|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Åpner man skap og skuffer på visning?Vi er i ferd med å selge hus og endel stæsj som brukes i hverdagen som ikke nødvendigvis trenger å stå fremme under visning blir stuet bort i skuffer og skap. Såpass stuet faktisk, at jeg får kula ved tanken på at potensielle kjøpere kanskje vil testdrive skuffer og skap. Er det brukelig? Tester man skyvedørsgarderoben, sjekker plass og innredning i baderomsmøbler etc.? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Åpner man skap og skuffer på visning?Ja, noen skap og skuffer åpner man. Jeg ville iallfall regnet med at folk sjekker skap under vask for å se på rør/avløp, mens skyvedørsgarderobe er jeg litt mer usikker på. Personlig ville jeg aldri åpnet en på et soverom, men kanskje i yttergang. Helt vanlige skap på kjøkken og bad er det ikke vanlig å åpne. Er kjøkkenet gammelt, så kanskje for å sjekke om de åpnes/lukkes greit.
![]() |
#3 |
maler
|
![]() Sv: Åpner man skap og skuffer på visning?Jeg åpner skap på kjøkken og bad og skyvedører ja. Må jo se hvordan det er inni, det er jo noe jeg skal leve med. Jeg åpner ikke skuffer og skap som skal bort. Og jeg bryr meg ikke om kaos.
![]() |
#4 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Åpner man skap og skuffer på visning?Kjøkkenskap under vask hadde vi helt tomt, og helt gullende rent. Det samme med skap på badet under vask. Slik kan de se om det har vært lekkasjer og ser velholdt ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Borte
|
![]() Sv: Åpner man skap og skuffer på visning?Jeg ville aldri åpnet skapene, men har heller aldri tenkt at skapplass er avgjørende for hvor jeg skal bo. Det er kanskje sånt som er viktig for folk?
![]() |
#6 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Åpner man skap og skuffer på visning?Jeg har åpnet både skyvedørsgarderober og kjøkkenskap. Jeg har ikke forventet at det har vært ryddig i disse skapene - jeg ryddet ikke i mine egne skap da vi hadde visning. Men det er for å se hva som trengs av for eksempel innredning i skyvedørsgarderober og, som andre nevner, vannrør på kjøkkenet og sånt.
![]() |
#7 |
lakenskrekk
![]() Sv: Åpner man skap og skuffer på visning?Har en jobb å gjøre, ser jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Åpner man skap og skuffer på visning?Det er kjøpers plikt å sjekke disse tingene hvis det er en del av det som følger boligen. Jeg sjekker derfor skyvedører, skap på badet, skuffene på kjøkkenet osv. Jeg sjekker også nøye inni skal med vannrør, typisk under vask på kjøkken og bad.
![]() |
#9 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Åpner man skap og skuffer på visning?Eller, nå kan det hende jeg ljuger. Jeg husker ikke om i så i skapene da vi var på visning, eller om vi fikk se i dem etter vi hadde kjøpt huset og tok med barna for å se på det.
![]() |
#10 |
lakenskrekk
![]() Sv: Åpner man skap og skuffer på visning?Hva med boden? Jovisst, skjønner at folk ser i boder, men må de være strøkne? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Åpner man skap og skuffer på visning?Jeg forventet ikke det da vi frekventerte visninger. Vi var dog ikke nøye nok med bokinnspeksjon, så vi fikk en som stinket etter at tidligere eier har lagret tørrfisk der.
![]() |
#12 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Åpner man skap og skuffer på visning?Neida. Det gjør ingenting med litt rot i boden, så lenge du ikke har bilde av den i prospektet. Men det bør jo være mulig å se hvordan boden ser ut til en viss grad, at man ikke bare blir møtt av en vegg med ting. Det er mye lettere å akseptere rot når man er på visning enn på bilder.
![]() |
#13 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Åpner man skap og skuffer på visning?Jeg synes det er greit å få et inntrykk av hvor stor boden er og hva slags innredning det er i skapet. Så lenge tingene ikke kommer dettende ut må det ikke være strøkent der.
![]() |
#14 |
lakenskrekk
![]() Sv: Åpner man skap og skuffer på visning?
Tørrfisk lagret i bøker er ikke bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Åpner man skap og skuffer på visning?Jeg ser overalt, men jeg bryr meg ikke om rot. Jeg ser etter vannlekkasjer, ser på rør, vurderer om dører og skap fungerer. For min del ville jeg ikke brydd meg en millimeter om det var helt fullt i skap og skuffer, heller ikke bod, men jeg ville satt pris på en liten glippe slik at man ser rørene.
![]() |
#18 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Åpner man skap og skuffer på visning?Jeg kikker i enkelte skap. Særlig på kjøkken og bad. Vi hater å pusse opp og gjøre ting selv, er derfor nedtur for oss å kjøpe noe som ser fint ut, men som viser seg feks å stå på jordgulv (noe bekjente oppdaget med sykvedørsgarderoben på soverommet, etter kjøp). På visning har jeg åpnet skyvedørsgarderobeskap (som gikk av hengslene umiddelbart). Om det er rotete bryr jeg meg ikke om. Boden vil jeg se på, men den kan gjerne være full av ting.
![]() |
#19 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Åpner man skap og skuffer på visning?Jeg syns det er helt normalt å sjekke inni skap som er en del av den faste innredningen, for eksempel for å se på løsningene eller se hvor god stand kjøkkenskap og skuffer er i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Åpner man skap og skuffer på visning?
Ikke jeg heller. Åpner ikke noen skap.
![]() |
|
|