|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Gal kattedame
|
![]() Anbefal meg strømpepinnerJeg er slett ikke venner med strømpepinnene jeg har. Fra Europris, Nille eller noe sånt.
![]() |
#2 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Anbefal meg strømpepinnerBambus er beat synes jeg. Ingen metallpinner i mine hender! Jeg har også de fargerike trepinnene fra Harmony Woods, men de har en tendens til å splitte i tuppen så dermed lander jeg på bambus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Anbefal meg strømpepinnerEg liker best trepinner og foretrekk harmony wood, fordi eg synest bambus er litt "tørt" mot huden å halde i. Men eg bruker lite strømpepinner og fortrekk 2*40 cm rundpinnar istadenfor.
![]() |
![]() |
#4 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Anbefal meg strømpepinnerKnitPro Cubics 15 cm er de beste strømpepinnene jeg noen gang har strikket med. Jeg har 3 og 3,5 mm tykke pinner. På bambus pinner syntes jeg garnet henger for mye igjen på, maskene sklir på en måte ikke.
![]() |
#5 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anbefal meg strømpepinnerKnit pro sine er kjempegode.
![]() |
#6 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anbefal meg strømpepinnerHer har de fått noen trekantede pinner som får mye skryt, har dere hørt noe om dem? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Anbefal meg strømpepinnerJeg liker Knitpro i metall i str. 2 og 2,5 og Knitpro harmony wood i større størrelser.
![]() |
#8 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Anbefal meg strømpepinnerBruker bare Magic loop her. :fersking:
![]() |
#9 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Anbefal meg strømpepinner
Se mitt svar lengre opp her. De heter KnitPro Cubics.
![]() |
#10 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anbefal meg strømpepinnerDe neste strikkepinnene jeg skal kjøpe er de nye karbonpinnene fra KnitPro, de skal visstnok være veldig gode. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anbefal meg strømpepinnerJeg foretrekker Knit Pro Harmony Wood med utskiftbare vaiere eller Addi sine metallpinner. Sandnesgarn har de siste tror jeg.
![]() |
#13 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Anbefal meg strømpepinnerMå tydeligvis sjekke ut Magic loop !
En, to, tre, fire What you give is what you get in return. Sist redigert av Susse : 10-02-13 kl 12:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Anbefal meg strømpepinnerMagic loop metoden er kjempegrei, går raskt og jeg får hvertfall et jevnt og fint resultat, i motsetning til med strømpepinner hvor jeg kan få litt mer ujevnt.
![]() |
#15 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Anbefal meg strømpepinnerJeg synes forresten harmoni woods er så himla spisse, blir helt ødelagt av å strikke med de.
![]() |
#16 |
Gal kattedame
|
Strikket du ermene på Osloanorakken med magic loop?
![]() |
#17 |
Har bakt søte kaker
|
Jepp! Gikk veldig raskt.
![]() |
#18 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Anbefal meg strømpepinnerJeg er enig med Luftslottet, ser jeg. Jeg liker for såvidt bambuspinner også, sånn fra 3.5 og opp. Tynnere enn det, og de bøyer seg. Hadde noen i 2.5 som var halvmånefomede innen jeg fikk lagt dem fra meg.
![]() |
![]() |
#19 |
Dragedytteren
|
Har du prøvd å få byttet dem? Det var et parti hvor det var problemer med limet, slik at de splittet, men det skal være bedre nå.
![]() |
|
|