Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Erfaringer med Sigdal-kjøkken

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-13, 12:10   #1
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Erfaringer med Sigdal-kjøkken

På grunn av et prisgunstig samarbeid vurderer vi Sigdal-kjøkken. Kom gjerne med gode og negative erfaringer.

Og legg gjerne inn bilde/forslag på ditt drømmekjøkken.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 13:59   #2
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Erfaringer med Sigdal-kjøkken

Vi hadde et Sigdalkjøkken i 7 år, og var veldig fornøyd med det. Eneste jeg hadde å utsette på dem var at de ikke hadde en beskyttelsesmekanisme på skruene til håndtaket til hjørneskapet slik at vi fikk to stygge riper i skapdøren til naboskapet ( ) så snart ungene begynte å interessere seg for skapdører. I dag har vi et kjøkken fra Aubo hvor dette ikke er et problem (kanskje mest fordi vi har grepsløst kjøkken og ingen kjøkkenhåndtak, når jeg tenker meg om ), og et fra IKEA hvor vi festet møbelknotter på skruene slik at vi ikke får de samme skadene der.

Ellers syntes jeg at det ytterste belegget på håndtakene til Sigdal (i børstet stål) fort begynte å pusses bort, men jeg vasket dem veldig ofte så noe av årsaken ligger nok der (og håndtak er det jo bare å bytte uansett).

Vi hadde mye tungt stentøy i kjøkkenskapene våre, og de holdt utrolig godt og viste ikke tegn til å være bøyd når vi ryddet ut av dem og flyttet etter 7 år. Avfallskapet på 80 cm hadde god løsning og rommet mye avfall. Her er vi ikke like fornøyde med Aubo på akkurat dette punktet (men skal se om vi ikke får bestilt et nytt).

Vi hadde absolutt vurdert Sigdal igjen dersom det var dette vi hadde fått rabatt på denne gangen. Der vi kjøpte kjøkkenet forhandlet de Sigdal tidligere, men nå har de gått over til Aubo så da ble det det siden disse to kan sammenlignes på mange områder.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 14:43   #3
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Takk for svar! Dette med kvaliteten på skuffene er noe jeg har hørt også. At de kan ta opp i mot 50kg og er i bedre kvalitet enn f.eks IKEA, som vi også vurderer.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 18:55   #4
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi har et 12 år gammelt Sigdalkjøkken (Hjelp! Er det så gammelt tenker jeg nå...), og det er like godt som nytt sånn funksjonsmessig. Det ble en sprekk i en skapdør, men den fikk vi ny uten diskusjon, så ikke noe å utsette på det.

Gammel 07-04-13, 19:07   #5
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke så god erfaring verken her hos oss eller på jobben. Men det handler ikke så mye om kvalitet men hun som sitter på sigdalkontoret her og tegner. Det er utrolig mange dårlig løsninger og jeg kunne tenke meg å rive hele det 5år gamle kjøkkenet vårt. På jobb har vi hatt litt problemer med et skap som løsnet men det er dårlige løsninger som plager oss mest der og. At man ikke kan gå inn i kjøleskapet og ta ut av oppvaskmaskinen samtidig for eksempel.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 09:03   #6
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vårt er 6 år. Det ser nesten nytt ut vi har ikke noe og utsette. Vi har også god planløsning

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.