Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kontinentalseng vs vendbare madrasser

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-13, 12:00   #1
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kontinentalseng vs vendbare madrasser

Vi fikk litt ekstra penger til jul og kan endelig bytte ut rammemadrassen fra IKEA til noe ordentlig. Men siden jeg aldri har hatt noe annet enn rammemadrass, lurer jeg på om det er vesentlige forskjeller i liggekomfort når det kommer til kontinentalmadrasser og vendbare madrasser på sengestamme?

Skal uansett ut å prøve litt forskjellig, men kjenner jeg er litt blank på området.

Og er det sånn at møbelkjedene også kan skaffe madrasser med ekstra lengde (mot en høyere pris antar jeg)? Sambo er nesten 2 meter, så 220 cm er drømmen.

Gammel 11-01-13, 19:03   #2
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kontinentalseng vs vendbare madrasser

Vi har vendbare madrasser oppå kontinentalrammen og en ganske tykk overmadrass oppå der igjen.

Gammel 11-01-13, 19:14   #3
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Vi har vendbare madrasser oppå kontinentalrammen og en ganske tykk overmadrass oppå der igjen.

Samme her.
Tror det er Jensen, har hatt den i 5 mndr og er superfornøyd!
Har alltid hatt Ikea tidligere.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 19:43   #4
arrow
Erfaren

arrow sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Komfortegenskapene ligger nok mer i hvor god madrassen er laget enn om det er kontinental-, rammemadrass eller vendbar. Jeg har hatt flere madrasser de siste 10 årene, ingen av de har vart i 10 år selv om garantien var det. Noen krever ekstra god overmadrass, andre ikke. Jeg kjøpte en Coronet-madrass nylig, mest for å støtte et lokaltprodusert merke og jeg angrer ikke på valget. Det er i hvert fall en god madrass blandt de vendbare typene og de lager etter mål; de lager også rammemadrasser.

Sist redigert av arrow : 11-01-13 kl 19:48.
arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 20:57   #5
venla
jabbsaft

venla sin avatar

venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Coronet har jeg ikke hørt om. Selges det overalt? Har sett på Svane, Jensen og Wonderland.

Gammel 12-01-13, 00:15   #6
arrow
Erfaren

arrow sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Coronet har jeg ikke hørt om. Selges det overalt? Har sett på Svane, Jensen og Wonderland.

Jeg går ut fra at de selger varene sine andre steder enn produksjonsstedet. Jeg bor i Bergen og i familien har vi hatt Coronet-madrasser i generasjoner og som har komt bra ut i sammenligning med de andre typene vi har hatt. De holder seg godt og trekket har sett fint ut i mange år (med bytte av vaskbar overmadrass). Min er ny, bestilt og hentet fra produksjonsstedet i Arna i november. Det er kanskje en lokal produsent nær deg som lager gode madrasser.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 23:35   #7
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Standard

Ser at Svane har 180x210 som standardmål på sine madrasser. Da blir det kanskje enklest å bestille det istedet for spesialbestilling.

Emneord
madrasser

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:08.