|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Flørtende kvinner er selv skyld i voldtekt (Aftenbladet)Det mener omtrent halvparten av norske menn.
![]() |
#2 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flørtende kvinner er selv skyld i voldtekt (Aftenbladet)Ja. Gubbelure og jeg reagerte ganske sterkt her da de sa på God morgen Norge i sta at dette var en oppfatning fra mange menn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Flørtende kvinner er selv skyld i voldtekt (Aftenbladet)Jeg fikk et kraftig og intenst ønske om å kastrere alle menn på min vei til jobb i dag. Jeg håpet først at dette bare var en dårlig spørreundersøkelse av VG, men det er jo Amnesti som har bestilt den.
![]() |
#4 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flørtende kvinner er selv skyld i voldtekt (Aftenbladet)Det er tragisk at vi ikke har kommet lengre enn dette med meningene fra mennene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Flørtende kvinner er selv skyld i voldtekt (Aftenbladet)Hvem er disse mennene? For jeg kan ikke tenke meg at noen av mine mannlige venner mener dette. Kjenner dere noen som syns det er greit å forsyne seg av sine kvinnelige bekjente eller utøve vold mot kjæresten sin?
![]() |
#6 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Flørtende kvinner er selv skyld i voldtekt (Aftenbladet)
![]() |
#7 |
Ustabil
|
![]() Sv: Flørtende kvinner er selv skyld i voldtekt (Aftenbladet)Jeg har i grunnen bare sett overskriften, men jeg tror det kan henge sammen med måten det blir spurt på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Flørtende kvinner er selv skyld i voldtekt (Aftenbladet)Jeg håper og tror at dette er litt lite gjennomtenkt. Det er klart at INGEN er skyld i at de blir voldtatt, på samme måte som ingen har skylden for å bli ranet eller slått ned. Men jeg tror at flere menn mener at kvinner som drikker seg dritings og kliner med en fremmed hele kvelden før hun blir med ham hjem, har selv satt seg i en situasjon som øker sannsynligheten for at noe skjer. På samme måte som hvis du går alene langs Akerselva sent på natten, øker sjansen for å bli ranet.
![]() |
#9 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Flørtende kvinner er selv skyld i voldtekt (Aftenbladet)Så kvinner skal egentlig ikke gå ut å ta seg en fest da? Alle kan havne der at de får for mye. Klær er utringet og sexy, veldig vanlig når moten er slik! De står da ikke å skriker siden jeg er full, sexy å flørtete, så er det bare fritt fram! Kom å ta meg!!
![]() |
#10 |
Shake it out!
|
Unnskyld meg, men men det er aldri den som blir voldtatt sin skyld! Om så kvinner begynner å danse nakne gjennom gatene, så er det mannen sitt ansvar å passe på pikken sin!
![]() |
#11 |
Ustabil
|
Da må jeg jo bare spørre deg. Hvis en kvinne kler seg sexy, drikker seg full, flørter og kliner med vilt fremmede, og blir med en eller flere hjem på slutten av kvelden - har hun da INTET ansvar hvis kvelden ender med sex? Er det helt galt av mannen å tro, når de har flørtet, danset og klina hele kvelden, og hun blir med han hjem, at hun kanskje vil ha sex? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ustabil
|
Skyld er i mine øyne feil uttrykk. For nei, det er ikke hennes skyld. Men hun må da kunne ta ansvar selv også? Eller er det sånn at fordi det er mannen som er utstyrt med utovertiss så er han skyldig uansett, fordi det rent teknisk er hans tiss som må puttes inn i innovertissen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Borte
|
Nei, det har hun ikke hvis hun ikke vil ha sex og sier i fra om det. Så enkelt er det faktisk.
![]() |
#14 |
Shake it out!
|
Ja, det er galt av mannen å tro at det skal føre til sex. Og det er fullstendig galt av mannen å voldta kvinnen om hun skulle si nei, selv om han (og du....) mener at hun har "lagt opp til det"! Det er kanskje dumt av kvinnen å utsette seg for en slik fare, men det er fremdeles mannens hele og fulle ansvar å kontrollere seg.
Herregud! Når sånn ca må man si nei for at mannen ikke skal ha rett til å voldta. Når må man bestemme seg? Kanskje man hadde lyst i bilen til leiligheten, men tok til fornuft da man kom fram? Skal man da ha frasagt seg retten til å bestemme over egen kropp? "Sorry, du ble med meg inn, da er kroppen din min, og jeg kan gjøre hva jeg vil"? "
![]() |
#15 |
Shake it out!
|
Så lenge det er han som putter sin utovertiss inn i en uvillig innovertiss, ja da er det hans skyld. Men nå har det vel også hendt at kvinner har utnyttet seg av alt for fulle mannfolk, og det er etter min mening like ille og like mye voldtekt. Voldtekt er å ha sex med mennesker som enten har sagt nei, eller er ute av stand til å si hva de ønsker eller ikke.
![]() |
#16 |
The Million Dollar Man
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
![]() Sv: Flørtende kvinner er selv skyld i voldtekt (Aftenbladet)Dette er mer enn tragisk. Hvis denne undersøkelsen stemmer vurderer jeg seriøst å være med på kastreringen som blir foreslått.
![]() |
#17 |
Slumrende Ullteppe
|
Om en kvinne oppfører seg slik, så oppfører hun seg muligens lite klokt, ja, kanskje til og med lite hyggelig - men likevel - om hun skulle til syvende og sist si nei til sex, så er det ikke hennes feil om mannen så skulle ta henne med vold!
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flørtende kvinner er selv skyld i voldtekt (Aftenbladet)Jeg synes dette høres merkelig ut. Det kan hende at spøsmålene er utformet for å få akkurat de svarene de vil ha. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Free Toy Inside!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flørtende kvinner er selv skyld i voldtekt (Aftenbladet)Som mann synes jeg denne innstillingen er tragisk!
![]() |
#20 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Flørtende kvinner er selv skyld i voldtekt (Aftenbladet)Jeg tror mange "voldtekter" er kun at kvinnen sitter igjen med skyldfølelse for noe hun ikke burde ha gjort og kaller det voldtekt for å føle seg bedre.
![]() |
|
|