Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Monteringsspørsmål om fuglemammas omslagsbody

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-13, 21:06   #1
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Monteringsspørsmål om fuglemammas omslagsbody

Holder på å montere en omslagsbody fra myk start-boka.
Og så er saken den at jeg ikke liker å sy sammen når jeg monterer, og vet at noen strikker det sammen. Vet noen om en videosnutt som viser dette enkelt og greit? Klarer visst ikke å finne det selv.

Nydelig body forresten, så kommer til å strikke flere av den. Denne er strikket i silkeulla fra nøstebarn, i sart rosa. Og skal bekle min niese som ventes å komme en gang den nærmeste uka.

Gammel 12-01-13, 11:05   #2
frksnupp
-o-o-o-o-o-

frksnupp sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
frksnupp er litt kul
Standard

Sv: Monteringsspørsmål om fuglemammas omslagsbody.

Jeg har strikka den, er det sammensyingen i sidene du tenker på? Du kan bruke en metode som heter

(Kilde: youtube.com)
i stedet for å sy sammen sidesømmene, ulempen med dette er at det kan bli litt stramt, siden det egentlig er en metode for å strikke sammen løse masker-her har du jo allerede felt av kantene. Skal du gjøre det her må du plukke opp like mange masker (fra vrangsiden) på begge delene, jeg ville plukket opp ganske tett for å ikke få avfellingen for stramt, og så følge instruksjonene i videoen. Det blir fint fra rettsida, du ser nesten ikke sømmen.

Jeg har ikke gjort dette på denne bodyen dog, så kan ikke garantere noenting- syns det letteste er å sy sammen sånne ting fra retta, da ser man hvor "sømmen" går, jeg har sydd i rillene, her hos Vogue Knitting fins en god guide på ulike typer sting til ulik type strikk.

Håper det hjalp litt!

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-13, 11:06   #3
frksnupp
-o-o-o-o-o-

frksnupp sin avatar

frksnupp er litt kul
Standard

Og ja, det er en nydelig body-heldige niese som får en i deilig silkeull!

Gammel 12-01-13, 12:38   #4
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Se der ja. Takk.
Jeg ble utålmodig og sydde sammen på gammelmåten. Ble bra det, men det er så kjedelig å montere at jeg får lyst til å hyle!

Bare knappene igjen nå.

Gammel 12-01-13, 13:25   #5
frksnupp
-o-o-o-o-o-

frksnupp sin avatar

frksnupp er litt kul
Standard

Sv: Monteringsspørsmål om fuglemammas omslagsbody

Helt enig, veldig kjedelig. Knapper er den store bøygen hos meg, ting ligger gjerne i ukevis før de får den ene lille knappen sydd i.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:08.