|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
maler
|
![]() Hvordan rekke middag?Tidsklemma har innhentet meg. Jeg har i øyeblikket flere dager i uka der det ikke finnes tid for middag. Det er ikke noe kjekt synes jeg. Det finnes ikke så mange middagsretter som lar seg lage OG spise i løpet av mindre enn en halvtime.
![]() |
#2 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan rekke middag?Rekker du å steke noe i ovnen på 10-15 min? Da er det jo mye som kan gjøres klart for forhånd.
![]() |
#5 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvordan rekke middag?Vi steker ferdige karbonader og serverer i hamburgerbrød når det haster. Grove fiskekaker kan serveres på samme måte. Da kan man til og med ta den i hånden når man går, dersom man ikke rekker å spise opp.
![]() |
#6 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Hvordan rekke middag?Ris med pannesteikt laks og steikt kinakål, rødlløk og paprika. Soyasaus til.
![]() |
#7 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvordan rekke middag?Lager du ferdig kjøttsaus, så rekker du å koke pasta og varme kjøttsausen på et kvarter. Brokkoli kan kokes i pastavannet, eller du kan skrelle et par gulrøtter og spise rå, eller bare ha cherrytomater i en bolle.
![]() |
#8 |
Glad i frukt
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan rekke middag?Nå har vi ikke sånne dager så ofte, men jeg pleier da å bruke "tacolefser" eller hva en kaller de, med gulost og skinke, som jeg varmer i microen og ruller sammen. Eple eller annen frukt i hånden på veien, som avslutning.
![]() |
#9 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvordan rekke middag?Hvis du har hjemmelaget potetstappe i kjøleskapet, så er det kjapt og veldig godt å steke det i stekepanne som tilbehør til f.eks. karbonader eller pølse.
![]() |
#10 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan rekke middag?Vi spiser som regel havregryn med melk, litt sukker og kanel, også tar vi middags-kvelds dersom det lar seg gjøre. Altså bytter kveldsmat med middag.
![]() |
#11 |
maler
|
![]() Sv: Hvordan rekke middag?Ja, jeg rekker å steke noe i stekovnen eller i panne, men jeg mangler konkrete tips til hva.
![]() |
#12 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvordan rekke middag?Laks i tynne skiver eller strimler steker du forresten også fint på ti minutter.
![]() |
#13 |
maler
|
![]() Sv: Hvordan rekke middag?Ja, laks er et bra forslag. Spagettisaus laget dagen før også. Og omelett bruker vi endel.
![]() |
#14 |
Glad i frukt
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan rekke middag?Ferdigblandet kjøpt salat med mais, cherrytomater, ost og skinke i terninger.
![]() |
#15 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Hvordan rekke middag?
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08 Sist redigert av LilleRosin : 22-03-13 kl 15:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Re: Hvordan rekke middag?Lapskaus og (tyrkisk) linsesuppe er mye brukt her når vi har dårlig tid. Da lager jeg det i forveien - enten dagen før, eller jeg lager i store porsjoner og fryser ned til bruk i knappe tider. Tar opp på morgenen, og varmer i mikroen. Middag på no time. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
maler
|
![]() Sv: Hvordan rekke middag?Nei! Fine tråden.
![]() |
#18 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Hvordan rekke middag?Lasagne fungerer fint om du varmer den i micro, men har laget den ferdig dagen før.
![]() |
#20 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan rekke middag?
Hos oss er ikke tidsklemmen så stor enda, men de gangene det skjer så tar vi feks brødskive med pålegg, speilegg eller ostesmørbrød. Til nød pølse med brød, og /eller hurtigpotetmos.
![]() |
|
|