Sjekker du PC-loggene til ungene dine?
Dette jeg syntes er vanskelig, hvor mye man skal sjekke ungene uten å invadere sfæren deres?
Jeg vil vite hvilke sider de frekventerer på, hvordan kontoene er satt opp osv. Men hvor ofte/hva/hvordan skal man sjekke hva som faktisk blir sagt og gjort på de ulike sidene?
På Instagram, Twitter og Facebook har jeg Frøkna som venn, jeg velger å stole på henne når hun sier hun ikke har flere kontoer, men er man da naiv?
Men jeg vet hun bruker snapchat o.l. app'er.
De er begge inneforstått med at vi skal ha tilgang til deres elektroniske verktøy, men jeg er forsiktig med å sjekke for mye. Får jeg misstanke om noe, så sjekker jeg selvfølgelig, men ikke helt uten grunn. Jeg syntes det er vanskelig og vet ikke helt hvor mye man bør sjekke. Mini er enkel da, han trenger stadig hjelp og da sveiper jeg innom loggen hans, men han er ikke medlem på sosiale-medier er ikke på snapchat o.l. All chatting han bedriver går igjennom skoleportalen sin chatte/mail side.
Hva gjør dere? Har dere noen løsninger på hvordan man kan gjøre dette på en smidig måte?