|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Gal kattedame
|
![]() Trollkostyme?Gullemann 2,5 år, og alle på hans avdeling skal være troll på karnevalet i barnehagen.
![]() |
#2 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trollkostyme ?Noen gamle filler, noen litt for små, noen revne, noen litt for store. Litt sot i ansiktet, bustet på håret og ett skjerf eller noe som hale?
![]() |
#3 |
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trollkostyme ?Sy noen lapper på noen gamle klær/en litt stor skjorte og bruk f.eks garn i jordfarger til å fingerhekle eller tvinne en hale. Håret kan tuperes hvis han har litt lengde og evt. litt "trollsminke" hvis han tåler det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Trollkostyme ?Eldste var troll på hennes første karneval. Hun var da 2 år. Så vidt jeg husker tok jeg på henne en stripet genser hun hadde (rød/hvit tror jeg den var). Så hadde jeg en arvet jeans som var litt kort i beina. Den klippet jeg opp litt og laget frynser nede (ble omtrent knebukse). Hun hadde strømpebukse under. Så tok jeg litt sort farge i kinnnene så det skule se litt skittent ut og rufset håret godt til. Kjøpte et billig kosedyr med stor, busket hale på Fretex og brukte halen bare. Den ble sydd fast i buksen bak. Kjøpte en billig, bitteliten snippsekk på Accessorize (den kunne brukes senere).
![]() |
#6 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Trollkostyme ?Rufsete hår og fregner på nesa. Hale av noe slag festet til vanlige klær.
![]() |
#7 |
Tøff
|
![]() Sv: Trollkostyme ?Garn i brunfarger lager du hale av. Jeg fingerheklet en god lengde og laget dusk på enden. Brun eller i den dur strømpebukse med en shorts eller avklippet bukse over. Du kan jo også "rufse" den til litt og sy på en lapp eller to, det samme med genser. Rufs godt til håret i morgen og lag litt skitt i ansiktet med kajal eller lignende. :-) Ta-daaaah! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Trollkostyme?En stor t-skjorte etter mamma eller pappa kan rufses i åpningene. Lim på lapper. Garnnøste i livet og garnhale. Øyenblyant/kajal på et par tenner.
![]() |
#9 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Trollkostyme?Storebror her var troll i fjor. Vi kjøpte først striesekk på Felleskjøpet som vi klippa til, men den ville han ikke ha på. Det blei ei sandfarga t-skjorte med pålimte tøylapper, og hale av tjukt, brunt, tvunnet ullgarn. Det var mamma som lagde kostymet, siden jeg var på sjukehuset med RS-baby da, så hun fikk ikke målt lengde på halen. I stedet for å sy den på skjorta lagde hun et belte og knøyt halen fast i det. Brun strømpebukse under. Jeg har bilde fra i fjor, om du vil se.
![]() |
![]() |
#10 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Trollkostyme?Takk for flotte innspill jenter !
![]() |
|
|