|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2013
![]() |
![]() Trenger tips: Disneyworld, Seaworld og Legoland Orlando i april-mai i årHei |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger tips: Disneyworld, Seaworld og Legoland Orlando i april-mai i årVi var i Disney-parkene, to voksne, en dag per park, og det ble litt lite synes jeg. Mye gåing for å rekke over alt, ville ikke gjort det med unger på slep. Det spørs selvfølgelig hvor viktig man synes det er å få med seg alt, og man synes det er greit å la noe av parken stå usett. Mener man får kjøpt femdagerspass til Disney-parkene, og det kan være greit så har man litt bedre tid på seg til å dra tilbake dit man ønsker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Trenger tips: Disneyworld, Seaworld og Legoland Orlando i april-mai i årVi hadde to dager i Orlando og besøkte Animal Kingdom og Universal Studio. For vår del så var det i grunnen nok. Det kan fort bli litt mye også. Vi bodde i Ft. Lauderdale og hadde en dag i Miami Seaquarium, hadde vi bodd i Orlando hadde vi sikkert tatt Seaworld.
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Trenger tips: Disneyworld, Seaworld og Legoland Orlando i april-mai i årJeg syns en dag per park var mer enn nok, men ville nok ikke valgt en hopper. Animal Kingdom dro vi faktisk fra før stengetid.
![]() |
#5 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger tips: Disneyworld, Seaworld og Legoland Orlando i april-mai i årEpcot hadde jeg aldri dratt til med barn. Det er en ganske kjedelig park, og jeg vil si spesielt for barn. Mye fint å se, but that's it. Ville heller dratt til Disney MGM Studios
![]() |
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Trenger tips: Disneyworld, Seaworld og Legoland Orlando i april-mai i år
Det trodde jeg også, til i sommer. Jeg husket EPCOT som kjedelig (men hadde ikke vært der på 20 år), men det var det absolutt ikke. Barna på 8 og 11 hadde det storartet, med både romfartrides, racerbiler, lage sin egen berg og dal-bene og kjøre den etterpå, "hangliding", Nemo og ikke minst alle landene. EPCOT kommer til å stå på besøkslista igjen om vi reiser tilbake.
![]() |
#7 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Trenger tips: Disneyworld, Seaworld og Legoland Orlando i april-mai i årSå gøy, Tallulah! Det er garantert forskjell fra barn til barn også, og hva man liker
![]() |
![]() |
#8 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger tips: Disneyworld, Seaworld og Legoland Orlando i april-mai i år
Mulig det er endret siden vi var der, men man slapp i alle fall ikke å tenke på HVOR man hadde parkert bilen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2013
![]() |
![]() Sv: Trenger tips: Disneyworld, Seaworld og Legoland Orlando i april-mai i årTakk for innspill og tips! Vi skal nok ikke til Universal Studios/Island of adventures denne gangen. Har lest at det er mest for dem som har eldre barn så vi få vente med det til neste gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Trenger tips: Disneyworld, Seaworld og Legoland Orlando i april-mai i årVi hadde leiebil med autopass brikke. Veldig lettvint.
![]() |
#12 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Trenger tips: Disneyworld, Seaworld og Legoland Orlando i april-mai i årDu får gratis dag to bill til seaworld dersom du henvender deg i luka til venstre rett etter inngangen. Gjør det når du kommer til parken, det var lang kø for å ordne det når man gikk ut igjen.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Bodde og studerte fire år i Orlando, men hadde aldri autopass (så vidt jeg husker). arte quarters og brukte, ikke noe problem. Men, hvis dere skal kjøre mye er det sikkert greit med autopass.
![]() |
#14 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Trenger tips: Disneyworld, Seaworld og Legoland Orlando i april-mai i årMan trenger ikke mer en en dag i Legoland i Orlando iallefall. Vi var der fra åpning til stenging og da rakk vi over alle rides poden ville ta, samt show, spising og regnavbrudd
![]() |
#15 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
"SunPass" tror jeg det heter. Man forhåndsbetaler til leiebilselskapet, jeg tror ikke man får lånt leiebil uten.
![]() |
#17 |
~~~~~~~
|
Mine var hhv 8 og 11 år når de var i EPCOT og elsket parken, få med dere bamseflagget i starten av parken så ungene får stempel og skrevet navnet sitt i de ulike skrifttegnene under deres vandring i parken. MGM - not so much, det er mange show/filmer/3D-show som kan bli langtekkelig for de minste. Universal og IoF vil jeg ikke anbefale til så små barn. (Nå skal det sies at mine ELSKER rides, de syntes også filmer og show er gøy, men i MGM syntes de det ble litt for mye)
Kommer an på hvilken retning dere kjører fra Orlando Intl airport. Kjører dere mot 528 og I4 mot Disney/Kissimmee må dere igjennom 2 toll-roads, den første koster 75 cent, den neste 1,5 dollar, ha derfor noen cents i bilen når dere reiser fra flyplassen, den første er ubetjent og dere får bot for å kjøre i gjennom, det piper noe infernalsk dersom dere bare kjører rett igjennom.
Nei, man må ikke ha Sun-Pass for å leie bil. Vi har funnet ut at det ikke lønner seg å ha ett slikt pass, vi har hatt "refill"-pass og klarte ikke å bruke våre 10 obligatoriske dollar på 3 uker.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 17-01-13 kl 08:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Trenger tips: Disneyworld, Seaworld og Legoland Orlando i april-mai i årVi var i Orlando i fjor, med 6-åring og 1,5-åring.
![]() |
![]() |
#19 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Trenger tips: Disneyworld, Seaworld og Legoland Orlando i april-mai i årAirboat Tour i Everglades er også en opplevelse utenom det vanlige.
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Trenger tips: Disneyworld, Seaworld og Legoland Orlando i april-mai i årOm man liker EPCOT eller ikke tror jeg kan ha sammenheng med hva forventningene er. Tenker man ACTIOOOOOON!! er det ikke nødvendigvis rett sted, men liker man romfart, teknologi og interesserer seg for ulike land er det et flott sted.
Sist redigert av Tallulah : 17-01-13 kl 10:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|