|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sydenferie alene med to små?Ja, går det? Vi er blitt invitert av min søsters x til og feriere på samme sted som dem i sommer. De skal til Bulgaria, nærmere bestemt Albena. Ikke et reisemål jeg ville valgt selv og vi har bestilt tur til Berlin i april og har brukt opp en god del av feriebudsjettet på det og har dermed ikke råd til å dra alle sammen.
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Sydenferie alene med to små?Vi var i Albena i fjor og syntes det var et helt ålreit feriemål. Ikke fancy, men veldig barnevennlig.
![]() |
![]() |
#3 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Sydenferie alene med to små?Du skal jo reise sammen med noen andre med unger, og da er det ikke noe problem. Det som jeg har synes har vært mest vanskelig når en reiser alene med så små unger er at de må ha oppsyn hele tiden og kan ikke slippes av syne. Når du reiser sammen med noen så er dere sikkert en del sammen ved bassenget og stranden, og da er det veldig greit å kunne svippe en kjapp tur for den ene voksne og handle mat/drikke/is/do etc. uten at en må ha med hele kobbelet og rive dem opp fra det de driver med, for da kan jo bare den andre voksne være igjen og holde øye med alle den lille stunden det tar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Sydenferie alene med to små?Jeg har erfaring med å reise med så små barn alene, men har ikke reist til typ Syden. Med vilje. Hovedårsaken er ikke (bare) oppholdet der, men reisen. Det er som du sier mye å holde styr på av saker og bagasje, og da med to små som begge trenger mye oppsyn og hjelp. Jeg har reist utenlands med to barn 5+9, det blir noe helt annet, de kunne hjelpe til med å bære bagasje, de kan vente littegrann hvis de er tørste eller må på do, de skjønner selv at det er viktig at vi er sammen hele tiden og ikke blir borte for hverandre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
stressmonster
![]() Sv: Sydenferie alene med to små?Ja, egentlig skal lillesøsteren min reise sammen med oss og da er jeg jo sikret litt hjelp, men jeg stoler ikke helt på at hun faktisk blir med når det kommer til stykket og derfor ville jeg bare undersøke om det er noe jeg kan klare alene. Jeg regner ikke med å få mye hjelp av de andre i reisefølget egentlig. Han reiser alene med sine tre barn. To store jenter på 11 og 13 og min nevø på tre.
![]() |
#6 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Sydenferie alene med to små?Hvis de to barna er 11 og 13 så kan kanskje de hjelpe til litt? Det høres mer ok ut, faktisk, at det er med "barn" som er såpass store. Da kan man få hjelp til å trille en barnevogn, få en til å passe mens man må følge en annen på do osv. (vel og merke hvis den familien er innforstått med det, da.) de to på ca 3 vil vel henge sammen litt, så det bare trengs en voksen på dem. Det er vel sikkert barnebasseng dit dere skal, det er jo enklere å passe på i disse. Men da blir det jo ikke "voksenbading" akkurat der og da |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
stressmonster
![]() Sv: Sydenferie alene med to små?
Saken er den at vi ikke har så mye dialog med disse til vanlig. Jeg ser også at det er veldig mye barneaktiviteter på hotellet. Både klubber og aktiviteter. Jeg vil tro disse store jentene forsvinner ganske fort og blir opptatt med sine ting og ikke dilter etter treåringene i barnebassenget.
![]() |
#9 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Sydenferie alene med to små?Sånn uten så mye resorterfaring, så synes jeg problemet for meg med å reise alene dit er
![]() |
#10 |
stressmonster
![]() Sv: Sydenferie alene med to små?Jeg tenkte først at de skulle gå helt fint for vi kan jo bare skjære opp litt frukt, sitte ved bassengkanten og leke. Gå til stranda og bygge sandslott, kjøpe is på promenaden og bare kose oss. Jeg glemte at vann egentlig er skumle greier, at det er masse folk, unger og ståk. At man må belage seg på tisse innimellom, at babyen krabber og toåringen løper.
![]() |
#11 |
stressmonster
Ja, det ser veldig trygt og idyllisk ut for barnefamilier på bildene. Det gjør det, altså.
![]() |
#12 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Sydenferie alene med to små?Ser du har et 2005-barn også. Er det er alternativ å reise med de to eldste? Det ser jeg for meg som mye enklere
![]() |
#13 |
stressmonster
Nei ikke egentlig, minste ammes antagelig enda. Det er også meningen at eldste og pappaen drar og besøker min svigerfar på vestlandet den uka. Der har han en søster som er like gammel som frøkna. Det blir nok veldig fint for henne å være der.
![]() |
#14 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Sydenferie alene med to små?Jeg hadde ikke gjort det, blir stressa bare ved tanken. Tenker også på flyplassen her og der. :svett:
![]() |
#15 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Sydenferie alene med to små?Flyplassen hadde ikke vært min skrekk. Da hadde jeg knytt et barn fast i Meitai på magen og det andre barnet hadde hatt sekk med håndtak og til å sette på bånd jeg kunne holdt i ved behov. Akkurat på flyplasser så er det sånn de måttet godta det og da kan en også lettere håndtere bagasjen alene opp på ei tralle osv. Bil.mrk. mistet 2 barn på Palma flyplass og da var vi faktisk 4 voksne som hadde 2 barn å passe på (om meg høygravid). Det går faktisk bedre å ha ansvaret for barna alene når en vet at det er kun meg som skal passe på dem og det ikke kan bli noen misforståelser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Sydenferie alene med to små?Jeg kunne ha reist med to barn, men tror at ti mnd og knapt tre år hadde vært for slitsomme aldre. Mobile med lite vett og litt forskjellige behov. Om jeg ikke hadde vært sikker på hjelp når vi kom frem så tror jeg ikke peset hadde vært verdt det. Den eldste vil garantert bade det meste av tiden og når de er tre år så trenger de tilsyn i vannet. Vanskelig med en på ti mnd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sydenferie alene med to små?Jeg ville ikke gjort det. For meg ville en ferie med en to-treåring vært supert, mens en ferie med en to-treåring og en på 9 mnd ville vært bare pes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Sydenferie alene med to små?Ikke med to så små.
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Sydenferie alene med to små?Nei, ikke med to på den alderen.
![]() |
#20 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sydenferie alene med to små?Ikke med en baby og en treåring, nei. Vi var i Hellas i sommer, med ei på 14 måneder og en treåring og jeg syntes det var litt stress, selv om vi var to voksne. Da var det mye enklere da vi reiste da de var to måneder og to år, selv om jeg ikke hadde reist alene med dem da heller.
-08 & -11 Sist redigert av Mirmell : 10-01-13 kl 19:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|