|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Å reise sammen med andre familierVi vurderere å reise sammen med en annen barnefamilie. Tanken er da at vi kan leie et større hus med badebasseng. Ungene kjenner hverandre godt og får lag i hverandre og vi voksne kan sitte på terassen på kvelden med vin og godt lag etter at ungene har sovnet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Å reise sammen med andre familierVi har bare kost oss på ferie sammen med vennefamilier, og jeg gjør det gjerne igjen. Om man er så gode venner at man er ærlige med hverandre, så lar det meste seg løse greit. Jeg synes det er lettere å reise med andre barnefamilier, enn med besteforeldregenerasjonen.
![]() |
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Å reise sammen med andre familierFor å være ærlig, kommer det an på hvem. Har blandede erfaringer. Jeg er usikker på om jeg vil dele hus/ leilighet med noen igjen, men jeg kunne godt tenke meg å bo feks vegg i vegg i et leilighetskompleks med noen av mennene våre, slik at vi kan drikke vin om kvelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Å reise sammen med andre familierEnig i alt Niobe skriver. Det er en forutsetning å ha avtalt på forhånd at en står fritt til å finne på ting på egen hånd. To uker med alle aktiviteter og måltider sammen med en annen familie (eller for ikke å snakke om besteforeldregenerasjonen) er for mye for de aller fleste. Men det kan være veldig hyggelig å dra på ferie sammen med folk en kjenner godt og vet en trives sammen med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Å reise sammen med andre familierJesus, vennene ble mennene! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Sv: Å reise sammen med andre familierJeg er skeptisk til å dele bolig med andre i f.eks. 14 dager. Jeg vet det går fint en langhelg på fjellet, men jeg føler det er greit i løpet av 14 dager å kunne lukke døra og ha en pause fra andre voksne og deres barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Å reise sammen med andre familier
![]() |
#8 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Å reise sammen med andre familierJeg kunne reist på ferie med hvem som helst når som helst.
![]() |
#10 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Å reise sammen med andre familierDet ser virkelig deilig ut å feriere der, Kirsebær. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Epikur
|
![]() Sv: Å reise sammen med andre familierVi storkoser oss på tur med noen, blir litt sliten av tur med andre, men forventningsavklaring utgjør den store forskjellen mellom suksess og fiasko.
![]() |
#12 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Å reise sammen med andre familierJeg elsker å reise med andre barnefamilier, men forventninger må avklares først, og det må ikke vare for lenge. En uke er maks, om man ikke har lagt opp til veldig mye separate aktiviteter.
![]() |
#14 |
Epikur
|
![]() Sv: Å reise sammen med andre familier
Lærte meg det etter å ha tilbrakt en ferieuke med stramt tidsskjema.
![]() |
#17 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Å reise sammen med andre familierVi har reist et, eller to ( |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Å reise sammen med andre familierJeg har bare gjort det en gang, men vi hadde det veldig fint. Det var en familie vi kjente godt og der barnene går godt sammen. Billigere ferie og, siden dette var mens vi hadde små barn, hyggelig å være fire voksne om kvelden. Flere å drikke vin, prate og spille spill med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Å reise sammen med andre familierVi har reist på ferie med min venninne m barna mange ganger siden 2008.
![]() |
#20 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Å reise sammen med andre familierVi liker ikke å dra på ferie med andre, og gutta klarer seg helt fint med hverandre. Vi har vært på tur med brødre med barn på samme alder, vennepar med barn på samme alder, og foreldrene mine. Helt alene er likevel best for oss. Vi liker å gjøre hva vi vil, når vi vil, ikke vente på folk, være spontane osv. Det synes vi ikke at vi får gjort/vært sammen med andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|