|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvordan oppbevare en "åpnet" avokado?Det er sjelden jeg spiser en hel, men resten må som regel kastes. Pleier å oppbevare restene sammen med steinen i en pose, men det holder egentlig ikke. Finnes det andre muligheter? Er det utopi å tro at restene kan spises dagen etter? Kjøleskap eller romtemperatur? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvordan oppbevare en "åpnet" avokado?Jeg pleier å la steinen står i, også legger jeg glapak helt inntil stein og kjøtt, og oppbevarer i kjøleskap. Om den blir litt stygg på toppen skjærer jeg det bare bort.
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hvordan oppbevare en "åpnet" avokado?Takk! Jeg gjør som deg, bluen, men skal prøve den andre varianten også. (Med plast helt inntil.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan oppbevare en "åpnet" avokado?Jeg pleier også å spare den halvdelen som steinen sitter i og pakke tett i plastfolie. Har hatt i kjøleskap både 2 og 3 dager. Blir litt brun men det er bare å skrape bort. Du kan evt. også dryppe litt sitronsaft på snittflaten for å bremse oksidering (brunfargen). |
![]() |
![]() |
#6 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hvordan oppbevare en "åpnet" avokado?Hva er det som gjør at du syns den ikke kan spises dagen etter, da?
![]() |
#7 |
Står på egne ben
![]() Sv: Hvordan oppbevare en "åpnet" avokado?Drypp sitron på toppen før du legger den i pose i kjøleskapet? Elsker å spise avokado bare med sitron og litt sukker på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
-o-o-o-o-o-
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
![]() |
![]() Sv: Hvordan oppbevare en "åpnet" avokado?Du kan faktisk fryse avokado også, funker som fjell! Lurt å dryppe sitron på, og dele den i to, og ha i pose. Dersom du som jeg ofte kjøper et helt nett og spiser en, og glemmer de andre... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Hvordan oppbevare en "åpnet" avokado?Jeg gjør som Tallulah. Mmm avokado. Her spises avokadoene opp FOR fort. Lurer på hvor mye penger vi bruker på avokado i uka ...
![]() |
#11 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hvordan oppbevare en "åpnet" avokado?Takk for alle tips! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Hvordan oppbevare en "åpnet" avokado?Ja, nå spiser vi jo ganske lite fett fra andre kilder da, mest fra avokado og litt linfrøolje og kokosolje. Og litt nøtter. Jeg spiser oftest en halv da, pleier å ha det på skiva. Til lunsj i dag hadde jeg fullkornsmakaroni med grønnsake, litt rød pesto og avokado. Mmm.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan oppbevare en "åpnet" avokado?
Steinen i, sitronsaft skal ofte hjelpe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hvordan oppbevare en "åpnet" avokado?Jeg vet at sitronsaft hjelper, men jeg pleier ikke å gjøre det. Da må jeg jo "åpne" en sitron og lage en ny tråd: "Hvordan oppbevare en åpen sitron?" (Jada, jeg vet man kan stikke et hull i og klemme saften ut, men sitronen blir uansett tørr og mindre holdbar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
intro
|
![]() Sv: Hvordan oppbevare en "åpnet" avokado?
Bruk sitronsaft på flaske, da vel!
![]() |
![]() |
#19 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Hvordan oppbevare en "åpnet" avokado?Tviler på at mellomleggspapir tør å kødde med Nextlife!
![]() |
|
|