|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
BarneseteNår slutter barna helt med barnesete/pute? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BarneseteEldste har akkurat sluttet, da hun vokste ut at beltestolen. 143 cm og 31 kg. 10 år (5.trinnselev).
|
|
|
|
#4 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: BarneseteNår de passerer 150cm og/eller 36kg.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: BarneseteMin 8-åring er 140.5 cm og veier 36 kg. Hun sitter enda i beltestol. Hun sitter lite i bil når jeg tenker meg om, et par ganger i uken maks? Hun skal nok sitte i stol en stund til.
05 og 08 Sist redigert av millact : 02-03-13 kl 22:56. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BarneseteStørsta var 1,50 m da hun sluttet og rundt 36 kg. Da var hun 9,5 år.
|
|
|
#8 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: BarneseteHar også en som blir 12 i år. Hun er 155 cm og sitter uten noe i den ene bilen, men i den andre bilen er setene så dype at beltet havner på halsen. Derfor har hun pute i den bilen. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
#IsItOctoberYet?!
Sv: BarneseteDet hele handler om hvor lang rygg barnet har, og hvor lang ryggen på beltestolen er fra enden og opp til beltefører. Det er stor forskjell på de ulike setene, men Britax er den lengste jeg har kommet over.
|
|
|
|
#11 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnesete
Begge mine på 8 og 9 år er over 140 cm og 31 kg, men sitter fortsatt i beltestol. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
#IsItOctoberYet?!
Snuppa måtte sitte så lenge hun hadde plass i stolen, men når hun ikke gikk under belteføreren lengre så tok vi setet bort (selvsagt). Vi var enige om å fortsette selv om det skulle vise seg at hun nådde vektgrensen før hun vokste ut av setet. Der er det ulik oppfatning, men vi tviler på at det skader mer enn gavner i en evt. kollisjon.
|
|
|
|
#14 |
|
Er frisk!
|
Sv: BarneseteStorebror er nå 1.40 og vi tenker at han skal slutte om ca halvannet år. Da er han 10 år. Da må nemlig Lillebror ut av det bakovervendte setet sitt (ifølge mine beregninger), og vi har ikke plass til tre beltestoler i bredden tror jeg. Jeg har få skrupler med å la han sitte uten sete da ettersom han vil mangle et par cm på 150.
Sist redigert av oslo78 : 02-03-13 kl 00:49. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BarneseteStørste er nå 10 år, 33 kg og 140 cm. Han kan ikke lenger bruke beltestolen. Det går greit mtp høyden, men setedybden blir for kort. Han får ikke støtte under knærne og sitter derfor veldig ubehagelig. (Britax kidfix) Med bare pute sitter han greit, selv om jeg helst hadde sett at han satt med rygg en stund til.
|
|
|
|
#16 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Snu ham? Sitter han fremdeles bakovervendt? Åtteåringen, altså. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: BarneseteMine sluttet sommeren da de var nesten 9, mener jeg. Da hadde de ikke plass i beltestolene mer. Jeg kunne nok ha tynt Herremannen litt lenger, men for Frøkna var det kul umulig (hun har alltid vært lang for alderen og er nå 11 år og 1.70 høy). Siden han også er over gjennomsnittet lang for alderen og satt fint uten stol eller pute, lot jeg begge slutte.
|
|
|
#18 |
|
Er frisk!
|
Lillebror sitter bakovervendt. Han er tre år nå og må nok snus når han er fire og et halvt.
|
|
|
|
#19 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: BarneseteDe eldste ungene våre sluttet med sete ved 10-11 års alder. Nå har vi bare to bilsetebrukere, minstegutten på 10 år og vesla på 4,5 år.
|
|
|
#20 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BarneseteVi sluttet da barna var for lange for setet. Det skjedde med de to eldste da de var ca 145cm, 9,5 år gamle. |
|
|
|
![]() |
|
|