|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Kreta i juni (som ble øyhopping og Kykladene)Noen som vet om Kreta er godt og varmt i juni? Vi må ta ferie før juli i år, og sikter oss inn på ti varme dager i midten av juni. Sist redigert av emm : 25-01-13 kl 11:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Kreta i juniJeg var to uker på Kreta fra begynnelsen av juni i 2001, varmt og deilig to uker til ende. Fin temperatur i havet.
![]() |
#4 |
intro
|
![]() Sv: Kreta i juniJeg lurer på det samme, skjønt det aner meg at min frykt er det motsatte temperaturmessig. Uttrykket 'godt og varmt' finnes ikke i mitt sydenvokabular.
![]() |
![]() |
#5 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Kreta i juniDette liker jeg, da bestiller vi! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kreta i juniHar vært der fra 10.juni flere ganger, fantastisk deilig og varmt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Kreta i juni
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
![]() Sv: Kreta i juniReiste til Kreta på sankthans i fjor. 30 grader. Vi drar tilbake 20. juni. Gleeeeder meg!
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kreta i juniMulig vi bare har vært uheldig, men har vært fem ganger på Kreta. To ganger i juni, tre ganger i august. I august har det vært strålende sol konstant (vært to uker i slengen alle de tre gangene) og 30+. I juni har vi hatt en god del regn begge gangene og rundt 25+. Den siste gangen vi var der i juni, i 2010, ble det faktisk litt småkjølig idet sola gi bak skyene mens man lå og solte seg, selv om det som sagt var rundt 25 grader. Vi reiser ikke til Kreta i juni flere ganger, men som sagt, det er mulig vi bare har vært uheldig.
![]() |
#15 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Kreta i juniKreta er aller finest i slutten av mai/tidlig i juni. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kreta i juniJeg er mye på Kreta (siden min far har hus der). I år skal vi være der i 3 hele uker.
![]() |
![]() |
#17 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Kreta i juniKreta er vakkert! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Kreta i juniVi drar når skolen slutter (muligens tre dager før, kommer an på når vi får flybilletter direkte), så det blir fra midten mot slutten av juni. Tror det er værsikkert da. Tenkte muligvis et mindre sted rund i Chania-området, men det kommer litt an på hotellene vi finner. Bra, helst nydelig, strand er et must! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
kamerat
|
![]() Sv: Kreta i juni
Det er jo varmere på Kreta enn på de greske øyene som ligger lenger mot nord. Rhodos er også blant de varmere stedene (og generelt så sinnssykt overutbygd og overfylt at jeg aldri ville valgt det!).
![]() |
#20 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Kreta i juniEgentlig så vil jeg til Naxos, en av våre fineste ferier var der. Men en her hjemme |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|