|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2013
![]() |
![]() Tips til lesebrettPermisjonstiden nærmer seg slutten, ammetåken har (så godt som) lettet og jeg har lest ut alle bøkene jeg hadde spart til bedre lesetider.
![]() |
#2 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Tips til lesebrettEg har Sony Reader PRS-350.
![]() |
![]() |
#3 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Tips til lesebrettMens jeg har ingen problemer med å binde med til Amazon og har til og med norske bøker på Kindlen min, men der har jeg altså måttet bryte skrivebeskyttelsen og legge over i Kindleformat.
![]() |
#4 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Tips til lesebrettTusen takk for tips! Det noteres.
![]() |
#5 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Tips til lesebrettDet meste jeg kan komme til å finne på å lese finnes vel gjerne på Amazon så Kindle Paperwhite noteres også. Tusen takk!
![]() |
#6 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til lesebrettJeg har Kindle Touch og kan laste ned norske bøker ved hjelp av et par små tilleggsprogram. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Unik
|
![]() Sv: Tips til lesebrettHar Kindle paperwhite og er strålande fornøgd. Har bakgrunnslys. Får akkurat den e-boka som eg vil på kindelen min, ved hjelp av nokre småprogrammer.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til lesebrettJeg har nettopp fornyet meg fra en Kindle med tastatur til en Kindle Paperwhite. Anbefaler den på det sterkeste.
![]() |
#11 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Tips til lesebrettDå eg undersøkte dette for to år sidan, var det ingen gode moglegheiter for å endre format på ebøker, men eg har skjønt at det finst tilleggsprogram som gjer at ein kan lese ikkje-Kindle-bøker på Kindle og omvent nå. Så dersom eg skulle kjøpt det nå, er det ikkje sikkert det ville vore så viktig for meg å styre unna Amazon. Samtidig er eg fornøgd med Readeren min.
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Tips til lesebrett
Jeg trodde litt av poenget med lesebrett er at de ikke har bakgrunnslys, slik at man ikke blir like sliten i øynene av å lese på dem som man blir av å lese på for eksempel en iPad? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Tips til lesebrettKva slags teknologi er det eigentleg i skjermen på ein Paperwhite?
![]() |
![]() |
#14 |
Unik
|
![]() Sv: Tips til lesebrettDet er ikkje lys, lys på den måten.
![]() |
#15 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Tips til lesebrettTusen takk alle sammen! Kindle Piperwhite virker genial, det blir nok den jeg kjøper.
![]() |
#16 |
flisespikker
|
Det er ikke baklys; lyset ligger i glasset mellom teksten og leseren, for å si det sånn, og det lyser opp teksten fra forsiden, som en lampe, ikke fra baksiden, som en LCD-skjerm.
![]() |
#17 |
Librocubicularist
|
Det høyrest jo ut som ein form for opplysning eg kan like. Eg blir veldig sliten av å for eksempel lese på iPad i lengda, men det er baklyset.
![]() |
![]() |
#18 |
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men, disse småprogrammene, har du de på Kindle'en, eller må du da laste ned bøkene til pc-en og så ha programmene på pc-en?
![]() |
#19 |
Unik
|
![]() Sv: Tips til lesebrettHar program på pc. Men dersom eg lastar ei bok ned frå andre plassar enn amazon så må eg uansett vera på pc så eg fiksar det kjapt før eg legger boka inn på kindle.
![]() |
|
|