|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kidding, right?
|
![]() Nøstebarnteppe eller liknendeEn veldig god venninne er veldig etterlengtet gravid etter diverse runder, og jeg er så utrolig glad |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Livsnyter
|
![]() Sv: Nøstebarnteppe eller liknendeJeg ville ha gått for nøstebarnet sitt. Har endel tepper og kvaliteten på nøstebarnet sitt er faktisk overlegent de andre (spesielt hvis man husker på å vaske det med shampoen de også selger). |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Nøstebarnteppe eller liknendeAlpakka er jo utrolig deilig da! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Livsnyter
|
![]() Sv: Nøstebarnteppe eller liknendeMulig jeg tar feil men jeg trodde at dette alpakkagarnet loet litt mer enn nøstebarnet sitt. Har erfart det med ett av teppene vi har - små garnhår i nese og munn på baby. En annen ting med nøstebarnet sitt er at det inneholder mye mer lanolin enn mange andre garn og dermed er litt mer impregnert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Nøstebarnteppe eller liknendeVåre alpakka greier har ikke loet noe mer enn nøstebarn sitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Nøstebarnteppe eller liknende
You bet! - Nå kjøpte jeg forøvrig det billigste alpakkaullet jeg da. Loinga avtar ganske fort altså, men prinsen var iallefall temmelig dunete i starten. Alpakka er mykere enn nøstebarn sitt, men jeg tror jeg har gått for nøstebarn uansett jeg altså..Nå vet jeg jo ikke hvor mye nøstebarn loer, vi har bare en jakke i nøstebarnull vi.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Nøstebarnteppe eller liknendeVelg ull/silkegarnet fra Nøstebarn. Det er enda mykere enn den vanlige merinoen. Litt dyrere, men enda bedre.
![]() |
#13 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Nøstebarnteppe eller liknendeJeg ville ikke gått for alpakka. Det er mykt, men strekker seg lett og jeg kan tenke meg at teppet raskt blir uformelig og ikke lenger så pent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Nøstebarnteppe eller liknendeNøstebarn sitt ull/silkegarn er bare helt fantastisk, mykt og deilig, varmt og luftig, mer kan en ikke ønske seg. Jeg har strikket flere slike tepper, det tar tid men er verdt det.
![]() |
#15 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Nøstebarnteppe eller liknendeKan Missa, kan jeg. Nå skal jeg jammen prøve meg også.
![]() |
#17 |
Plæstic pusher
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Nøstebarnteppe eller liknendeEr det noen som har oppskriften på Mor Signes teppe? Jeg har klart å rote den bort i et flyttelass, og skal til byen for å kjøpe pinner i dag, men jeg aner jo ikke hvilken størrelse jeg skal ha. Garnet fra nøstebarn har jeg dog liggende her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
--
|
![]() Sv: Nøstebarnteppe eller liknende
Pinne nr 6 brukte jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Nøstebarnteppe eller liknendeMan trenger størrelse seks i pinner. Jeg har brukt i underkant av to nøster på et slikt teppe, jeg er lat og gidder ikke strikke mer enn opp til 200 masker, det blir mer enn stort nok for meg.
![]() |
#20 |
Plæstic pusher
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Nøstebarnteppe eller liknendeTakk. Jeg skulle gjerne hatt oppskriften også. Det er så kjedelig å måtte bestille den på nytt, og vente på postgangen før jeg får begynt å strikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|