Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Påskemeny

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-13, 22:25   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Påskemeny

Hva skal dere spise i påsken? Bortsett fra pølser og påskelam? Jeg planlegger meny til årets fjelltur, hvor vi blir 3 voksne og 2 barn, på hytte med strøm og vann.

Så hva skal dere spise? Og hva er godt til lam?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 22:28   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påskemeny

Henger her. H ansvar for to middager, men vet enda ikke hva.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 22:30   #3
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Kvikklunsj! Hver dag! Fem måltider hver dag!

Gammel 22-03-13, 22:31   #4
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Eldste ønsker seg pølser og potetstappe, yngste ønsker seg taco. Begge deler skal de få. Vi er hjemme, vi tre. I tillegg skal jeg lage hjemmelagede kjøttkaker i alle fall og sikkert en stor gryte lapskaus. Lam spiser de ikke, så det er totalt bortkastet. De skal til pappa'en et par dager, så de dagene skal jeg lage god mat til meg selv, sikkert noe med fisk.

Gammel 22-03-13, 22:33   #5
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Mannen min spiser ikke lam...men jeg har vurdert å kjøpe et lite lammelår og lage til meg og gutta og i tillegg innvitere min mor på middag. Så kan mannen få noe annet å spise.
Men en dag skal vi uansett ha ribbe, og en dag blir det nok pinnekjøtt + komle.
(Rene julemenyen, men i jula var jeg sjuk som et udyr og smakte ikke mat så for meg er det long overdue. )

Gammel 22-03-13, 22:34   #6
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Taien: Da kommer jeg til deg, jeg!

Gammel 22-03-13, 22:42   #7
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Taien: Da kommer jeg til deg, jeg!

Kom igjen! Plass og mat til mange her.

Gammel 22-03-13, 22:44   #8
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Pinnekjøtt med tilbehør en dag, gyros en dag og garrantert minst en dag med lammelår av villsau.

Gammel 22-03-13, 22:49   #9
Cumulus

Cumulus sin avatar

Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Pinnekjøtt med tilbehør en dag, gyros en dag og garrantert minst en dag med lammelår av villsau.

Hva har du til lammet?

Gammel 22-03-13, 22:56   #10
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Hva har du til lammet?

Nå er ikke jeg Tinkadott, men jeg svarer uansett.
Jeg vil ha ovnsbakte grønnsaker + saus til. Hvis jeg ikke baker potetene med grønnsakene, så liker jeg fløtegratinerte poteter til lammet.

Gammel 22-03-13, 23:00   #11
millact

Standard

Ja, fløtegratinerte poteter er godt til!

Gammel 22-03-13, 23:02   #12
Cumulus

Cumulus sin avatar

Standard

Ja føltegratinerte hørtes godt ut? Noen som har en god oppskrift?

Gammel 22-03-13, 23:30   #13
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke helt bestemt menyen. Men vi skal ha lammefilet en dag, og hamburgere en dag, det er nemlig kjøpt inn.
Ellers så regner jeg med det blir noe med kyllingfilet en dag, sikkert taco og sikkert pizza.

Gammel 22-03-13, 23:33   #14
millact

Standard

Når jeg tenker etter har jeg god stangekylling i kjøleskapet, så den MÅ spises en dag. Kanskje griller vi pølser ute en dag selv om det er kaldt for tiden.

Gammel 22-03-13, 23:37   #15
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi reiser på fjellet på torsdag, og har vel planlagt dette til middagene i påsken:

taco
marinert kalkunbryst
helstekt indrefilet med fløtegratinerte poteter
pastasalat med kylling og bacon
hjemmelagede hamburgere med båtpoteter

Gammel 22-03-13, 23:41   #16
C.D

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Her blir det kalkun en dag, som gir kalkunsalat neste dag, ørret, koteletter, taco, kjøttkaker og pizza.

Gammel 22-03-13, 23:47   #17
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Ja føltegratinerte hørtes godt ut? Noen som har en god oppskrift?

Jeg gjør det kjempeenkelt.
Jeg tar passe mengde poteter, skreller dem og skjærer i skiver.
Har dem i en stor gryte lagvis, med salt, pepper og timian (vi elsker timian) mellom lagene. Så heller jeg 50/50 med fløte og melk over til det står ca kant i kant med potetene. En kan også rive hvitløk over også.
Så kokes det opp (pass på så det ikke fastner i bunn) og småputrer til potetene er møre.
Deretter legger jeg dem i en ildfast form (tar dem opp med fiskesil) og heller over litt fløtemelk. Til slutt drysser jeg revet ost over og gratinerer i ovnen til osten er gyllen. Vi er glad i en blanding av cheddarost og vanlig hvitost.

Gammel 22-03-13, 23:51   #18
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Når jeg tenker etter har jeg god stangekylling i kjøleskapet, så den MÅ spises en dag. Kanskje griller vi pølser ute en dag selv om det er kaldt for tiden.

Jeg tror vi griller på torsdag. Innviterer et nabopar med unger, griller pølser/lammekoteletter osv har salater til og bakte poteter, og spiser inne.
Tror det blir bra.

Gammel 23-03-13, 14:02   #19
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi skal til foreldrene mine fra nå på mandag til påskeaften, så vi skal ikke ha så mange middager hjemme. Har kjøpt surret lammesteik til 1. påskedag, og hel Stangekylling til 2. påskedag. Lammet har vi nok enten vanlige eller fløtegratinerte poteter til, til kyllingen blir det nok ovnsbakte rotgrønnsaker.

Gammel 23-03-13, 14:33   #20
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ingen lammelår her men derimot rester fra julen; pinnekjøtt med kålrabistapp og poteter. Har også rester av hjemmespeka og pepra svineribbe vi skal dampe og ha med poteter, rødkål og surkål. Utover dette håper jeg det blir vær til å grille; kjøtt, fisk, pølser, salater, maiskolber osv.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:54.