|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Er det tyll eller taft man trenger for å lage tutuskjørt?For å få noe som står sånn passe ut?
![]() |
#5 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Er det tyll eller taft man trenger for å lage tutuskjørt?Ja, fant denne morsomme diyen, Hobbes. Helt uten sying om man vil.
![]() |
#6 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Er det tyll eller taft man trenger for å lage tutuskjørt?Taft er tett glatt silkestoff brukt til kjoler og slikt. Tyll er gjennomskinnelig og akkurat det en ballerina trenger, gjerne lag på lag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det tyll eller taft man trenger for å lage tutuskjørt?Tyll ja. Den vanlige tyllen er litt hard, men holder mer formen. Mens den bløte tyllen er mer behagelig å ha på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Er det tyll eller taft man trenger for å lage tutuskjørt?
Den var jo genial!!
![]() |
#10 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Er det tyll eller taft man trenger for å lage tutuskjørt?Jeg lagde meg et sånt skjørt (i lang versjon) da jeg var the Red Queen til Halloweenfest i høst, Skremmern. Jeg kjente ikke knutene. De blir lagt så tett. Det kommer jo an på hvor stram strikken er også.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det tyll eller taft man trenger for å lage tutuskjørt?
Jeg har laget sånne før. Da har jeg brukt buksestrikk som jeg sydde sammen med symaskin. Er jo nok å sy frem og tilbake over noen ganger, så sitter det bra. Men dersom man syr før man begynner å knytte fast tyllen må man huske at strikken vider seg ut når all tyllen er kommet på. Sånn at man ikke ender opp med et skjørt som er alt for stort til ungen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Er det tyll eller taft man trenger for å lage tutuskjørt?Jeg tror det vil være greit å ha på. Her skal den innunder en kjole jeg syr, så det trenger ikke være så altfor tettitett heller.
![]() |
#13 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Er det tyll eller taft man trenger for å lage tutuskjørt?Men ikke dytt kunstene for tett sammen så det blir overfylt, da kan man ende med en floke og et strutteskjørt som virkelig står rett ut, men som viser hele rumpa.
![]() |
#14 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Er det tyll eller taft man trenger for å lage tutuskjørt?Haha, GydaG. Er ikke helt sikker på om jeg trenger strutteskjørt under kjolen heller, må prøve på snuppa senere i dag. Se i Hobbyskrytetråden for den søteste lille Tingelingkjolen.
![]() |
|
|