|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#4 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Jeg skal kjøpe meg overlockJeg kjøpte den på www.sysiden.no.
![]() |
#7 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Jeg skal kjøpe meg overlockJeg er omtrent like grønn som deg skjønner jeg. Men jeg fikk forklart at Jeanome og Elna var ganske like,da disse blir.produsert på samme sted. Det skilte 500,- mellom Jeanome og Elna, og da valgte jeg Elna pga displayet. Det er mye hjul man kan vri på og trådspenning er viktig når man syr overlock har jeg skjønt. Elna er «idiotsikker» når det kommer til riktig innstillinger, hvilket gjorde mitt valg enkelt.
![]() |
#8 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Jeg skal kjøpe meg overlockJeg har en Janome- maskin (husker ikke typen), uten display. Tror ikke det var noen alternativer med display da jeg kjøpte (?). Det høres veldig lurt ut det altså. Strever litt med trådspenninga.
![]() |
#9 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg skal kjøpe meg overlockJeg har en Janome MyLock 644D og er knallfornøyd. Jeg syr bare i stretchstoffer med den, så trådspenningen trenger jeg ikke stille på. Jeg synes den er enkel å tre, men det er nok blitt en vane. Janome og Elna er visst de samme maskinene bare med ulikt utseende, så jeg vil tro det er det samme hvilken du velger.
![]() |
#10 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Jeg skal kjøpe meg overlock
Denne?
![]() |
#11 |
~~~~~~~
|
Ja, den er det. Jeg valgte tråd som bonusgave, ikke fornøyd, det var ukurante farger og ikke gode spoler.
![]() |
#12 |
Ringskrømt
|
Tråden, er den spesiell, eller kan man bruke hva som helst? Jeg har jo masse tråd liggende som passer til den andre symaskina mi.
![]() |
#13 |
~~~~~~~
|
Du kan bruke vanlig sytråd altså. Men det går mye tråd, så jeg har kjøpt meg store spoler, 4 i hver farge i svart og hvitt.
![]() |
#16 |
stoffavhengig
![]() Sv: Jeg skal kjøpe meg overlockSkal du ha tråd til, så vet jeg hvor du skal kjøpe. Jeg sparer tusenlapper ved å handle på en nettbutikk i Praha.
![]() |
#18 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Jeg skal kjøpe meg overlockJeg kjøpte hvitt og svart, men jeg er veldig på nybegynnerstadiet, så jeg vet ikke hva som er mest vanlig.i det lange løp.
![]() |
#19 |
stoffavhengig
![]() Sv: Jeg skal kjøpe meg overlockJeg bruker bare sort og hvit tråd på overlocken. Sort på mørke stoffer og hvit på lyse. Blir mye kjedelige trådskifter om du skal ha en matchende tråd til hvert plagg.
![]() |
#20 |
Ringskrømt
|
Hmm, ser på bonusgavene nå, hva er Trykkfot set A og B?
![]() |
|
|