Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Kattetiss i bilstol

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-13, 13:10   #1
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Sint!

Kattetiss i bilstol

Nokon sin katt (vår?) har tissa i bilstolen til poden, som sto i garasjen. Underlig nok ligg lukta i ryggen. Det er ikkje vått.

Kva gjer eg da? Trekket er lett å ta av, men vaskar eg med.... Eddik? Vanlig omo? 60 grader?

Sist redigert av Syrin : 31-01-13 kl 13:20.
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 13:11   #2
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kattetiss i bilstol

Setet seier forresten 30 grader. Er det nok da? Har mest lyst til å koke heile greia! :P

Gammel 31-01-13, 13:13   #3
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Prøv å vask det på 30 grader først, så kan du heller kjørere det hardere sendere om det ikke går bort, men ha eddik i skyllevannet i maskina. Eddik tar mye lukt. Du kan evnt. også legge trekket i litt eddik vann før du vasker det også.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 13:13   #4
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har nettopp vasket trekket på bilstolen vår etter at den fikk en omgang oppkast. Skyldte godt i kaldt vann. Sprayet på Biotex (eller hva det nå heter) og vasket på 60 grader. Jeg forsøkte å lese på setetrekkets vaskeanvisning, men det var umulig å se, så jeg tok sjansen på 60 grader og det gikk fint.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 13:21   #5
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eddik. Eddik. Eddik.

Gammel 31-01-13, 13:22   #6
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Takk - da har eg kasta alt i vaskekummen med store mengder eddik. Kjører eit skylleprogram med eddik etterpå, og deretter ein 30 grader vask. Æsj altså! Sjekka sjølve stolen - trur den har klart seg greit. Nå luktar den først og fremst eddik...

Gammel 01-02-13, 11:46   #7
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg ville ha brukt Omo vaskemiddel i tillegg til eddik. I kattetisset er det enzymene som forårsaker luktproblemene, og Omo skal jo fjerne enzymer. Eddik i skyllevannet.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 14:45   #8
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Kan rapportere at det verkar som at det har gått bra. Stoffet låg først to timar i ein stor kum med eddik-vatn. Deretter kjørde eg eit skylleprogram. Så tok eg forvask og vanlig vask på 30 grader med det pulveret eg hadde - Neutral eller kva det heiter. Eg hadde litt eddik i skåla for skyllemiddel. Verkar å vere luktfritt nå Takk for tips!

Gammel 01-02-13, 14:46   #9
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så flott!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:32.