Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Banankaka har blitt seig på toppen, serveres i dag

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-13, 13:14   #1
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Banankaka har blitt seig på toppen, serveres i dag

Jeg bakte banankake i forgårs kveld. Trodde den skulle serveres i går, men den skal altså brukes i dag. Har hatt den i kjøleskap med alu folie over. Den smaker veldig godt, men toppen på den er blitt litt seig/klissete. Har tatt av alu folie for å "lufte" den. Det er ikke planlagt noe glasur på den, vi synes den er best som den er. Hvordan behandler jeg nå kaka for at den skal være godest mulig til besøket i kveld? La den romtemperere noen timer? Går det evt an å hive den en tur i stekeovn på middels temp noen minutter?

Gammel 03-04-13, 13:23   #2
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Banankaka har blitt seig på toppen, serveres i dag

Hvis den har blitt seig på toppen ville jeg muligens vurdert en glasur, tror jeg. Jeg har smakt en nydelig, men mektig, banankake med en sjokoladeglasur på toppen, og det var veldig godt. Kan hende det finnes noe annet du kan gjøre også, evt bare overse at den har blitt litt seig øverst. :sjikkli god hjelp i meg:

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 15:31   #3
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Den er best når den er seig. Nam!

Gammel 03-04-13, 17:59   #4
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sjokoladeglasur er genialt på kake. Sjokolade, smør og egg. Bruker jeg alltid når jeg lager banankake.

Gammel 03-04-13, 18:14   #5
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Kokesjokolade smeltet med litt fløte, oppskrift finnes her på fp.
Tror kaka heter kakedrøm med banan.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:24.