Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hjelp meg å tenke på barnedåpen

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-13, 22:29   #1
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Hjelp meg å tenke på barnedåpen

Vi har fått den elleville ideen at vi skal ha barnedåpsfesten hjemme hos oss selv. Det elleville kommer av min relativt store familie, dersom alle inviterte kommer så blir vi 23 rundt bordet. 17 voksne 5 barn + en baby. Dåpekoppen er ikke medregnet.

Planen er å bestille tapas til nesten alle og spe på med en pai eller to.
Vi dropper dessert og går rett på kakene. Hvor mange kaker trenger man. Det skal være litt overflod, men ikke helt på bryllupsnivå (med tre uåpnede kaker etter festen).

Dette blir kjekt!

tink er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 22:36   #2
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke på barnedåpen

Ja, abonnerer Vi skal ha navnefest om to mnd, men jeg er ikke så gal at jeg har det hjemme hos meg selv. Da blir det en uke med rydding og vasking først og det orker jeg ikke, jeg har jo begynt å jobbe og alt igjen da!

Har funnet et flott lokale men det koster 2000 kr. Men hva koster det å leie lokale? Jeg vet ikke om vi bare skal ta det, eller lete etter andre mindre fine. Tid er penger og energi!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 22:53   #3
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

2000 for å leie lokale er ganske ok pris dersom lokalet er fint, har passelig med fasiliteter for matlaging/servering og inkluderer utvask.

Vi har tidligere vært bortskjemt med tilgang på gode lokaler, det er vi ikke lenger. Hjemme er dessuten i gangavstand fra kirka. Veldig praktisk med tanke på diverse tilreisende.

Gammel 16-01-13, 23:41   #4
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Ja vi også, tidligere bortskjemt med tilgang. ja det er et flott lokale med flott kjøkken og inkluderer utvask, så det er kanskje bare å slå til da! Får kanskje høre om det er ledig fra kvelden før.. Blir jo stress å dekke den dagen. Men det kan kanskje outsources til søstre..

Hva er "Dåpekoppen "

Tre stk!
Gammel 17-01-13, 00:16   #5
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Standard

Dåpekoppen er familieslang for dåpsbarnet, fritt etter rotekopp og tøysekopp. Vi synes selv vi er veldig festlige.

Gammel 17-01-13, 00:32   #6
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Er dere kake eller matspisere?

Vi hadde vel 5 kaker til ca 20 personer, der var litt rester. Svigerinnen min hadde 19 (!) kaker til 27 personer...

Gammel 17-01-13, 08:12   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde rundt 40 gjester hjemme i minstens dåp. Vi leide inn bord og hadde et langbord på 6 meter (så vidt jeg husker).

Når du bestiller mat kan du hvertfall kutte ut barna fra antallet, og de som evt. er over 70. Det blir mest sannsynlig alt for mye uansett.

Jeg tipper vi hadde 5 kaker + en dessertskål, og det var hvertfall ikke for lite. Det er det jo aldri. Vi serverte ikke dessert, men satte alt frem på kakebord.

Gammel 17-01-13, 08:17   #8
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Tips til barna, stek opp kyllingvinger og varm en pakke eller to med pølsekuler.

Gammel 17-01-13, 08:28   #9
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Barnedåp, barnedåp, nå må du ikke glemme barnedåp. Hjalp det? : peke på overskriften:

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-13, 08:34   #10
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville tatt med is på bordet også, ikke bare kaker.

Gammel 17-01-13, 08:39   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde barnedåp hjemme da Knøtteliten ble døpt, gikk så fint atte! (Vi har 2 sammenleggbare bord og 6 stoler som kan lånes bort. )
Kaker er jeg skikkelig dårlig på å estimere, men du kan jo uansett bare invitere til strikketreff uken etter så kommer vi og hjelper deg med å spise opp.

Gammel 17-01-13, 09:40   #12
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rus forslag var strålende.

Fordelen med å ha det hjemme er at du både kan ordne i stand og rydde litt etterhvert. Har du leid lokale må gjerne alt gjøres på dagen og det er stress.

I en større anledning i fjor hadde vi tapas fra Escalon og småretter fra Kroathai. Jeg var litt stresst og spiste ikke så mye, men vi fikk definitivt flest positive tilbakemeldinger om maten fra Kroathai. Billigere var den også. Så om asiatisk mat er et alternativ ville jeg vurdert dem.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-13, 09:41   #13
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kroathai kan virkelig anbefales, ja.
Har fått mat derfra ved flere anledninger, og det har alltid vært bra.

Gammel 17-01-13, 10:10   #14
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Har de nettside, Kroathai?

Tre stk!
Gammel 17-01-13, 10:12   #15
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Seks kaker ville jeg sagt.

Tre stk!
Gammel 17-01-13, 10:18   #16
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har bestilt mat fra sib catering, så jeg er litt spent på hvordan det blir ...

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-13, 10:19   #17
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

http://www.kroathai.com/

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-13, 15:28   #18
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Standard

Noen er kakespisere andre er matspisere. Jeg vurderer faktisk 5 eller bare 4 kaker.

De obligatoriske er:
Kransekake
Marsipankake
Sjokoladekake (tradisjonell skuffekake for barna)

Skal man da spe på med noe litt friskt som gulrotkake eller ostekake?
Jeg ønsker meg egentlig noe fersk gjærbakst, men alle kakebakerne skal jo også i dåpen så det blir litt stress å lage noe samme dag.

Gammel 17-01-13, 15:54   #19
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan også anbefale Kroathai, knallbra mat!

Bake snurrer på forhånd og varme opp?

Gammel 17-01-13, 16:27   #20
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Standard

Vi spiste ofte på/fra kroathai da vi var studenter. God og rimelig mat. Nå bestiller vi fra en venn, som også hjelper oss med bord og dekketøy og diverse. Håper bare at maten blir bra.

Jeg skal tenke på løsninger for gjærbakst, for det er jo virkelig veldig godt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:33.