|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Vaske fotballdrakter på 60 grader?Mannen er litt sur på meg fordi jeg vasket United-trøya hans på 60. Han trener jo i den, og den blir vel ikke ren på 40? Trykket løsnet, så jeg skjønner at det er dumt, og det er en originaldrakt, så det er ikke dårlig kvalitet heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Vaske fotballdrakter på 60 grader?Jeg vasker treningstøy på 40 grader. Tror stort sett ikke treningstøy tåler å vaskes på 60? De eneste gangene jeg vasker på 60, er dersom det stinker og alternativet er søppelbøtta... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Vaske fotballdrakter på 60 grader?Eg vaskar treningsklær på 40 grader. Noko superundertøy er merka med 60 grader, men ellers er det meste merka med 40.
![]() |
#4 |
TittelTøs
|
![]() Sv: Vaske fotballdrakter på 60 grader?Treningstøy vasker jeg på 40 grader, ettersom det meste av treningstøyet ikke tåler mer. Derimot bruker jeg å kjøre en ekstra forvask på tøyet.
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Vaske fotballdrakter på 60 grader?Ok, mannen har rett, med andre ord? Det vil han like. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaske fotballdrakter på 60 grader?Du kan vaske det på 40 grader og putte en dæsj med eddik i skyllemiddelrommet. Det tar lukta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Epikur
|
![]() Sv: Vaske fotballdrakter på 60 grader?Vasker treningstøy på 40 grader og det blir helt rent.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaske fotballdrakter på 60 grader?Mitt hode sier 60 grader, men etter at jeg fikk vite at det er skyllemiddelet som gjør at det blir vond lukt av treningstøy, så holder det med 40 grader og ikke bruk av skyllemiddel.
![]() |
#11 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Vaske fotballdrakter på 60 grader?
Har prøvd. Jeg har begynt å tømme ren eddik under armene (ja, det heter vel under ermene) på bomullst-skjortene hans og vaske dem på 60. Det tar lukta. Vasket på 40 før, men det er ikke nok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Vaske fotballdrakter på 60 grader?Nå hørtes det ut som han svetter som en gris, men han svetterikke særlig mye. Lukta er mer type gammel deodorant-lukt, og den forsvinner først ved 60. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Vaske fotballdrakter på 60 grader?Original-skjorter vaskes på 40 grader her og så har jeg gitt beskjed om at dersom det trenes i de, så risikerer de å bli ødelagt. Det hjalp: Det trenes i annet tøy enn skjorter til 700,-
![]() |
#15 |
Kontrollfrik
Joda, men de helgarderer seg jo. Klær er nesten alltid merket med mindre enn de tåler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Vaske fotballdrakter på 60 grader?Skyllemiddel skal aldri brukes på teknisk tøy; det tetter igjen pusteporene i stoffet og gjør at det blir surt og lukter.
![]() |
![]() |
#17 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Vaske fotballdrakter på 60 grader?Jeg bruker ikke skyllemiddel overhodet. På noe som helst. Er det egentlig nødvendig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Treningstøy må stort sett vaskes på 40 grader. Stinker det grønne demoner, bruk vaskemiddel som er beregnet på treningstøy. Det funker til og med på mannens treningstøy, og her snakker vi stank av en annen verden. Fås i sportsbutikker, tror en av typene heter Holmenkollen.
![]() |
#19 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Bruker det heller aldri. Man skal jo ikke bruke det på treningstøy (og ikke stretchbukser tror jeg?) og siden vi så å si alltid har slikt i en vask så utgår det uansett.
![]() |
|
|