Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Pulsvarmere

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-13, 22:20   #1
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Pulsvarmere

Jeg har så lyst til å strikke pulsvarmere til meg selv! Ser for meg at jeg skal ha dem på meg på kontoret på kalde dager, de skal være sånn 15-20 cm lange og dekke håndledd og litt oppover underarmen. Kanskje tommelhull? Jeg vet ikke helt.

Vil gjerne strikke i myk, deilig ull. Trenger ikke ta kort tid. Noen som har garntips og oppskrift?

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 22:24   #2
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 312
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pulsvarmere

Garntips: Tynn alpakka, helst fra Du Store Alpakka. Det er det varmeste og mykeste som finnes. Føres bl.a. av Husfliden. Merket Fin som består av silke og alpakka er også nydelig.

Oppskrifter finnes det veldig mange av, og avhenger litt av strikkeferdigheter og smak. Kanskje rett og slett be om oppskrifter tilpasset garnet der du kjøper?

Heilo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 22:25   #3
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bør altså ta meg en liten luksustur til Husfliden allerede mandag?

Fake it 'til you make it
Gammel 19-01-13, 22:47   #4
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Jeg bør altså ta meg en liten luksustur til Husfliden allerede mandag?

Jepp!

Gammel 19-01-13, 22:57   #5
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker godt Kashmir alpakka fra Sandnes. Dyrt men deilig! Dette litt tykkere garn.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 23:04   #6
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Ellers er Kid slik fra drops utrolig deilig og har mange fine farger.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 23:29   #7
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Disse har jeg strikket mange av.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 23:37   #8
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Standard

De var også fine, celebelen. Takk!

Fake it 'til you make it
Gammel 20-01-13, 00:47   #9
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har lyst å strikke desse: http://matildeskår.no/2012/08/gratis...ba-pulsvotter/

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-13, 01:08   #10
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville strikke dem i ren kasjmir. DET er deilig det!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-13, 10:15   #11
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har strikket disse. Fine, og ikke så avanserte som de ser ut til.

Gammel 20-01-13, 10:17   #12
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg har laget disse, enle og fine! Likte effekten den falske fletta ga. http://emblas-kanel.blogspot.no/2011...e-med.html?m=1

Gammel 20-01-13, 10:24   #13
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Eg har lyst å strikke desse: http://matildeskår.no/2012/08/gratis...ba-pulsvotter/

Disse har jeg strikket, de var morsomme og raske å strikke

Gammel 28-01-13, 13:45   #14
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Garntips: Tynn alpakka, helst fra Du Store Alpakka. Det er det varmeste og mykeste som finnes.

Jeg fant en utrolig fin farge på Husfliden! Melert petrol 146 heter den. Gleder meg til å komme hjem til strikkepinnene!

Fake it 'til you make it
Gammel 28-01-13, 13:53   #15
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg har laget disse, enle og fine! Likte effekten den falske fletta ga. http://emblas-kanel.blogspot.no/2011...e-med.html?m=1

Disse skal jeg strikke. Tror de er de som er best egnet til å strikke på toget og i korte tidsrom, det er ikke så mange tidsvinduer som kan tilegnes strikking...

Fake it 'til you make it
Gammel 28-01-13, 13:56   #16
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Disse skal jeg strikke. Tror de er de som er best egnet til å strikke på toget og i korte tidsrom, det er ikke så mange tidsvinduer som kan tilegnes strikking...

Blir sikkert bra, tror jeg skal lage noen til meg selv, jeg ga bort de jeg laget i jula.

Gammel 28-01-13, 16:40   #17
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Standard

Kos deg med strikketøyet. Vakkert garn og vakre farger er like herlig på strikkepinnene som på håndleddene etterpå.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:51.