|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#4 |
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er den beste gjærbaksten du vet om?Det må bli kanelsnurrer http://trinesmatblogg.no/2012/04/08/kanelsnurrer/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er den beste gjærbaksten du vet om?Jeg klarer ikke å bestemme meg. Hvis jeg er sulten (som nå) kan det beste i verden være nybakt grovbrød med smør og brunost. Ellers er boller eller kanelsnurrer godis. :enklere enn Cuya:
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Hva er den beste gjærbaksten du vet om?Tja, si det. Det er jo noe helt spesielt med helt ferskt godt brød da. Når jeg baker brød går det gjerne et helt brød samme kvelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hva er den beste gjærbaksten du vet om?jeg er på gjærbakst med nøtter og søtt inni. - Men jeg har en venninne som sier at verdens beste brød stekes i slik leirform.
![]() |
#10 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hva er den beste gjærbaksten du vet om?Svigermors prinsesskake er høyt oppe på listen. Det samme er min tantes vaniljekremfylte boller, der hun kjevler ut deig, stikker ut rundinger, legger vaniljekrem på en og legger en annen på som lokk og pensler med egg og perlesukker. Siste favoritten er kanelsnurrene jeg får kjøpt på Bit på Byporten. De er store, fulle av masse fett og sukker og helt sinnsykt gode når de er blitt varmet litt i ovnen.
![]() |
#11 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hva er den beste gjærbaksten du vet om?Kanelsnurrer. Varme sådanne. Beste som finnes.
![]() |
#12 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva er den beste gjærbaksten du vet om?Brioche med vaniljekrem, klippekrans med smør og kanel, nennes rundstykker, no knea bread. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hva er den beste gjærbaksten du vet om?Skikkelig gode rundstykker, horn, skillingsboller, croissant (vet ikke om det er gjær i akkurat det da).
![]() |
#14 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hva er den beste gjærbaksten du vet om?Foccaccia (og aioli).
![]() |
#15 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hva er den beste gjærbaksten du vet om?Mammas boller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva er den beste gjærbaksten du vet om?Nybakt brød med smør. Jeg har aldri vært særlig glad i søt gjærbakst.
![]() |
![]() |
#19 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Hva er den beste gjærbaksten du vet om?Solobollene fra Statoil. |
![]() |
![]() |
![]() |
|