|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
BlandingsullsokkerNå hørte eller leste jeg at blandingsullsokker i vinterskoene skulle være det beste på barna. I dag prøver jeg det selv og det er iskaldt. Jeg føles helt våt på beina og tærne er numne. Er det noe jeg har misforstått?
|
|
|
#3 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: BlandingsullsokkerSamme erfaring her; klam og kald. Ren ull fungerer best for meg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: BlandingsullsokkerDet kommer an på blandingsforholdet for min del. Har noen som er 60/40, og de blir jeg kalde i, men sokker med 70-80 % ull holder meg god og varm.
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: BlandingsullsokkerSamme her. Jeg vet hva anbefalingene sier, men både jeg og barna er varmere med ullstrømper. Og gjerne strikkede. Jeg synes det på mange vis er logisk. De gir mer luftlag, og så lenge ingen av oss er plaget med fotsvette, så trenger vi ikke bedre fukttransportering.
|
|
|
|
#6 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: BlandingsullsokkerDet er vel goretex og blandingssokk, ellers er det vel bedre med ull.
|
|
|
#7 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: BlandingsullsokkerNå har jeg endelig fått de av meg. De var helt våte og jeg har fatisk aldri opplevd det før, jeg er ikke den som svetter på beinene. Tærne mine var helt blå, stakkars. Kommer ikke til å la ungene bruke slike mer.
|
|
|
#8 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: BlandingsullsokkerSokkel bør ha over 70% ull i seg når en bruker blandings sokker. Er det under det så er det ikke så rart at en blir kald. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: BlandingsullsokkerJeg bruker tynne ull/silkesokker og fryser ikke(55% ull 30% ull 13 % nylon 2 % elastan) fra Safa.
|
|
|
#10 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: BlandingsullsokkerJeg må også ha mye ull i blandingen for å ikke fryse. Litt strikk i for å gjøre sokken elastisk skjønner jeg at det må være, men ellers ull.
|
|
|
#12 |
|
-o-o-o-o-o-
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
![]() |
Sv: BlandingsullsokkerSier som Amylin. Maks 20-25 % syntet i sokkene for slitestyrke, men best med ren ull. Bruker også mest hjemmestrikka, men syns Pierre Robert sine tynne ullsokker er gode når det ikke er så kaldt som nå (de har nok mer syntet i seg enn jeg egentlig liker, men de funker i overgangen høst/vinter og vinter/vår) |
|
|
|
![]() |
|
|