Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Dundynevalg

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-13, 18:26   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Dundynevalg

Gås, and, moskusand?
Rutesydd eller kanaler (butikk anbefaler ruter).
Høie eller kid sine??

Vanskelige valg!!

Gammel 11-01-13, 18:27   #2
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dundyne valg

Pfff, den som butikken anbefaler OG som er på tilbud?

Pass ihvertfall på at du kjøper en som er passe varm. De varmeste dynene er det feks ikke alle som har bruk for hvis de ikke sover under åpent vindu om vinteren.

Edit: Kom på at jeg har ruter, og mannen kanaler. Han må riste dun på plass, det slipper jeg.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 18:36   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dundynevalg

Jeg liker veldig mye bedre ruter som holder dunet på plass.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 18:49   #4
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Valget står mellom 2. Begge 220
1) Kr 2100 eller 2300 , før 1000 mer. , 100 % hvit moskusand europeisk ( ) kanalsydd, 7 stykk, bæreevne 12. Heter de Lux varm (husker ikke produsent)

2) høie. 95% hvit moskusand , europeisk. (De siste 5% kom ungjenta frem til var luft pga lengre dyne..) rutesydd og det var absolutt å anbefale og de synene var generelt dyrere ser jeg. 2800 nå, før 4000. Vi skal ha 2 stykk, så føler det var litt dyrt..

Norgesdynen skulle jeg se på, de hadde den i 2 lengde men ikke 220. Alt 2 kjentes definitivt mykest ut synes jeg....

Gammel 11-01-13, 18:50   #5
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

Hjelp emg å bestemme meg!!!
Vi må ha en varm, sover med åpent vindu året rundt og fryser!!!!

Gammel 11-01-13, 18:51   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

5% luft?

Ta den som du likte best. Dere skal ha dem i mange år.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 18:59   #7
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

2) hun mente den var 100 moskusand, og stod så på skilt i butikke. Kopiert fra høie. Og på lappen på dyna i 2 m men på den på 220 stod det 95%, dermed beskjed om at resten var fylt med luft. ikke vet jeg!

Gammel 11-01-13, 20:11   #8
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Rutesydd, helt klart rutesydd!

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 20:13   #9
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Hjelp emg å bestemme meg!!!
Vi må ha en varm, sover med åpent vindu året rundt og fryser!!!!

Det høres jo ut som du liker nr 2 best?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 20:15   #10
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Ja, definitivt rutesydd! Jeg har kanalsydde dyner hjemme og irriterer meg grønn over at dynene blir tynne i toppen og tjukke i fotenden. Mine dyner er dessuten alt for varme. De er kjempetjukke og selv om jeg alltid sover med åpent vindu (selv i 20 minusgrader som vi har for tiden), så blir dynene for varme.

Kjæresten har rutesydde dyner som er litt tynnere og de er perfekte! Jeg husker ikke merke, men mener å huske at han betalte ca 3.000 pr stk. Mulig det er Høie.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 20:19   #11
frksnupp
-o-o-o-o-o-

frksnupp sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
frksnupp er litt kul
Standard

Jeg har Høie sommerdundyne, med ruter, kjøpt på Jysk-husker ikke hva modellen het, men kjøpte på salg for en tid tilbake. Helt fantastisk, og varmer godt samtidig som den er lett. har lyst på vinterdundyna også, nå når det er på det kaldeste har jeg ullteppe oppå dyna.

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 20:28   #12
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

Hm... Jeg tror kanskje vi skal gå for alt 2ja. Men de var ikke kjempetykke, men man holder seg vel mye varmere enn med de fiberdynene vi har nå? Dere merket forskjell når dere byttet til dundyner folkens, selv om de var tynnere?

Gammel 11-01-13, 20:34   #13
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Dundyne er mye varmere enn fiberdyne. Jeg er en frysepinn som sover med åpent vindu hele året, og jeg har sovet i min sommerdundyne helt til i dag - siden jeg pakket ut og sjekket dundynene våre for deg tidligere i kveld tenkte jeg at jeg kunne skifte til vinterdyne nå På det kaldeste før jul hadde jeg ullteppe oppå min tynne sommerdundyne, ellers har det vært varmt nok.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 22:10   #14
Ciela
Erfaren

Medlem siden: Feb 2008
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

jeg har moskusand og er en skikkelig frysepinn . Min er rutesydd og har 98 % dun . Elsker dyna mi . http://www.sleepingbeauty.no/dundyne...inner_174.html

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 22:27   #15
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ciela, her.

jeg har moskusand og er en skikkelig frysepinn . Min er rutesydd og har 98 % dun . Elsker dyna mi . http://www.sleepingbeauty.no/dundyne...inner_174.html

Den og så jo egentlig veldig god ut? Hm... Knitrer den?

Gammel 11-01-13, 22:33   #16
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke den vi har. Kanaler (som revner). Norsk Dun(?). 80% gåsedun.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 22:42   #17
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

Ok, høie sin har 15 års garranti...

Gammel 12-01-13, 10:58   #18
frksnupp
-o-o-o-o-o-

frksnupp sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
frksnupp er litt kul
Standard

Jeg merket veldig forskjell fra vanlig dyne til dundyne, hvis det var det du mente. Lunere uten å bli klam eller for varm, og mye lettere og mer behagelig. Litt luksusfølelse å legge seg, men så hadde vi flunk ny seng i tillegg da vi kjøpte dem

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-13, 15:32   #19
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

Alternativ 2 innkjøpt!! Med hotellputer 70*100, og nye sengesett. Samt at vi bestilte to dyresengesett fra byNord, de har jeg siklet på lenge!! Som jeg har lyst å legge meg nå!! (Men skal på nattevakt, pokker!)

Gammel 12-01-13, 19:38   #20
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

På generell basis foretrekker jeg gåsedun fremfor andedun fordi det er kjent for bedre isolasjon (gjessene lever lengre og dermed blir fjærene mer modne før de slaktes enn endene sin fjær) i tillegg til at bæreevnen holdes bedre. Men det beste er å se på fjærkvaliteten og bæreevnen. Jeg velger gåsedunsdyner med høy bæreevne, og foretrekker kanalsydd fordi denne legger seg bedre rundt kroppen min og det er enkelt å riste på plass fjærene (jeg rister dynene hver dag). I en rutesydd dyne kan de små dunfjærene snike seg mellom sømmene etter en stund (selv i kvalitetsdyner) og da er de vanskeligere å få på plass, i tillegg til at jeg synes luften i rutene ofte klapper sammen i de rutene som ligger mot øvre del av kroppen (her har jeg tilgode å prøve mange merker så det gjelder nok ikke for alle). Fordelen er at du ikke trenger å riste dynen hver dag.

Jeg har solgt dyner i noen år og har derfor vært borti ganske mange etterhvert, men hva man foretrekker vil jo være veldig individuelt. De tre viktigste tingene for meg er i alle fall gåsedun, høy bæreevne og at den er kanalsydd (evt sikk-sakk).

Lykke til med dynevalg!

Edit: Trodde jeg hadde lest alle innleggene, men den gang ei. Grattis med nye dyner!

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:52.