|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kald på føttene
|
![]() Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?Sånn apropos kresne barn og voksne. Har du noen ting som du ikke klarer å spise, på grunn av smak, konsistens eller lignende, og som du ikke hadde klart å spise samme hvem som serverte det til deg?
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?Jeg greier ikke å spise rå østers og raspeball/potetball. Ellers greier jeg å få ned det meste i selskap. Hjemme plukker jeg paprika av pizza og ville heller ikke puttet stangselleri i salaten. Som et ekstremtkresent barn som egentlig ikke likte noe vokste jeg opp og begynte å smake på både snegler slurpet fra sneglehuset i 13-årsalderen, sushi lenge før det var hipt, friterte saueballer og annet snacks. Setting har vært mye av cluet, og oppriktig formidlet matglede framfor at mat var noe man spiste fordi man måtte.
![]() |
#3 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?Grøt og kaviar takler ikke jeg. Spiser det ikke hjemme og heller ikke borte.
![]() |
#4 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?Jeg er som deg. Jeg sliter big time med honning. :urk:
![]() |
#5 |
intro
|
![]() Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?Vanlig kaviar på tube ville jeg også slite med, og så er jeg fryktelig pysete på oster.
![]() |
![]() |
#6 |
flisespikker
|
![]() Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?Nei, det er ikke noe jeg kan komme på som jeg overhodet ikke ville spise. (Antar da at du mener alminnelig, ubedervet mat.
![]() |
#7 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?Jeg har aldri smakt smalahove, og det tror jeg kunne bydd på problemer.
![]() |
#8 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?Kaviar og røykelaks spiser jeg ikke, uansett. Det er mye mat jeg ikke er så glad i ,men som jeg selvsagt spiser om jeg må. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?Jeg får ikke til å spise lettsaltet torsk. Det kommer av at jeg ble tvunget til å spise det som liten,jeg likte det ikke den gangen heller,og da den ble kald,smakte den ikke akkurat bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?Sopp!
![]() |
#11 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?Sild i alle former og fasonger er umulig for meg å få ned, vet ikke hvorfor
![]() |
#12 |
Peppy!
|
![]() Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?Rosiner, og all annen tørket frukt. Tørket tomat går heller ikke. Ellers tror jeg ikke jeg kommer på noe, jeg liker det meste. Jeg elsker til og med lungemos! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Borte
|
![]() Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?Ja, det er mange ting jeg styrer unna om jeg har muligheten. Sild, muggost, det gæsjet inni krabbene, innmat utenom lever, sushi, ketsjup og sennep i ren form, brunost mm.
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?Alt det jeg kommer på som jeg ikke hadde taklet å spise, ligger i den animalske kategorien, og det rører jeg jo ikke uansett, så nei, da tror jeg ikke jeg kommer på noe jeg ikke liker.
![]() |
#15 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?Det er veldig få ting jeg ikke ville klart å få ned noen biter av, men det fins jo mat jeg ikke syns er god. Det første jeg kommer på er geitost, chevre, endel oster som lukter sterkt, ketchup og majones og gøsjet inni krabbene. Jeg er heller ikke begeistret for røkt, gravet og raket fisk. Alt dette er heldigvis ting som det er lett å unngå å spise store mengder av, jeg er glad for at jeg ellers liker det aller aller meste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?Kaviar, makrell i tomat og oster.
![]() |
#17 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?Lever, leverpostei, kaviar, det som er spisende i krabben som ikke er "hvitt kjøtt", sikkert diverse innmat som jeg ikke har smakt. Fiskepaté (selv om de sikkert smaker forskjellig, så smakte i alle fall den jeg smakte som sjøvann, og jeg måtte nesten brekke meg i fint selskap). Gammelost. Har ikke smakt, men jeg vet jeg ikke liker det. Sist redigert av Tangerine : 29-01-13 kl 11:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?Blodpølse og snegler.
![]() |
#19 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?Det værste er røkelaks. Jeg klarer ikke konsistensen. Brekker meg om jeg får det i munnen. Sist jeg prøvde var jeg vel 26 år. Det går helt fint å unngå det.
![]() |
#20 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Spinnoff: Finnes det ting som du ikke spiser?Blodmat klarer jeg ikke. Og jeg spiser aldri mer ål. Ellers er det jo en del eksotiske dyr/insekter jeg ville vegret meg for å smake på, men jeg har ikke fantasi nok til å nevne alle.
![]() |
![]() |
|
|