fra sålekanten.

Men blir vel omtrent 2 str opp det?

Gammel 08-01-13, 18:54   #4
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sko str til litt større barn ...

2 størrelser opp her også. Minst 1,5cm vokseplass.

Gammel 08-01-13, 18:57   #5
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Ca 1,5 cm vokseplass her også, men vet at veldig mange kjøper sko som er bare akkurat passe. Det er jo finest med små føtter!

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 18:58   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vintersko kjøper jeg litt store til meg selv også. Det er greit å få plass til tykke sokker og sånt.

Gammel 08-01-13, 19:04   #7
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Smil

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Samme her. Skoene skal være gode å ha på. Kjøper heller to par vintersko i løpet av en sesong, enn at de skal være for store

Gammel 08-01-13, 19:10   #8
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg går som regel opp ein størrelse, men kjøper eit par i byrjinga av vinteren og eit på salg i januar. Mine jenter veks uansett seint i føtene om vinteren virkar det som.

Gammel 08-01-13, 19:10   #9
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vintersko kjøpes med plass til 'ullvangsokker'. Ellers får de sko som de har litt å gå på med vanlige sokker. Og mange sko blir det.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 19:24   #10
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Tenkte å bestille det merket ( ikke samme modell da men nesten) han har nå, på nettsalg. Nå er skoene akkurat akkurat så vidt passe. Ikke lett med nettshopping alltid.. Har gått på noen bommer innimellom.
Så 1 el 2 nr opp...det er det store spm.
Eller kanskje jeg skal ta et av hver...?

Gammel 08-01-13, 19:31   #11
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skostr. til litt større barn ...

Passer den nå hadde jeg gått opp en str. Er den for liten hadde jeg gått opp to. Litt kjedelig med vintersko som passer midt på sommeren også

Gammel 08-01-13, 19:38   #12
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Passer den nå hadde jeg gått opp en str. Er den for liten hadde jeg gått opp to. Litt kjedelig med vintersko som passer midt på sommeren også

Nesten forliten. Så alt kommer jo an på hvor kjapt foten vokser nå framover.. erfaringsmessig gjør den et rykk på våren! Men den må jo stagnere litt snart også etterhvert...? Kjøper jeg 2 nr opp, rekner jeg med dem passer neste vinter iallefall. Men det kan jo også ver at 1 nr opp gjør det samme.. æsj! vanskelig!

Gammel 08-01-13, 19:42   #13
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Min svigermor fikk i hine hårde dager skøyter i str 39 av sin mor, for "å ha noe å vokse i". Hun bruker str 36 den dag i dag. :bidrar:

Til saken: Det er jo januar allerede. Hvis det er vintersko det er snakk om, ville jeg bare gått opp ett nummer.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 19:43   #14
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Min svigermor fikk i hine hårde dager skøyter i str 39 av sin mor, for "å ha noe å vokse i". Hun bruker str 36 den dag i dag. :bidrar:

kan fort gå slik.

Gammel 08-01-13, 19:43   #15
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mira, her.

Ca 1,5 cm vokseplass her også, men vet at veldig mange kjøper sko som er bare akkurat passe. Det er jo finest med små føtter!

Hvordan i alle dager vet du at det er årsaken? Har du venner som sier det rett ut? Jeg har aldri hørt om noen som kjøper for små sko til barna fordi det er penere med små føtter.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 19:44   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke reflektert over hvor mange størrelser opp jeg går, men passer på at han har 1-1,5 cm vifteplass til tærne.

At noen kjøper for små sko til barn av forfengelighetshensyn har jeg aldri hørt om, og syns det høres merkelig ut.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 19:46   #17
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellers så er strategien overfor tiåringen og spørre om skoene passer. Jeg tvinger ikke noen som bruker 36 i sko til å vasse rundt i to nummer for store sko altså. For alt det jeg vet kan hun jo ha nådd sin størrelse allerede.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 19:48   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mamma kjøpte også for store sko til meg, og jeg virkelig hatet det. Da jeg gikk i syvende fikk jeg vintersko i str 39 som jeg aldri har vokst inn i.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 20:54   #19
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvordan i alle dager vet du at det er årsaken? Har du venner som sier det rett ut? Jeg har aldri hørt om noen som kjøper for små sko til barna fordi det er penere med små føtter.

Noen av oss har barn som vokser sent, og faktisk har små føtter. Skulle jeg gått opp to størrelser i sko, så hadde han passet dem om to år. Skal skoene brukes nå, så må de passe nå.

Gammel 08-01-13, 20:55   #20
Mira

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

De har fortalt det ja.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.