|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvor mange kaker i konfirmasjonen?Ca 45 gjester, halvparten har spist treretters middag på forhånd (et annet lokale), halvparten er invitert spesiellt til "kaffe og kaker". Hvor mange kaker bør jeg da beregne? Jeg vil absolutt ikke ha for få, det gjør ikke noe om det er en del kake igjen etterpå. Noe forslag til antall? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hvor mange kaker i konfirmasjonen?Tja, sånn sett burde 7 være riktig for meg, men det høres veldig kjipt og tassent ut. Vestlending for en dag, tror jeg. 14 kaker - vidunderlig overveldende masse! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() Sv: Hvor mange kaker i konfirmasjonen?
Du glemte sunnmøringene!! I de konfirmasjonene jeg har vært, har de regnet en kake pr. person eller så.
![]() |
#5 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Hvor mange kaker i konfirmasjonen?Det var 19 kaker og 24 gjester i den forrige konfirmasjonen eg var gjest i.
![]() |
#6 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hvor mange kaker i konfirmasjonen?I en konfirmasjon jeg var i fjor så var det vel sånn ca 8-9 kaker på ca 45-50 gjester, og det var ikke mye igjen for å si det sånn.
![]() |
#7 |
Muligens verdt å vente på
|
22 om du bor i Nordnorge. 2 på en kake.
![]() |
#8 |
Tittel og tittel....
|
![]() |
#10 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hvor mange kaker i konfirmasjonen?Jeg hadde tenkt minst 12 kaker på personer og i tillegg hatt fruktsalat, smurte rundstykker (for de som ikke har vært i middag) og noen puddinger.
![]() |
#11 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor mange kaker i konfirmasjonen?Jeg ville nok godt for en ca 10 ikke alt for små kaker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Stressa før
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange kaker i konfirmasjonen?Vi var 35 personer, 29 voksne, og alle hadde spist middag på forhånd. Med 9 kaker var det veldig mye igjen.
![]() |
#13 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvor mange kaker i konfirmasjonen?Det kommer jo også an på størrelsen på kakene. Den gedigne langpannenøttekaka i flere lag teller som litt mer enn en liten rullekake f.eks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange kaker i konfirmasjonen?Vår sønn konfirmerte seg i mai. Vi var 36 mann, hadde 7 kaker + kransekake, det var myyye kaka igjen. (Vestlandet.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvor mange kaker i konfirmasjonen?Hehe... Vi er ca 40 voksne og barn i barnas familie/vennebursdager. Da serverer vi enkel mat (type hamburgere, pastasalat, f eks) og kaker. Med 4-5 typer kaker/gjærbakst/muffins etc., så er det alltid mye igjen. Men et kakebord i en konfirmasjon skal selvsagt bugne mer, men mer enn 10 kaker må være ekstremt mye.
![]() |
![]() |
#18 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvor mange kaker i konfirmasjonen?Det må absolutt bugne litt og være mye å velge i, men med 15 kaker er det 1/3 kake på hver. Hvis det er store kaker, som for eksempel langpannestørrelse eller stor marsipankake så er det ekstremt mye. SÅ mye rester er det greit å slippe syns jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Hvor mange kaker i konfirmasjonen?På en vanlig rund kake er det vel 12 gode kakestykker. 2 kaker for at alle får et stykke hver, 6 kaker for at alle får 3 kakestykker. Spiser man egentlig mer enn 3 "gode" stykker hver? Etter mat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange kaker i konfirmasjonen?Jeg ville gått for 10 kaker. De som har spist middag klarer neppe mer en to stykker, kanskje 3 små. Blir nok kake igjen til de andre gjestene. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|