|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Prematurmamma
|
![]() Barn og epost/sosiale medierNår er det vanlig at barna får egen epostadresse og tilgang til f.eks instagram osv?
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn og epost/sosiale medierMin 10-åring (5.klasse) har epost, instagram og skype. Hun har fått dette i løpet av høsten, i 4.klasse var det ikke interessant for henne.
![]() |
#3 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Barn og epost/sosiale medierKnerten fikk epostadresse da han var 2 mnd eller noe sånn. Lurer på om Mikro også har. De bruker den selvsagt ikke, jeg sendte ut bilder til slekta fra hans epost da han var liten. De skal få overta kontrollen over den når de blir eldre. (den er på familiedomenet)
![]() |
#4 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Barn og epost/sosiale medierBarna har fått egen gmail adresse før de brukte pc/var babyer. Er på Skype, men bruker det ikke mye. Har verken Instagram, Twitter, FB eller annet liknende enn så lenge.
![]() |
![]() |
#5 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Barn og epost/sosiale medierstorebror har epostadresse. Dette for å skrive mail til læreren i form av skrivetrening. Annet har de ikke - Nevøen min på 11 er iallefall på instagram - og det vet jeg at mange i den alderen er.
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Barn og epost/sosiale medierStoresøster fekk mailadressa i haust når ho skulle på World jamboree on the net (speidaren). Det er vel einaste gongen den har vært brukt. Ho er mykje på nett, men har ikkje fått FB eller noko slikt endå. Brukar chat på Moviestar Planet, for der er alle venninnene henar. Det held i mengder for ho. Sender litt sms med venninner, men dei er visst skrekkeleg dårlege på å svara.
![]() |
#7 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Barn og epost/sosiale medierUngene fikk egne mailadresser ganske tidlig, for jeg ville "holde av" navnene deres.
![]() |
#8 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Barn og epost/sosiale medierMin tiåring har epost (lite brukt), skype (mye brukt) og så prater hun med venner på moviestar planet. Hun spiller minecraft online med de i klassen også, men da bruker de skype til å prate. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Barn og epost/sosiale medier5.klassingen bruker Skype og har epostadresse, den bruker han til iTunes og kun det. Han har instagram, men har glemt passordet sitt.
![]() |
#10 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Barn og epost/sosiale medier13 års aldersgrense på G-mail.
![]() |
#11 |
flisespikker
|
![]() Sv: Barn og epost/sosiale medierPoden fikk gmail-tilgang med egen adresse da han var stor nok til å kunne (og hadde lyst til å) sende en og annen e-post til farmor og meg og andre i familien - fire og et halvt var han da. Han bruker det fremdeles ikke mye, men det er både hyggelig og praktisk å ha muligheten. (Han hadde forsåvidt en e-postadresse allerede før han ble født, men denne har han enda ikke fått til eget bruk - pappaen vil spare den til han er voksen eller noe sånt, tror jeg.)
![]() |
#12 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Barn og epost/sosiale medierEldste har e-post da hun måtte få egen apple-id. Men bruker den ikke. Hun bruker ingen ting annet enn Moviestar planet, og har ikke spurt om det. FB er ikke aktuelt før hun blir 13, og andre ting får vi vurdere etter hvert. Blogg vil jeg bruke alt av virkemidler for at hun aldri får. Blogg og øl er 18-årsgrense, og selv da er øl mer ok enn blogging. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Barn og epost/sosiale medierBegge våre har hatt mailadresser siden de fikk navn, men ingen av dem bruker sosiale medier enda.
![]() |
![]() |
#14 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Barn og epost/sosiale medierBegge har e-post, ingen av dem bruker det noe særlig. Knotten kommuniserer litt med onkelen sin der, det er vel det tror jeg.
![]() |
#15 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Barn og epost/sosiale medier
Signerer alt dette |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Barn og epost/sosiale medierBegge her har hatt mailadresser siden de var små. Først online og senere gmail for å få navnene, og begge har hatt hotmailadresser til registrering på div spill og slikt.
![]() |
#17 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() Sv: Barn og epost/sosiale medierSnuppa (11) har gmail og skype. FB får vente til hun begynner på ungdomsskolen, sjøl om "alle" venninnene har.
![]() |
#18 |
Prematurmamma
|
Hvordan er dette moviestar planet? Jeg kjenner jeg er veldig skeptisk, og har gitt henne beskjed om at det er uaktuelt enn så lenge.
![]() |
![]() |
#19 |
Pauset
|
![]() Sv: Barn og epost/sosiale medierPoden har alt. E-post, Instagram, Facebook, Spotify... Men han har ikke tilgang til det sånn helt uten restriksjoner og oppsyn. Facebook brukes ikke ennå, og han vil heller ikke få bruke det på noen år. Han er 9. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
De chatter med venner, bytter klær, deler youtubefilmer, små spill, lager rom, går i kjeledyrpark, et.c. Man kan kjøpe tillegg om man ønsker som vip-status, eller 'diamanter'/penger/utstyr. Veldig populært. Vi gir ofte 1 mnd vipstatus i stedet for lommepenger. Spesielt eldste liker det veldig godt, og er veldig åpen om det som skjer der. Mye av og på med antrekk, og bygge rom og sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|