|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
By the Sea
|
![]() Hytte - hvor langt unna?Vi har mest sannsynlig mulighet til å ta over hytta etter svigerforeldrene mine om ikke så veldig lenge og vi teller veldig på fingerene. Vi elsker å være der - men det er over fire timers vei.
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hytte - hvor langt unna?Det hadde vært for langt for en helg for min del, og da begrenser bruken seg. Vi har familiehytter 2,5 time unna, og det er ok, men på grensen for en vanlig helg.
![]() |
![]() |
#4 |
By the Sea
|
![]() Sv: Hytte - hvor langt unna?Vi bruker den stadig for en helg som det er, altså. Men spørsmålet er om vi ville brukt den ofte nok til at det er verdt det.
![]() |
#5 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hytte - hvor langt unna?Grensen min for å reise bort en helg er 20mil unna.
![]() |
#6 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Hytte - hvor langt unna?Vi hadde ikke brukt den i vanlige helger. Vi bruker ca 1 time til hytta og syns det er perfekt avstand til å bruke hytta ofte.
![]() |
#7 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hytte - hvor langt unna?Vi har hytte 3, 5 time unna og bruker den masse.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hytte - hvor langt unna?Eks-mannen sin familie har hytte med 4-5 timers kjøreavstand hjemmefra, og de bruker den mye. Det gjorde eks-mannen og jeg også, selv om det var en kjip kjøretur da vi hadde baby.
![]() |
![]() |
#10 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hytte - hvor langt unna?Vi disponerer en hytte som er 20 mil unna, og det blir for langt til helgebruk uten å ta fri en ekstra dag. Er der sjelden mer enn 1 gang i året. Den som ligger 1 time unna, blir besøkt mer hyppig.
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Hytte - hvor langt unna?Litt over fire timer. Bruker stadig vekk. Helgeturer er ikke noe problem. (Jeg er troendes til å dra dit for å være en natt også, men så elsker jeg å kjøre bil.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hytte - hvor langt unna?4 -4,5 timer til hytten. Krever mer planlegging enn den som ligger halvannen til to timer unna (har begge deler, begge til fjells). Bruker den en del, svogers bruker den veldig mye. De har litt lenger vei. (Hytta ligger midt i landet, greit for familien å møtes på midten ettersom vi bor på hver vår kant.)
![]() |
#13 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hytte - hvor langt unna?
Nja, kommer an på strekningen. Bergen-Voss er så inni helsides kjedelig at jeg får åndenød. Voss-Hol er heller ingen høydare, men kan varieres med Hardangervidden fremfor Aurlandsdalen. Tunneler er gørr.
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Hytte - hvor langt unna?
Ja, sikkert mulig. Jeg har kjørt Oslo - Valdres så mange ganger at jeg kan veien utenat, så det føles som et kvarters tur når det egentlig er tre timer. Oslo - Nord-Østerdalen tar litt over fire timer, og er visstnok en superkjedelig vei, men jeg elsker den og synes det går kjemperaskt det også. Men altså - elsker å kjøre bil. Miljøskadd etter min fars femtentimersetapper på barndommens bilferier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hytte - hvor langt unna?Vi har familiehytte som er knapt 1,5 time hjemmefra. Det er idéelt, og vi drar ofte opp i helgene. 3-4 timer reisevei er for langt for en helg synes jeg. En sjelden gang i blandt går det selvsagt an, men det hadde ikke vært mange gangene i løpet av et år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hytte - hvor langt unna?To timer. Med fly. Vi bruker den ei uke i året.
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Hytte - hvor langt unna?Jeg synes det er en fiiin ting at det er langt hjemmefra. Er det bare et par timer kan man jo plutselig finne på å dra inn til byen igjen "bare for å jobbe et par timer" eller noe slikt. Den terskelen er veldig mye større når det tar en halv dag å komme seg til kontoret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
I mål
|
![]() Sv: Hytte - hvor langt unna?Det kommer jo litt an på fasiliteter på hytta, synes jeg. Hytta vår er såpass kald når vi kommer dit at vi bruker halve helgen på å få den varm. Dersom vi kom fram til noe som var hakket mer luksuriøst, hadde vi sikkert vært der for korte opphold oftere nå som ungene blir eldre. Tidligere har det tatt 7 timer å kjøre strekningen med dem grunnet mye hyl og skrik og pausebehov, men nå i påsken gikk alt meget bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|