|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fortynnet
|
![]() Utsatt start på oppvaskmaskin, hva bruker dere det til?Jeg klarer ikke se for meg en eneste situasjon der jeg trenger å programmere oppvaskmaskinen til å starte på et bestemt klokkeslett. Jeg starter den når den er full. Men den nye maskinen min har denne funksjonen, så jeg antar det må være noen som finner den nyttig. Opplys meg gjerne om det er noe lurt jeg ikke har forstått. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utsatt start på oppvaskmaskin, hva bruker dere det til?Vi bruker den mye, når maskinen er full på kvelden programmerer vi den til å være ferdig til frokost, f.eks.
![]() |
#4 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Utsatt start på oppvaskmaskin, hva bruker dere det til?Vi setter på slik at den er ferdig til vi har stått opp.
![]() |
#7 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Utsatt start på oppvaskmaskin, hva bruker dere det til?For da står den og blir kald med lukket dør og alt er vått når man åpner den 5 timer senere.
![]() |
#8 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Utsatt start på oppvaskmaskin, hva bruker dere det til?Har ikke brukt det på oppvaskmaskin, men har brukt det på vaskemaskin, sånn at den er ferdig til vi kommer hjem feks. Sånn at klærne ikke ligger delvis våte over tid.
![]() |
#9 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Re: Utsatt start på oppvaskmaskin, hva bruker dere det til?Jeg bruker den funksjonen aldri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Utsatt start på oppvaskmaskin, hva bruker dere det til?Vi har brukt den til å stille maskinen så den starter på morgenen. Jeg glemmer å sette den på om jeg ikke gjør det.
![]() |
#11 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Utsatt start på oppvaskmaskin, hva bruker dere det til?Vi har aldri brukt den funksjonen. Men jeg prøver (veldig lite gjennomført til tider) at maskinen ikke skal gå mens vi er borte. Og da kunne det jo vært kjekt at den startet da frøkna kommer hjem, så den er ferdig til vi har spist middag, for eksempel. Jeg hater å komme hjem til full oppvaskmaskin for så å begynne å lage middag, da kommer vi ikke a jour før langt utpå kvelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utsatt start på oppvaskmaskin, hva bruker dere det til?Jeg bruker den en gang i blant når jeg har fylt opp maskinen om kvelden, men har et glass og noen småting i bruk. Hvis jeg glemmer å sette dem inn vil maskinen starte etter en stund. Og husker jeg å sette det inn før jeg legger meg blir det også vasket.
![]() |
#13 |
Etylbarbital
![]() Sv: Utsatt start på oppvaskmaskin, hva bruker dere det til?Jeg likee ikke å la oppvaskmaskinen stå lenge uten tilsyn, har erfaringer med vannlekkasje fra oppvaskmaskin så jeg vil inspisere den med en gang den er ferdig.
![]() |
#14 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Utsatt start på oppvaskmaskin, hva bruker dere det til?Det hender vi bruker den funksjonen. Vi har tydeligvis ikke nok strøm til å kjøre både oppvaskmaskin, vaskemaskin, varme varmtvannstanken og lage mat på komfyren mens noen ser på TV, så da lar vi en av maskinene gå av gangen. Da er det greit å gjøre den klar ellers glemmer jeg det når det er "dens" tur. Tilsvarende bruker vi det mye på vaskemaskina, for vi kan ikke kjøre vaskemaskin og tørketrommel samtidig (samme kurs). Hvis tørketrommelen går, setter jeg i gang vaskemaskina med utsatt start slik at jeg ikke skal glemme det.
![]() |
#15 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Utsatt start på oppvaskmaskin, hva bruker dere det til?Vi har soverom vegg i vegg med kjøkkenet. Dersom jeg setter på maskinen rett før vi legger oss blir jeg liggende og irritere meg over lyden. Da utsetter jeg den heller noen timer til når jeg uansett har sovnet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
søt
![]() Sv: Utsatt start på oppvaskmaskin, hva bruker dere det til?Brukes ikke her.
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Utsatt start på oppvaskmaskin, hva bruker dere det til?
vårMiele som jeg ellers elsker, piper til den blir åpnet, men jeg bruker ikke den funksjonen for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Utsatt start på oppvaskmaskin, hva bruker dere det til?Brukes ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
|